Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sjælden gæst i Tønder i denne uge (Generelt)

af mikkelhansen, Lunderskov, 4/11 2019, 10:01 (1626 dage siden)

Jeg har hørt "et rygte" (dog yderst velfunderet!) om at der i denne uge kan opleves lidt specielt materiel på Tønder station - lige omkring det tidspunkt hvor Arriva normalt ankommer fra og kører mod Niebüll. Så hvis nogen skulle befinde sig i området i denne uge, kunne det måske være en god ide at tage kameraet med en tur ind forbi stationen.... Og billederne må da meget gerne fremvises her!

--
Hilsen
Mikkel

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af TeamBaumann, Hjordkær, 5/11 2019, 15:19 (1624 dage siden) @ mikkelhansen

Hvad er det for en "gæst" ?
Der må være mere info over det.
da jeg gider ikke spilde min tid på "rygter" eller på spøgelsejagt :-)

NEG-motorvogn i togene Niebüll-Tønder-Niebüll

af Ole Lund Jensen, 5/11 2019, 20:14 (1624 dage siden) @ mikkelhansen

NEG stiller p.t. motorvogn til togene Niebüll-Tønder-Niebüll, hvilket jo betyder, at gennemrejsende skal skifte tog i Tønder. VT 505 + 506 er observeret i et togpar i dag.

Med venlig hilsen

Ole Lund Jensen

NEG-motorvogn i togene Niebüll-Tønder-Niebüll

af Svend, 5/11 2019, 22:44 (1624 dage siden) @ Ole Lund Jensen

NEG stiller p.t. motorvogn til togene Niebüll-Tønder-Niebüll, hvilket jo betyder, at gennemrejsende skal skifte tog i Tønder. VT 505 + 506 er observeret i et togpar i dag.

.
... fordi ??

--
Svend

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af mikkelhansen, Lunderskov, 6/11 2019, 08:57 (1624 dage siden) @ mikkelhansen

Hvad er det for en "gæst" ?
Der må være mere info over det.
da jeg gider ikke spilde min tid på "rygter" eller på spøgelsejagt :-)

Ole "fandt" den sjældne gæst. :-)

NEG stiller p.t. motorvogn til togene Niebüll-Tønder-Niebüll, hvilket jo betyder, at gennemrejsende skal skifte tog i Tønder. VT 505 + 506 er observeret i et togpar i dag.

... fordi ??

Arriva har tilsyneladende så alvorlig materielmangel at de ikke selv kan levere et togsæt til at køre helt til/fra Niebüll, hverken som isoleret løb Niebüll-Tønder-Niebüll, eller gennemgående til/fra Esbjerg som normalt. I weekenden køres der dog helt til/fra Niebüll med deres egne Lint, men alle hverdage i denne uge og næste uge vil man kunne se NEG-materiel i Tønder, da Arriva ganske rigtigt har "lejet" materiel ved NEG de næste par uger.
Jeg planlægger selv at tage et smut til Tønder i dag, og se om jeg kan få et par billeder.

--
Hilsen
Mikkel

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af Jens Hansen, 6/11 2019, 12:57 (1623 dage siden) @ mikkelhansen

Arriva har tilsyneladende så alvorlig materielmangel at de ikke selv kan levere et togsæt til at køre helt til/fra Niebüll, hverken som isoleret løb Niebüll-Tønder-Niebüll, eller gennemgående til/fra Esbjerg som normalt.

Kan jo dybest set bare være et enkelt udfald af et Lint togsæt, som gør at NEG kører en enkelt tur frem og tilbage?

JH

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af Gæst1, 7/11 2019, 21:25 (1622 dage siden) @ Jens Hansen

Arriva har tilsyneladende så alvorlig materielmangel at de ikke selv kan levere et togsæt til at køre helt til/fra Niebüll, hverken som isoleret løb Niebüll-Tønder-Niebüll, eller gennemgående til/fra Esbjerg som normalt.


Kan jo dybest set bare være et enkelt udfald af et Lint togsæt, som gør at NEG kører en enkelt tur frem og tilbage?

Det kunne vel også skyldes de store sporarbejder mod Westerland i øjeblikket? Det giver overskud af materiel og personale for NEG, der jo trods alt ejer banen, og derfor kan have lave en aftale om at bruge eget materiel og personale i denne tid?

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af Niels Munch, 7/11 2019, 22:17 (1622 dage siden) @ Gæst1

Det kunne vel også skyldes de store sporarbejder mod Westerland i øjeblikket? Det giver overskud af materiel og personale for NEG, der jo trods alt ejer banen, og derfor kan have lave en aftale om at bruge eget materiel og personale i denne tid?


Øh, har NEG trafik mod Westerland?

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af Gæst1, 8/11 2019, 06:04 (1622 dage siden) @ Niels Munch

Det kunne vel også skyldes de store sporarbejder mod Westerland i øjeblikket? Det giver overskud af materiel og personale for NEG, der jo trods alt ejer banen, og derfor kan have lave en aftale om at bruge eget materiel og personale i denne tid?


Øh, har NEG trafik mod Westerland?

Nej, men der kører færre tog (herunder ingen IC tog) mellem Hamburg og Westerland, og driften til Dagebull køres af een togstamme efter en "vinterkøreplan", mens ombygningen står på.

Sjælden gæst i Tønder i denne uge

af Niels Munch, 8/11 2019, 08:44 (1622 dage siden) @ Gæst1

Nej, men der kører færre tog (herunder ingen IC tog) mellem Hamburg og Westerland, og driften til Dagebull køres af een togstamme efter en "vinterkøreplan", mens ombygningen står på.

Yep; men er den nugældende vinterkøreplan på NEG anderledes end den "sædvanlige" vinterkøreplan?

Et par billeder fra Tønder 6/11-19...

af mikkelhansen, Lunderskov, 7/11 2019, 18:29 (1622 dage siden) @ mikkelhansen

Jeg nåede lige forbi og fik et par fotos af RA5734/RA5733 af Tønder i går, som blev kørt af NEG VT 505 (628 505) / VT 506 (628 506) Alle billeder haves i 17MP opløsning, og kan sendes pr. e-mail, hvis det skulle have interesse.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]


Og jeg fik også lige et par fotos af stationsbygningen.
[image]
[image]


Og af Tønder Remise.
[image]
[image]
[image]
[image]

--
Hilsen
Mikkel

Et par billeder fra Tønder 6/11-19...

af 1993matias ⌂, KH, 7/11 2019, 22:02 (1622 dage siden) @ mikkelhansen

[image]

Det slog mig lige, er den radio godkendt til Danmark? Eller gælder der særregler for strækningen Tønder - Niebøl?

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Et par billeder fra Tønder 6/11-19...

af Jens N, Fredericia, 7/11 2019, 22:25 (1622 dage siden) @ 1993matias

Det slog mig lige, er den radio godkendt til Danmark? Eller gælder der særregler for strækningen Tønder - Niebøl?


For Padborg og Tønder gælder generelt at alt materiel godkendt i Tyskland, må befare disse to stationer, så længe køreledningsanlægget i Padborg ikke skal benyttes på den danske del.

Bekendtgørelse 653, paragraf 18.

Mvh. Jens

...og et par billeder fra Esbjerg Havn

af mikkelhansen, Lunderskov, 7/11 2019, 18:46 (1622 dage siden) @ mikkelhansen

Jeg nåede også lige forbi Esbjerg Havn, som i går havde besøg af CFL Cargo med træstammer til Dank Træemballage i Ribe, trukket af MX1029 (muligvis 1023, svært at se på afstand) og ukendt 1800-maskine.
[image]
[image]
[image]
[image]


De forholdsvis nyanlagte, allersydligste havnespor set mod syd.
[image]


Samme spor set mod nord
[image]


Hele denne enorme plads var indtil for et års tid opmagasineringsplads for Scandinavian Auto Logistics - hos de lokale blev den kaldt "Esbjergs dyreste parkeringsplads" - se anden tråd herom. Luftfoto venligst lånt af Kortforsyningen.
[image]

--
Hilsen
Mikkel

...og et par billeder fra Esbjerg Havn

af OD, Od ⌂, 8/11 2019, 15:52 (1621 dage siden) @ mikkelhansen

Jeg nåede også lige forbi Esbjerg Havn, som i går havde besøg af CFL Cargo med træstammer til Dank Træemballage i Ribe, trukket af MX1029 (muligvis 1023, svært at se på afstand) og ukendt 1800-maskine.

[image]


1029 forrest og muligvis 1807 (dømt ud fra graffitien).

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak