Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af mpp, 20/9 2019, 17:25 (1651 dage siden) @ Svend

https://ing.dk/artikel/teleoperatoerer-advarer-ingen-mobildaekning-koebenhavns-nye-metr...

Så er det man kan begynde at gøre sig munter over det nye "kvalitetstillæg" for at køre med metroen ;-)

Du er lidt sent på den hvis du vil gøre dig munter over det. Men altså, mon ikke de finder ud af det. Det lader til at metroen er lidt næstenfærdig når den åbner og så tager det noget tid før der kommer helt styr på den – inklusive at få den til at køre i begge retninger om natten og åbenbart også mobildækning. Der er vist også en forbindelsestunnel på Østerport station der ikke når at blive færdig. Jeg var forbi Kongens Nytorv i dag og de skal vist også sætte tempoet lidt op der hvis folk skal kunne bruge elevatorerne. Det er lidt pudsigt at selv når de har fået 2 måneder længere venter de alligevel til det helt sidste øjeblik med at blive helt færdige (selvom der er en del af de andre stationer der er helt klar til brug).

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af andersj, Aalborg, 20/9 2019, 19:19 (1651 dage siden) @ mpp

https://ing.dk/artikel/teleoperatoerer-advarer-ingen-mobildaekning-koebenhavns-nye-metr...

Så er det man kan begynde at gøre sig munter over det nye "kvalitetstillæg" for at køre med metroen ;-)


Du er lidt sent på den hvis du vil gøre dig munter over det. Men altså, mon ikke de finder ud af det. Det lader til at metroen er lidt næstenfærdig når den åbner og så tager det noget tid før der kommer helt styr på den – inklusive at få den til at køre i begge retninger om natten og åbenbart også mobildækning. Der er vist også en forbindelsestunnel på Østerport station der ikke når at blive færdig. Jeg var forbi Kongens Nytorv i dag og de skal vist også sætte tempoet lidt op der hvis folk skal kunne bruge elevatorerne. Det er lidt pudsigt at selv når de har fået 2 måneder længere venter de alligevel til det helt sidste øjeblik med at blive helt færdige (selvom der er en del af de andre stationer der er helt klar til brug).

Forbindelsestunnelen på København H åbner også først i 2020.

--
Mvh Anders

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af Niels Munch, 20/9 2019, 19:29 (1651 dage siden) @ mpp
redigeret af Niels Munch, 20/9 2019, 19:50

Du er lidt sent på den hvis du vil gøre dig munter over det. Men altså, mon ikke de finder ud af det. Det lader til at metroen er lidt næstenfærdig når den åbner og så tager det noget tid før der kommer helt styr på den – inklusive at få den til at køre i begge retninger om natten og åbenbart også mobildækning. Der er vist også en forbindelsestunnel på Østerport station der ikke når at blive færdig. Jeg var forbi Kongens Nytorv i dag og de skal vist også sætte tempoet lidt op der hvis folk skal kunne bruge elevatorerne. Det er lidt pudsigt at selv når de har fået 2 måneder længere venter de alligevel til det helt sidste øjeblik med at blive helt færdige (selvom der er en del af de andre stationer der er helt klar til brug).


Det fremmer heller ikke klargøringen til ibrugtagningen, at der har været hærværk på de nye metrostationer.

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af Banemanden, 21/9 2019, 06:16 (1650 dage siden) @ Svend

Jeg har svært ved at se problemet. Der er heller ikke særligt god dækning under Øresund eller Storebælt og det er jo et sted man ikke er så længe af gangen. Og når der endda er en tidshorisont som er kort så fair for mig.

Men jeg synes nu også, CMT er noget sent ude. Jeg var forbi Poul Henningens Plads den anden dag og det lignede jeg ved ikke hvad.

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af Steff, 21/9 2019, 09:09 (1650 dage siden) @ Banemanden

Go´morn!

Man kan jo også vende det til noget positivt, endelig en MOBILFRI zone;-)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Som også skrevet, ta´ det nu roligt, det kommer og der har været andre og mere presserende ting at udføre og så betyder det IKKE EN SK.. sikkerhedsmæssigt overhovedet!!

--
Steffen Dresler

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af Simon1906, Hedehusene, 21/9 2019, 14:03 (1650 dage siden) @ Steff

Ja er der forresten ikke talesteder i metroen hvor man kan få forbindelse til kontrolcenter? Og ja jeg vil give Steff ret endelig en mobilfri zone. (begrænset tid)


Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

Der er ingen mobildækning i Københavns nye metro

af Banemanden, 22/9 2019, 06:37 (1649 dage siden) @ Simon1906

Jo både på station, i tog og sågar i tunnellerne mellem stationerne.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak