Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aflåste sporskifter på fri bane: Avedøre Havnevej (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/12 2019, 09:02 (1576 dage siden)

Som vi var inde på her, ligger der på strækningen Vigerslev-Ringsted en række sporskifter på fri bane. Sporskifterne er aflåste og er ikke "sidespor på fri bane" i traditionel forstand. Men jeg er nørd nok til at synes, at de skal med på min hjemmeside www.sidesporpaafribane.dk.

Peter Rothausen har været så venlig at fotografere sporskifterne og har givet mig lov til at vise billederne. Vi går stille og roligt frem og starter med Avedøre Havnevej. Øvrige billeder følger i løbet af december måned.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

Aflåste sporskifter på fri bane: Avedøre Havnevej

af Rørvig Station, 4/12 2019, 23:06 (1576 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Flot projekt! Måske kunne du senere udvide med "togvending" på fri bane og passagerudveksling på rangeringsspor?

Aflåste sporskifter på fri bane: Avedøre Havnevej

af Lars, 5/12 2019, 20:37 (1575 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Som vi var inde på her, ligger der på strækningen Vigerslev-Ringsted en række sporskifter på fri bane. Sporskifterne er aflåste og er ikke "sidespor på fri bane" i traditionel forstand. Men jeg er nørd nok til at synes, at de skal med på min hjemmeside www.sidesporpaafribane.dk.

Peter Rothausen har været så venlig at fotografere sporskifterne og har givet mig lov til at vise billederne. Vi går stille og roligt frem og starter med Avedøre Havnevej. Øvrige billeder følger i løbet af december måned.


Er det ikke bare en almindelig transversal?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Aflåste sporskifter på fri bane: Avedøre Havnevej

af esni, Frederikssund, 5/12 2019, 22:14 (1575 dage siden) @ Lars

Som vi var inde på her, ligger der på strækningen Vigerslev-Ringsted en række sporskifter på fri bane. Sporskifterne er aflåste og er ikke "sidespor på fri bane" i traditionel forstand. Men jeg er nørd nok til at synes, at de skal med på min hjemmeside www.sidesporpaafribane.dk.

Peter Rothausen har været så venlig at fotografere sporskifterne og har givet mig lov til at vise billederne. Vi går stille og roligt frem og starter med Avedøre Havnevej. Øvrige billeder følger i løbet af december måned.

Er det ikke bare en almindelig transversal?

Transversaler på fri bane er usædvanlige.
Derfor er disse er aflåste, indtil strækningen overgår til ETCS, som ikke skelner imellem station og fri bane

--
Eskild

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak