Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Opstart af anlæg af Jerne Station (Jernbanen i dag)

af LarsJels, Jels, 25/11 2019, 21:18 (1608 dage siden)

Hej

Så går byggeriet af ny station i Esbjerg i gang.

Opstart af anlæg af Jerne Station

af Frank Poulsen, 25/11 2019, 21:29 (1608 dage siden) @ LarsJels

Jeg undres...

Artiklen starter med: Efter flere års tilløb...

Senere står der at der skal flytte 4 køreledningsmaster for at gøre plads... Er min hukommelse meget dårlig, eller er det ikke kun 2 år siden det blev ibrugtaget?... Så da man var i gang med det projekt burde man kende til projektet om Jerne... eller er jeg galt på den i min tidsregning...

Opstart af anlæg af Jerne Station

af LarsJels, Jels, 26/11 2019, 22:31 (1607 dage siden) @ Frank Poulsen

Nu er det nok ikke flytningen af fire master, der belaster anlægsøkonomien mest, men det ville selvfølgelig have været smart, hvis det var tænkt ind. Jeg tænker, forklaringer er, at masterne blev sat op i 2016 (så vidt jeg husker), hvor den præcise placering af Jerne Station måske ikke var på plads endnu.

MVH; Lars

Opstart af anlæg af Jerne Station

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 27/11 2019, 07:44 (1606 dage siden) @ LarsJels

næ det koster nok ikke det vilde.
men kunne ses som udtryk for manglende evne til at planlægge bare lidt frem i tiden.

Så er der nok andre ting hvor der er mere økonomi i det

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak