Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog til Cheminova/FMC (Generelt)

af danishtrainvideo, 21/10 2019, 10:00 (1642 dage siden)

Hej
Er der nogen der ved hvilke dage godstoget til Rønland/Cheminova kører?
Og evt. hvornår på dagen den kører?

Godstog til Cheminova/FMC

af mikkelhansen, Lunderskov, 21/10 2019, 16:06 (1642 dage siden) @ danishtrainvideo

G7628 kører "op" (Fa-Vj-Hr-Røn) mandag og onsdag, og G7629 tilbage "ned" til Fa tirsdag og torsdag. Den kører dog normalt ikke i industriferierne, f.eks. i juleferien og i påskeferien.
G7628 har planafgang fra Vemb klokken 20.01, men kører meget ofte en time før køreplanen helt fra Hr, dvs. ud af Vem mod Bækmarksbro lige omkring klokken 19.00, og ud af Hr omkring 17.35.
Om morgenen tirsdag og torsdag kører den også jævnligt før tid fra Vemb og videre mod Fa, men ellers efter køreplanen, dvs. ca. 6.15 fra Vem mod Hr.
I begge retninger består toget normalt af en MZ og 4-7 vogne.

--
Hilsen
Mikkel

Godstog til Cheminova/FMC

af Ib Jensen, 21/10 2019, 16:23 (1642 dage siden) @ mikkelhansen

G7628 kører "op" (Fa-Vj-Hr-Røn) mandag og onsdag, og G7629 tilbage "ned" til Fa tirsdag og torsdag. Den kører dog normalt ikke i industriferierne, f.eks. i juleferien og i påskeferien.
G7628 har planafgang fra Vemb klokken 20.01, men kører meget ofte en time før køreplanen helt fra Hr, dvs. ud af Vem mod Bækmarksbro lige omkring klokken 19.00, og ud af Hr omkring 17.35.
Om morgenen tirsdag og torsdag kører den også jævnligt før tid fra Vemb og videre mod Fa, men ellers efter køreplanen, dvs. ca. 6.15 fra Vem mod Hr.
I begge retninger består toget normalt af en MZ og 4-7 vogne.


Det er kun glædeligt, at der kører gods på skinner. Men hvordan pokker kan de lave overskud på den kørsel? På papiret er der jo intet offentligt tilskud - eller "gemmer der sig noget et eller andet sted"?

Godstog til Cheminova/FMC

af danishtrainvideo, 21/10 2019, 16:42 (1642 dage siden) @ mikkelhansen

Hejsa.
Tak for hjælpen og god info
Mvh

Avatar

Godstog til Cheminova/FMC

af jhcn, Århus, 21/10 2019, 17:49 (1641 dage siden) @ danishtrainvideo

Hejsa.
Tak for hjælpen og god info
Mvh

God jagt!!

Som du nok kan se på lyset i mine optagelser fra sommeren 2017, så kører de ofte MEGET tidligt fra Rønland.....
Og havde en fest med at jeg stod så tidligt op i en sommerferie pga dem :-)

Ofte er de flinke til at oplyse friske informationer på stationen i Lemvig, og den er under alle omstændigheder stadig ret hyggelig at opholde sig på/omkring

https://youtu.be/5dYAOqGIbro

--
Henrik
[image]

Godstog til Cheminova/FMC

af danishtrainvideo, 22/10 2019, 09:08 (1641 dage siden) @ jhcn

Hejsa.
Tak for hjælpen og god info
Mvh


God jagt!!

Som du nok kan se på lyset i mine optagelser fra sommeren 2017, så kører de ofte MEGET tidligt fra Rønland.....
Og havde en fest med at jeg stod så tidligt op i en sommerferie pga dem :-)

Ofte er de flinke til at oplyse friske informationer på stationen i Lemvig, og den er under alle omstændigheder stadig ret hyggelig at opholde sig på/omkring

https://youtu.be/5dYAOqGIbro

Hej
Mange tak, og tak for info.
God video
Mvh

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak