Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

“Operation Jernbane” - Om jernbanen i Tyskland (Jernbanen i dag)

af ClausAmager, 25/11 2019, 11:01 (1606 dage siden)

Opdagede ved et rent tilfælde, at den tyske TV-station “ARD” d. 18. november havde sendt nævnte program. Programmet går tæt på DB og den tyske jernbane, som af mange ses som den store “klimaredder”.
Jeg aner intet om de tyske baner, men blev noget overrasket over, at det tilsyneladende står så slemt til... I programmet ses også en privat aktør, som har det som sin primære opgave at reaktivere nedlagte/opgivne strækninger, som der er ide i at genoplive(!)
Programmet kan bl.a. genses i Yousees TV-app.

God fornøjelse
Claus

“Operation Jernbane” - Om jernbanen i Tyskland

af Niels Munch, 25/11 2019, 11:27 (1606 dage siden) @ ClausAmager

Det er en meget informativ dokumentar, som jeg forsøgte at gøre lidt reklame for her: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=147381 .

Jeg satte et link til Youtube, hvor dokumentaren også kan ses (men ikke alle orker/har tid til at klikke på de links, man indsætter i sine indlæg).

M.v.h.

[image]Niels

“Operation Jernbane” - Om jernbanen i Tyskland

af ClausAmager, 25/11 2019, 12:50 (1606 dage siden) @ Niels Munch

Det er en meget informativ dokumentar, som jeg forsøgte at gøre lidt reklame for her: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=147381 .

Jeg satte et link til Youtube, hvor dokumentaren også kan ses (men ikke alle orker/har tid til at klikke på de links, man indsætter i sine indlæg).

M.v.h.

[image]Niels

Selvom jeg ofte opgiver tråde der “stikker af”, plejer jeg nu altid at læse netop dine indlæg. Her er det så smuttet... :-(
Programmet er i øvrigt også med danske undertekster i Yousees app.

Mvh.
Claus

“Operation Jernbane” - Om jernbanen i Tyskland

af re20000, 25/11 2019, 21:32 (1606 dage siden) @ Poul Berild

" Informationen verlangsamern meine Entscheidungen!"
Ak ja.

Nold

“Operation Jernbane” - Om jernbanen i Tyskland

af andersj, Aalborg, 25/11 2019, 23:14 (1606 dage siden) @ ClausAmager

Tyskerne er gode til at lave forklarende dokumentarer, uden at der skal gå Jan Gintberg og komik i den. Ikke fordi der er noget galt med satire, men man kunne herhjemme godt bruge en programserie hvor de komplekse udfordringer hos eksempelvis jernbanen, PostNord eller en anden offentlig eller privat branche bliver forklaret seriøst.

SWR har også for nyligt lavet en dokumentar der belyser de samme problemstillinger, som "Operation Bahn", blot vinklet anderledes. Min favorit i programmet, er en overkørsel i en by på en hovedstrækning ved Stuttgart, hvor man i 12 år har haft en hastighedsnedsættelse på 30 km/t. Det skyldes at der skete en grim ulykke med en bus, da der er en skarp kurve lige efter overkørslen, og den dermed ikke kan rømmes for store køretøjer hvis der er tæt trafik. Der er penge til en løsning, men det er gået i typisk tysk bureaukratisk hårdknude, fordi kommunen vil have en løsning mens DB Netz vil have en anden og billigere løsning.

Dokumentationen kan ses her: Die Bahn: Verspätungen, Ausfälle, Ticket-Dschungel

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak