Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog Linje H (A+) til Buddinge ligesom 2006 (Generelt)

af KKLD, 27/10 2019, 09:24 (1636 dage siden)

Hej alle,

Jeg fandt en gammel køreplan https://docplayer.dk/10329073-Dsb-s-tog-koereplan-gaelder-fra-8-januar-2006.html
Her kørte Linje A+ hvert 20. minut til Buddinge hvor det vendte.

Ville Linje H nemt kunne forlænges dertil fra Østerport i næste køreplan? Det ville formentlig kun give mening i myldretiden.

Derudover så jeg også i køreplanen at Linje E nogle gange vendtes på Lyngby St. Jeg skrev en kommentar om dette her bare hvor Linje F kunne forlænges i stedet for: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=entry&id=146332

S-tog Linje H (A+) til Buddinge ligesom 2006

af larsht, 27/10 2019, 11:49 (1635 dage siden) @ KKLD

Dengang kørtes kun 6 tog i timen til Farum i myldretiden, så lavere trafikintensitet end nu.

S-tog Linje H (A+) til Buddinge ligesom 2006

af jacobchristensen, 27/10 2019, 11:57 (1635 dage siden) @ KKLD

Det ville sikkert være rart med flere S-tog til Buddinge, men dels betjener linje Bx (når den linje ellers kører) strækningen Høje Tåstrup - København H - Farum i myldretiderne (lad så være at togene mod Farum mellem 17 og 18, hvor linje Bx ikke kører, kan være ret fulde på den indre del af strækningen), dels er frekvensen for linje B jo 6 tog i timen. Så i myldretiderne er vi oppe på 9 tog i timen hele strækningen mod Farum.

Dertil er der et lille spørgsmål med 1) tilgængeligt materiel og 2) lokomotivførere. Det må folk der er klogere end jeg, besvare.

Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget kørsel til stiksporet ved Buddinge på tværs af det indadgående spor skaber problemer for B-togene.

Svenska-lok
Indsend billeder
Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak