Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lille Syd næste år (Generelt)

af mikedk2100, 25/9 2019, 17:20 (1647 dage siden)

Som jeg lige forstår af rapporten om signalprojektet, så er det stadig planen, at man til december 2019 overgår til det nye signalsystem på strækningen fra Roskilde til Køge. Der skulle også være MQ'er klar til det.

Men vil man stadig kunne køre Roskilde-Køge-Næstved i samme tog, eller skal man skifte tog i Køge?

Og måske endnu mere interessant, når nu man stopper togtrafikken mellem Ringsted og Næstved i et halvt års tid fra april, hvor jeg her i forum blev gjort opmærksom på, at det jo kunne være, at DSB kørte deres dobbeltdækkertog fra Nykøbing til Køge. Men gør de det? Og hvis de gør, vil de så stadig køre Roskilde-Køge-Næstved hele vejen? Eller vil kunderne på Lille Syd så være nødt til at skifte tog, hvis de skal længere end Køge?

Mvh
Michael

Avatar

Lille Syd næste år

af kenkari ⌂, Roskilde, 26/9 2019, 00:08 (1647 dage siden) @ mikedk2100

Som jeg lige forstår af rapporten om signalprojektet, så er det stadig planen, at man til december 2019 overgår til det nye signalsystem på strækningen fra Roskilde til Køge. Der skulle også være MQ'er klar til det.

Men vil man stadig kunne køre Roskilde-Køge-Næstved i samme tog, eller skal man skifte tog i Køge?

Nej. Lille Syd vil køre som normalt mellem Roskilde og Næstved. Der køres på ERTMS mellem Lille Skensved og Roskilde.

Og måske endnu mere interessant, når nu man stopper togtrafikken mellem Ringsted og Næstved i et halvt års tid fra april, hvor jeg her i forum blev gjort opmærksom på, at det jo kunne være, at DSB kørte deres dobbeltdækkertog fra Nykøbing til Køge. Men gør de det? Og hvis de gør, vil de så stadig køre Roskilde-Køge-Næstved hele vejen? Eller vil kunderne på Lille Syd så være nødt til at skifte tog, hvis de skal længere end Køge?

Under sporspærringen Ringsted-Næstved, så kører Sydbanens tog Rødby Færge/Nykøbing F - Køge, mens Lille Syd forkortes til Roskilde-Køge, da der ikke er plads til alle tog mellem Køge og Næstved.

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Lille Syd næste år- og 2021 ->

af ThomasLarsen, 26/9 2019, 04:32 (1647 dage siden) @ kenkari

Det bliver spændende med 8 vendende tog i timen.
Mon ikke at Nykøbing toget, kommer til at være fast bruger af spor 5.

Men hvad er status på lille syd fra 2021.

Er det stadigvæk meningen at man skifter over til østerport/Nivå, fra sommeren 2021.

Den lokale formand for enhedslisten.
Skriver at det kun bliver med 1 tog i timen, frem til 2024.
Altså så man har en Næstved-Køge linje med et tog pr time.
Og så en Næstved - Østerport/Nivå også med et tog i timen.

Men kan det passe.
Og hvis det gør.
Er der så nogen logisk forklaring på, hvorfor man ville gøre dette.

Lille Syd næste år- og 2021 ->

af Simon1906, Hedehusene, 26/9 2019, 07:48 (1646 dage siden) @ ThomasLarsen

Skal lokaltog stadig overtage kørslen.

Med venlig hilsen
Simon
Hedehusene

Lille Syd næste år- og 2021 ->

af glade-koege ⌂, køge, 26/9 2019, 08:24 (1646 dage siden) @ Simon1906

Skal lokaltog stadig overtage kørslen.

Med venlig hilsen
Simon
Hedehusene

Dec 2020

Lille Syd næste år- og 2021 ->

af Simon1906, Hedehusene, 26/9 2019, 09:13 (1646 dage siden) @ glade-koege

Tak.

Mvh
Simon

Lille Syd næste år

af Jones, 27/9 2019, 20:32 (1645 dage siden) @ kenkari

Under sporspærringen Ringsted-Næstved, så kører Sydbanens tog Rødby Færge/Nykøbing F - Køge, mens Lille Syd forkortes til Roskilde-Køge, da der ikke er plads til alle tog mellem Køge og Næstved.

Hvad er grunden til at man ikke kører hele vejen fra Nykøbing F via Køge-Roskilde til København? Burde der ikke (lige akkurat) være tilstrækkeligt ERTMS-udrustede IC3-sæt til den tid, til at det kunne lade sig gøre?

Avatar

Lille Syd næste år

af kenkari ⌂, Roskilde, 27/9 2019, 20:39 (1645 dage siden) @ Jones

Under sporspærringen Ringsted-Næstved, så kører Sydbanens tog Rødby Færge/Nykøbing F - Køge, mens Lille Syd forkortes til Roskilde-Køge, da der ikke er plads til alle tog mellem Køge og Næstved.


Hvad er grunden til at man ikke kører hele vejen fra Nykøbing F via Køge-Roskilde til København? Burde der ikke (lige akkurat) være tilstrækkeligt ERTMS-udrustede IC3-sæt til den tid, til at det kunne lade sig gøre?

Hvilket materiel skal så køre IC og Lyntogs trafikken?

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Lille Syd næste år

af glade-koege ⌂, køge, 27/9 2019, 21:09 (1645 dage siden) @ kenkari

Under sporspærringen Ringsted-Næstved, så kører Sydbanens tog Rødby Færge/Nykøbing F - Køge, mens Lille Syd forkortes til Roskilde-Køge, da der ikke er plads til alle tog mellem Køge og Næstved.


Hvad er grunden til at man ikke kører hele vejen fra Nykøbing F via Køge-Roskilde til København? Burde der ikke (lige akkurat) være tilstrækkeligt ERTMS-udrustede IC3-sæt til den tid, til at det kunne lade sig gøre?


Hvilket materiel skal så køre IC og Lyntogs trafikken?

Kenny der er også dobbeltdækker sæt.. så hvis man nu i myldretiden brugte disse 2-3 styrevogne og 6 IC3 togsæt kunne det helt sikkert lade sig gøre..

Der skal alligvel skiftes materiale så man kunne sagtens bruge disse myldretid løb til dette fx..

Avatar

Lille Syd næste år

af kenkari ⌂, Roskilde, 27/9 2019, 23:38 (1645 dage siden) @ glade-koege

Under sporspærringen Ringsted-Næstved, så kører Sydbanens tog Rødby Færge/Nykøbing F - Køge, mens Lille Syd forkortes til Roskilde-Køge, da der ikke er plads til alle tog mellem Køge og Næstved.


Hvad er grunden til at man ikke kører hele vejen fra Nykøbing F via Køge-Roskilde til København? Burde der ikke (lige akkurat) være tilstrækkeligt ERTMS-udrustede IC3-sæt til den tid, til at det kunne lade sig gøre?


Hvilket materiel skal så køre IC og Lyntogs trafikken?


Kenny der er også dobbeltdækker sæt.. så hvis man nu i myldretiden brugte disse 2-3 styrevogne og 6 IC3 togsæt kunne det helt sikkert lade sig gøre..

Der skal alligvel skiftes materiale så man kunne sagtens bruge disse myldretid løb til dette fx..

Ingen styrevogne har ERTMS indtil videre. Og der kan ikke tages IC3 fra IC og lyntraffiken. Der er hårdt brug for dem her.

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Avatar

Lille Syd næste år

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/9 2019, 06:49 (1644 dage siden) @ kenkari


Ingen styrevogne har ERTMS indtil videre. Og der kan ikke tages IC3 fra IC og lyntraffiken. Der er hårdt brug for dem her.

Een har tilsyneladende fået det:

Pr. 9.september 2019 er 55 tog blevet udrustet med det nye signaludstyr:

IC3: 3 tog (inkl. FoC)
DSB MQ: 12 tog (inkl. FoC)
Arriva Lint 41: 29 tog (inkl. FoC)
Lokaltog Lint 41: 1 FoC
Nordjyske Desiro: 8 tog (inkl. FoC)
DSB ABs: 1 FoC
BDK arbejdskøretøj / gulemaskiner: 1 FoC
(Fra den seneste statusrapport)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Lille Syd næste år

af RasmusD, 28/9 2019, 08:19 (1644 dage siden) @ Michael Deichmann

Den pågældende styrevogn er ikke sat i drift endnu.

Dertil er det heller ikke meget værd kun at kunne køre den ene vej - der er ingen lokomotiver med ERTMS, heller ikke næste år.

Lille Syd næste år

af Carsten, 28/9 2019, 12:05 (1644 dage siden) @ RasmusD

De første EB-lokomotiver burde være klar ved årsskiftet 20/21.

Mvh

Carsten

Lille Syd næste år

af Jens Hansen, 28/9 2019, 20:50 (1644 dage siden) @ kenkari

. Og der kan ikke tages IC3 fra IC og lyntraffiken. Der er hårdt brug for dem her.

DSB spin, IC3 bruges også på Svendborgbanen.
Og det gør de fordi Desiro ikke ofres nok ressourcer

JH



Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak