Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog køreplan 2020 er udkommet (Generelt)

af KKLD, 23/11 2019, 11:34 (1613 dage siden)

Hej Alle,

Nu er køreplanen udkommet:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

Der har været tale om at der skal køres flere s-tog om aftenen og også inden nattog.
Link: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=143517

Dette ser dog ikke ud til at det bliver tilfældet. Det skyldes vel manglen på personale? Jeg mener at Linje Bx var aflyst i torsdags af denne grund.

Rejseplanen går pt. frem til d. 12. februar 2020 og jeg kan ikke se at der kommer flere tog om aftenen og nat fredag/lørdag indtil da.
Vil det sige at planen er helt droppet, eller vil det komme til at ske senere i 2020?

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af steenth, 23/11 2019, 11:55 (1613 dage siden) @ KKLD

Der har været tale om at der skal køres flere s-tog om aftenen og også inden nattog.
Link: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=143517

Dette ser dog ikke ud til at det bliver tilfældet. Det skyldes vel manglen på personale? Jeg mener at Linje Bx var aflyst i torsdags af denne grund.

Rejseplanen går pt. frem til d. 12. februar 2020 og jeg kan ikke se at der kommer flere tog om aftenen og nat fredag/lørdag indtil da.
Vil det sige at planen er helt droppet, eller vil det komme til at ske senere i 2020?

Det er manglede på personale, som har udskudt ændringen. Det er sandsynlig at det kommer i løbet af 2020.

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

Som det er nu, kommer CBTC til Farumbanen og Ringbanen i starten af 2021. Røret senere på året 2021... og resten i 2022.

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af KKLD, 23/11 2019, 11:59 (1613 dage siden) @ steenth

Der har været tale om at der skal køres flere s-tog om aftenen og også inden nattog.
Link: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=143517

Dette ser dog ikke ud til at det bliver tilfældet. Det skyldes vel manglen på personale? Jeg mener at Linje Bx var aflyst i torsdags af denne grund.

Rejseplanen går pt. frem til d. 12. februar 2020 og jeg kan ikke se at der kommer flere tog om aftenen og nat fredag/lørdag indtil da.
Vil det sige at planen er helt droppet, eller vil det komme til at ske senere i 2020?


Det er manglede på personale, som har udskudt ændringen. Det er sandsynlig at det kommer i løbet af 2020.

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

Som det er nu, kommer CBTC til Farumbanen og Ringbanen i starten af 2021. Røret senere på året 2021... og resten i 2022.

Tak for dit svar :)

Havde håbet at det ville komme hurtigere til røret da jeg i myldretiden tit ser det næste tog ved Nørreport holde og vente i kø.

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af krabsen, 23/11 2019, 16:04 (1613 dage siden) @ KKLD

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

Som det er nu, kommer CBTC til Farumbanen og Ringbanen i starten af 2021. Røret senere på året 2021... og resten i 2022.


Tak for dit svar :)

Havde håbet at det ville komme hurtigere til røret da jeg i myldretiden tit ser det næste tog ved Nørreport holde og vente i kø.

Det er vel snarere et spørgsmål om perronkapacitet og ikke signalsystem.

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af KKLD, 24/11 2019, 15:59 (1612 dage siden) @ krabsen

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

Som det er nu, kommer CBTC til Farumbanen og Ringbanen i starten af 2021. Røret senere på året 2021... og resten i 2022.


Tak for dit svar :)

Havde håbet at det ville komme hurtigere til røret da jeg i myldretiden tit ser det næste tog ved Nørreport holde og vente i kø.


Det er vel snarere et spørgsmål om perronkapacitet og ikke signalsystem.

Det er vel ikke rigtigt?

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af Gæst42, 24/11 2019, 17:31 (1612 dage siden) @ KKLD

Derudover, er der nogen der ved, hvornår CBTC kommer til Farum og til Ny Ellebjerg via Ringbanen og om der i den forbindelse kommer nogle ændringer? Hvad med røret?

Som det er nu, kommer CBTC til Farumbanen og Ringbanen i starten af 2021. Røret senere på året 2021... og resten i 2022.


Tak for dit svar :)

Havde håbet at det ville komme hurtigere til røret da jeg i myldretiden tit ser det næste tog ved Nørreport holde og vente i kø.


Det er vel snarere et spørgsmål om perronkapacitet og ikke signalsystem.


Det er vel ikke rigtigt?

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.

Signalsystemet har ikke noget at gøre med hvor lang tid det tager at få folk ind og ud af toget, du kan jo selv tage tid næste gang du står der. Hvor lang tid det tager fra toget stopper til det sætter i gang igen.

Der hvor CBTC kan hjælpe lidt er at det tog der venter kan begynde at køre så snart toget ved perron begynder at køre.

Avatar

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 25/11 2019, 15:01 (1611 dage siden) @ Gæst42

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.


Signalsystemet har ikke noget at gøre med hvor lang tid det tager at få folk ind og ud af toget, du kan jo selv tage tid næste gang du står der. Hvor lang tid det tager fra toget stopper til det sætter i gang igen.

Der hvor CBTC kan hjælpe lidt er at det tog der venter kan begynde at køre så snart toget ved perron begynder at køre.

Prøv at læs hvad han skriver. Det er præcis den situation han omtaler, hvor toget ved perron er kørt videre og toget ude i tunnelen holder i "en evighed" før den kører til perron. Her bør som du også skriver CBTC nedsætte dette tidsrum.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af Gæst42, 25/11 2019, 21:18 (1611 dage siden) @ Michael Deichmann

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.


Signalsystemet har ikke noget at gøre med hvor lang tid det tager at få folk ind og ud af toget, du kan jo selv tage tid næste gang du står der. Hvor lang tid det tager fra toget stopper til det sætter i gang igen.

Der hvor CBTC kan hjælpe lidt er at det tog der venter kan begynde at køre så snart toget ved perron begynder at køre.


Prøv at læs hvad han skriver. Det er præcis den situation han omtaler, hvor toget ved perron er kørt videre og toget ude i tunnelen holder i "en evighed" før den kører til perron. Her bør som du også skriver CBTC nedsætte dette tidsrum.

Prøv at læs hvad jeg skriver - særligt mine to sidste linjer. Vi er helt enig om at det afhjælpes med CBTC, men problemet opstår jo netop grundet den lange passagerudvekslingstiden.

S-tog køreplan 2020 er udkommet

af KKLD, 25/11 2019, 22:39 (1610 dage siden) @ Gæst42

Eller hvad? Sådan jeg har forstået det så kan der køre tog hvert 90. sekunder med CBTC mod 120 sekunder som det er nu. På Nørreport ser jeg togene holde i lang tid efter at toget foran er kørt væk fra perronen.


Signalsystemet har ikke noget at gøre med hvor lang tid det tager at få folk ind og ud af toget, du kan jo selv tage tid næste gang du står der. Hvor lang tid det tager fra toget stopper til det sætter i gang igen.

Der hvor CBTC kan hjælpe lidt er at det tog der venter kan begynde at køre så snart toget ved perron begynder at køre.


Prøv at læs hvad han skriver. Det er præcis den situation han omtaler, hvor toget ved perron er kørt videre og toget ude i tunnelen holder i "en evighed" før den kører til perron. Her bør som du også skriver CBTC nedsætte dette tidsrum.


Prøv at læs hvad jeg skriver - særligt mine to sidste linjer. Vi er helt enig om at det afhjælpes med CBTC, men problemet opstår jo netop grundet den lange passagerudvekslingstiden.

Det gennemsnitlige passagerudvekslingstid vil forhåbentlig blive lavere pr. tog hvis der kører 40 tog i timen, i stedet for 30 tog i timen i dag. Men det kommer sikkert på sigt til at være den samme gennemsnitlige passagerudvekslingstid med 40 som det er med 30 tog i timen i dag.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak