Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts (Generelt)

af steenth, 12/1 2020, 22:43 (1558 dage siden)

Jeg fandt på dette link en nedtælling til åbning: https://m.dk/rejser/m4-nordhavn/ Så sidste weekend i marts... og nedtælling giver at det må være den 28. marts kl. 14...

Mvh
Steen

Avatar

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 13/1 2020, 00:01 (1558 dage siden) @ steenth

Jeg fandt på dette link en nedtælling til åbning: https://m.dk/rejser/m4-nordhavn/ Så sidste weekend i marts... og nedtælling giver at det må være den 28. marts kl. 14...

Det lader til der er nogen der har fået travlt fordi det nok var en fejl. ;-)

Nedtællingen er midlertidig ude af drift.

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Thorbjørn, 13/1 2020, 00:15 (1558 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Her tæller den lystigt ( kl. 00.14

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af andersj, Aalborg, 13/1 2020, 00:30 (1558 dage siden) @ Thorbjørn

Her tæller den lystigt ( kl. 00.14

Det gør den også hos mig på PC, men på telefonen viser den blot "NaNs".

--
Mvh Anders

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Bongo-Anders, 14/1 2020, 00:06 (1557 dage siden) @ andersj

Nu er datoen sat til februar 2021.

Jeg gætter på de første 2 dages test ikke er gået så godt :-)

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Poul Brandt, Nordsjælland, 14/1 2020, 08:30 (1557 dage siden) @ Bongo-Anders

Nu er datoen sat til februar 2021.

Jeg gætter på de første 2 dages test ikke er gået så godt :-)

.
Af seneste ejerorientering fremgår at:

"Åbning for passagerdrift omkring 1. april af M4 Nordhavn."

Poul

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 14/1 2020, 09:29 (1557 dage siden) @ Bongo-Anders

De venter så Ny Ellebjerg kommer med.
så skal de ikke lukke igen :-)

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Nordexpress, 16/1 2020, 11:48 (1555 dage siden) @ hummel_62

Jamen dog, hvad med alle de klistermærker, der sidder over alt og alle vegne i metroen, og som siger 2020?

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Banemanden, 16/1 2020, 14:00 (1554 dage siden) @ Bongo-Anders

Testene går fint og som forventet og jeg kan garantere dig, det ikke bliver i 2021 som deres fine nedtælling har justeret sig til :)

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af mpp, 16/1 2020, 18:25 (1554 dage siden) @ Banemanden

Udover at tage ud i Nordhavn og se togene køre til Orientkaj, er der så nogen måde at lære mere om hvad der sker? Jeg tænker at I kører med fuld skrald nat og dag, men det kunne være spændende at høre mere om hvilke tests I laver og måske også hvad der testes udover normal drift :)

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Banemanden, 25/1 2020, 18:59 (1545 dage siden) @ mpp

Udover at tage ud i Nordhavn og se togene køre til Orientkaj, er der så nogen måde at lære mere om hvad der sker? Jeg tænker at I kører med fuld skrald nat og dag, men det kunne være spændende at høre mere om hvilke tests I laver og måske også hvad der testes udover normal drift :)

De tests der køres er i og for sig ikke specielt spændende allesammen, og pt øves der ikke drift. Det kommer først fra midt februar. Nogle tests kræver en masse dataudtræk så to tog der kører i ti minutter og laver en bestemt test kan tage en time at analysere data på. Man kan også opleve, at de tests der laves ikke fylder ret meget i de faste opgaver. Det er funktionerne i systemet der testes, hvordan reagerer togene ved nedbrud (som under test simuleres) og gør det det, som metroselskabet og trafikstyrelsen har bedt om det skal.

Grunden til det er gået ret gnidningsfrit og hurtigt med M4 er, at alle test blev lavet på M3 for nylig så det ikke er en førstegangs øvelse.

De blev færdige med de sidste tests her til formiddag og banen er ved at blive forberedt til at åbne igen i morgen meget sent om aftenen.

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af mpp, 26/1 2020, 00:51 (1545 dage siden) @ Banemanden

Ah cool. Så det er rent "tekniske" tests og generalprøven kommer fra februar? Hvorimod det ved M3 var både tests og generalprøve så at sige?

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af Banemanden, 26/1 2020, 13:35 (1544 dage siden) @ mpp

Det var helt det samme med M3. En masse tekniske tests og tilrettelser af systemerne og så den sidste periode mod åbningen var det driftsimulering.

Metro til Nordhavn metro åbner i slutning af marts

af mpp, 27/1 2020, 11:56 (1544 dage siden) @ Banemanden

Tak for svar. Jeg glæder mig til at der kommer flere afgange og til at se de nye stationer :)

"Nordhavn kobles på metronettet den 28. marts"

af Niels Munch, 24/1 2020, 11:04 (1547 dage siden) @ steenth

Metroselskabets pressemeddelelse af d.d.:

"Nordhavn kobles på metronettet den 28. marts

Lørdag den 28. marts 2020 åbner den nye metrolinje M4. Linjen kobler Nordhavn til metronettet og sikrer dobbelt så mange afgange mellem Østerport og København H."


Læs hele pressemeddelelsen her: https://mailchi.mp/m/nordhavn-kobles-p-metronettet-den-28-marts?e=5c3b9bd81f .


M.v.h.
Niels

"Mandag åbner M3 Cityringen igen"

af Niels Munch, 25/1 2020, 17:35 (1545 dage siden) @ steenth

Metroselskabets pressemeddelelse af d.d.:

"Mandag åbner M3 Cityringen igen

Testkørslen på M4 Nordhavn og sammenkoblingen til M3 Cityringen er forløbet planmæssigt. Natten til mandag den 27. januar åbner M3 Cityringen igen."


Læs hele pressemeddelelsen her: https://mailchi.mp/m/mandag-bner-m3-cityringen-igen?e=5c3b9bd81f .


M.v.h.
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak