Sporfornyelse Østbanen (Generelt)

af YBS, onsdag 06. november, 2019, 14:18 (7 dage siden)

DR Sjælland har i dag en nyhed om, at RegionSjælland ikke har råd til at betale de 30 mill. i afdrag om året, som en sporrenovering vil koste.
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/slidte-skinner-faar-tog-til-saenke-farten...

Det er dog værd at bemærke, at de i 2019 får 35,7 millioner at staten til investering i privatbanerne. Hvad bruger de så de penge til?

Sporfornyelse Østbanen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, onsdag 06. november, 2019, 14:49 (7 dage siden) @ YBS

Tog busser?
Duk og væk

Sporfornyelse Østbanen

af Simon1906, Hedehusene, onsdag 06. november, 2019, 18:13 (7 dage siden) @ hummel_62

Kan man ikke finde ud af at samle al infrastruktur i landet i et selskab eller dem der er bange for Banedanmark, et selskab, der så kan få de nødvendige midler til at slidte spor osv. Er på plads. Det er lidt af en skandale hvis det er regionerne der bruger pengene til andre formål. For selvfølgelig skal al togkørsel ikke erstattes, af togbusser. Tog løser en del af den kollektive trafik og busser en anden del. Der er garanteret brug for begge ting.

Simon
Hedehusene

Sporfornyelse Østbanen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, onsdag 06. november, 2019, 18:20 (7 dage siden) @ Simon1906

Lidt frisk luft i bane Danmark, højt og lavt. Nye måder at løse opgaverne på, vil nok ikke skade.

Har tænkt samme tanke, om at samle jernbane infrastruktur et sted.

Ser man på letbanerne, 3 byer, 3 måder at gøre det , 3 systemer.
En masse penge til 3 ledelser og bestyrelser

Sporfornyelse Østbanen

af jaer @, onsdag 06. november, 2019, 18:24 (7 dage siden) @ hummel_62

Lidt frisk luft i bane Danmark, højt og lavt. Nye måder at løse opgaverne på, vil nok ikke skade.

Har tænkt samme tanke, om at samle jernbane infrastruktur et sted.

Ser man på letbanerne, 3 byer, 3 måder at gøre det , 3 systemer.
En masse penge til 3 ledelser og bestyrelser

Hvis man sætter BDK til det, så får du ikke !"frisk luft og nye idéer"; det er jo netop det, som Rambølls rapport for et par år siden viste. Og billigere bliver det heller ikke.

Faktisk har de lokale baner en god og effektiv administration.

/Jan

Sporfornyelse Østbanen

af steenth, onsdag 06. november, 2019, 18:33 (7 dage siden) @ Simon1906

Kan man ikke finde ud af at samle al infrastruktur i landet i et selskab eller dem der er bange for Banedanmark, et selskab, der så kan få de nødvendige midler til at slidte spor osv. Er på plads. Det er lidt af en skandale hvis det er regionerne der bruger pengene til andre formål. For selvfølgelig skal al togkørsel ikke erstattes, af togbusser. Tog løser en del af den kollektive trafik og busser en anden del. Der er garanteret brug for begge ting.

Det hjælper ikke på den grundliggende problem - regionen får ikke nok for at kunne drive og vedligeholde den offentlige transport.

Mvh
Steen

Sporfornyelse Østbanen - med hatten i hånden

af YBS, torsdag 07. november, 2019, 09:41 (7 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

OK - så giver det hele mere mening.

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen