Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 21/9 2019, 11:02 (1671 dage siden)

Bedst som mange togrejsende så frem til mere stabile forhold - ja så har Banedanmark påny planlagt hindringer henover efteråret på Sjælland.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/Sjaelland2019/

Blot en djævelsk tanke:
Mon man kunne få passagerne tilbage hvis man lukkede helt ned i 2-3 år og sat ALT IND på at få ombygget / nybygget skinnenettet?:-|

Måske de efterhånden meget tålmodige rejsende bedre kunne acceptere dette end de trængsler som er planlgt for de næste 10 år?;-)

Ville ikke være forbavset hvis det kunne nåes, såfremt man hyrede 10.000 kinesere! :-D
De har efterhånden erfaring med store byggeopgaver. Senest en ny lufthavn i Beijing lavet på 5 år og med kapacitet som 3 x den i Kastrup!:-)

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af ThomasTT, 21/9 2019, 11:07 (1671 dage siden) @ Pyloriis

Jeg vil meget meget
Meget
Meget
Meget
Nødig forsvare Banedanmark, men der er kun tale om weekender og så en enkelt periode på tre uger, der inkluderer efterårsferien.

Hvis selvfølgelig det går efter planen....

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af steenth, 21/9 2019, 13:26 (1671 dage siden) @ Pyloriis

Bedst som mange togrejsende så frem til mere stabile forhold - ja så har Banedanmark påny planlagt hindringer henover efteråret på Sjælland.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/Sjaelland2019/

Der kommer flere de næste år. Bl.a. København-Roskilde skal have sporfornyelse, som også i perioder vil gå ud over S-tog. Denne er tilslutning af den nye bane, som trækker ud, pga. manglede mandskab på bestemte områder. Og Slagelse stationer står på listen til næste år...

Blot en djævelsk tanke:
Mon man kunne få passagerne tilbage hvis man lukkede helt ned i 2-3 år og sat ALT IND på at få ombygget / nybygget skinnenettet?:-|

Så har de rejsende købt deres bil. Ingen vil kører i bus i flere år. Så vare det mange år før de bliver erstattet af nye kunder.

Måske de efterhånden meget tålmodige rejsende bedre kunne acceptere dette end de trængsler som er planlgt for de næste 10 år?;-)

Der er en grænse - på Sydbanen vil det blive det svært at få de gamle tilbage.... Grenaa banen er et eksempel, hvor det har taget alt for langt tid.

Ville ikke være forbavset hvis det kunne nåes, såfremt man hyrede 10.000 kinesere! :-D
De har efterhånden erfaring med store byggeopgaver. Senest en ny lufthavn i Beijing lavet på 5 år og med kapacitet som 3 x den i Kastrup!:-)

Kinernes kan gøre det hurtig, da er ligeglad med inddragelse af borgerne i planlægningen. De fleste anlægsprojekter bliver udført på få år - den er planlægningen af projektet, som tager tiden. Det som tager tid med Ringsted er arbejdet med planlægning og godkendelser. Og nogle af funktionerne kræver en specielt oplæring - fx håndtering af ændringer sikringsanlæg. Og den del af projektet har været forsinket pga. man har haft høringer omkring niveaufri tilslutning, som desværre ikke blev til noget, men hvor man ville tage hensyn til lokale ønsker omkring placeringen og udformning. Så man kom for sent igang til at det kunne bliver færdig til tiden.

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af mikedk2100, 21/9 2019, 13:48 (1671 dage siden) @ steenth

Mon man kunne få passagerne tilbage hvis man lukkede helt ned i 2-3 år og sat ALT IND på at få ombygget / nybygget skinnenettet?:-|

Så har de rejsende købt deres bil. Ingen vil kører i bus i flere år. Så vare det mange år før de bliver erstattet af nye kunder.

Jo men som det er nu, så er banen jo nærmest lukket ned i flere år, og folk flygter også fra den kollektive trafik over i bilen. Men eksperterne har selvfølgelig regnet på, hvor smertegrænsen går for passagererne ;)

Jeg tror nu også på, at hvis passagererne kunne stole på, at helvedet var overstået efter 2-3 år, så ville de vende tilbage. Modsat nu, hvor de køber bil - og om et par år bliver bekræftet i, at det var det rigtige, for der lukker banen igen igen igen ned.

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af Simon1906, Hedehusene, 21/9 2019, 13:56 (1671 dage siden) @ mikedk2100

Det er ikke alle passagerer der har en eller to biler min familie f.eks har kun en bil og den bruger min kone fordi hun har skiftende arbejdstider. Så det er mig der bruger kollektiv trafik til arbejde (undtagen når jeg cykler) jeg syntes for i øvrigt at i de perioder der har været togbus da har det da kørt nogenlunde hæderligt, ikke samme komfort som togkørsel men det går an.

Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af mikedk2100, 21/9 2019, 14:21 (1671 dage siden) @ Simon1906

Det er ikke alle passagerer der har en eller to biler min familie f.eks har kun en bil og den bruger min kone fordi hun har skiftende arbejdstider. Så det er mig der bruger kollektiv trafik til arbejde (undtagen når jeg cykler) jeg syntes for i øvrigt at i de perioder der har været togbus da har det da kørt nogenlunde hæderligt, ikke samme komfort som togkørsel men det går an.

Nej vi er alle forskellige, og nogen har slet ingen bil - men anskaffer sig så en, fordi de ikke kan få tingene til at hænge sammen med den uregelmæssige togdrift. Og der tror jeg så, at det er nemmere at få passagerer tilbage, hvis man altså efter en årrække kan stole på togtrafikken. Passagerer som har vidst, at de næste 2-3 år så er det togbusser - og i den periode kan "jeg" godt leve med at køre i en brugt, billig bil til/fra job - for det er trods alt bedre end bus. Modsat i dag, hvor de ikke ved, hvornår de får togdriften tilbage, og derfor køber en bil, der skal slides op inden de igen overvejer toget. Hvis nogensinde.

Jeg har ingen bil, da jeg ikke har følt det har været nødvendigt, eftersom jeg bor og arbejder i København. Næste år rykker min arbejdsplads så også ud i provinsen, og så har jeg reelt kun to muligheder. Anskaf bil eller skift job. For jeg ved ikke, hvornår der kommer regelmæssig togdrift, så jeg kan passe mit job og stadig have lidt fritid. Og jeg vil slet ikke udsætte mig selv, kolleger eller kunder for mig, når jeg har brugt 2 timer i en bus.

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af andersj, Aalborg, 21/9 2019, 14:52 (1671 dage siden) @ mikedk2100

Det er ikke alle passagerer der har en eller to biler min familie f.eks har kun en bil og den bruger min kone fordi hun har skiftende arbejdstider. Så det er mig der bruger kollektiv trafik til arbejde (undtagen når jeg cykler) jeg syntes for i øvrigt at i de perioder der har været togbus da har det da kørt nogenlunde hæderligt, ikke samme komfort som togkørsel men det går an.


Nej vi er alle forskellige, og nogen har slet ingen bil - men anskaffer sig så en, fordi de ikke kan få tingene til at hænge sammen med den uregelmæssige togdrift. Og der tror jeg så, at det er nemmere at få passagerer tilbage, hvis man altså efter en årrække kan stole på togtrafikken. Passagerer som har vidst, at de næste 2-3 år så er det togbusser - og i den periode kan "jeg" godt leve med at køre i en brugt, billig bil til/fra job - for det er trods alt bedre end bus. Modsat i dag, hvor de ikke ved, hvornår de får togdriften tilbage, og derfor køber en bil, der skal slides op inden de igen overvejer toget. Hvis nogensinde.

Jeg har ingen bil, da jeg ikke har følt det har været nødvendigt, eftersom jeg bor og arbejder i København. Næste år rykker min arbejdsplads så også ud i provinsen, og så har jeg reelt kun to muligheder. Anskaf bil eller skift job. For jeg ved ikke, hvornår der kommer regelmæssig togdrift, så jeg kan passe mit job og stadig have lidt fritid. Og jeg vil slet ikke udsætte mig selv, kolleger eller kunder for mig, når jeg har brugt 2 timer i en bus.

Men du rammer så ind i nogle helt andre strukturelle problemer med arbejdsmarkedet. Hvor skal man lige pludselig finde tusinde af specialiserede banearbejdere og hvad skal de lave bagefter? Det handler jo også i høj grad om en jævn fordeling af ressourcerne. Selvfølgelig kan man hente en del fra udlandet, men allerede med det aktivitetsniveau der er nu må Banedanmark enten udskyde projekter eller hente fagpersonale fra bl.a. Vejdirektoratet. Den nye station i Hjørring Øst skal Nordjyske Jernbaner bygge, selvom det er på Banedanmarks infrastruktur og for delvist statslige midler.

--
Mvh Anders

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af Simon1906, Hedehusene, 21/9 2019, 13:50 (1671 dage siden) @ steenth

Jeg vil meget nødig udtale mig om forhold jeg ikke kender,men alle vil godt have forbedringer på alle de faste anlæg, men jeg tror f...... det er svært at gøre alle tilpas, uden at det vil gå ud over nogen på et eller andet tidspunkt. Spørgsmål der nævnes igen om tilslutning af den nye bane. Ja men hvor er det der er problemer og hvad er problemet det tror jeg ikke er nævnt nogen steder.

Jeg ved ikke om det er stadig meningen at Ringsted station skal kunne gennemkøres med 200 km/t Kunne man ikke sige at Ringsted station er en standsningsstation (undtagen godstog) og at det så er acceptabelt at den kan passeres med f.eks 140 km/t.

Jeg ved ikke hvor jeg kan finde om hvad der evt. skal ombygges ved Glostrup station hvis projektet bliver besluttet. Og ja jeg benytter meget Glostrup station når jeg i perioder ikke cykler til mit arbejde i Glostrup.

Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

Så rammes togpassagererne på Sjælland påny

af Vollensir, 21/9 2019, 14:20 (1671 dage siden) @ Simon1906

Skal til København i efterårsferien men er det med togbus noget af vejen, så bliver det i egen bil i stedet for. Gider ikke sidde i en togbus og skifte frem og tilbage..

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak