Roskilde / Holbæk EL/Signaler (Generelt)
Sorry men jeg kan altså ikke finde ud af om de går i gang eller det er udskud
https://sn.dk/Lejre-Lokalavis--Midtsjaellands-Folkeblad/Jernbanen-mellem-Roskilde-og-Ho...
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/1 2020, 13:30 (1554 dage siden)
Sorry men jeg kan altså ikke finde ud af om de går i gang eller det er udskud
https://sn.dk/Lejre-Lokalavis--Midtsjaellands-Folkeblad/Jernbanen-mellem-Roskilde-og-Ho...
af mpp, 22/1 2020, 14:20 (1554 dage siden) @ hummel_62
Der bliver også skrevet om det på BaneDanmarks hjemmeside. De regner med at være færdige i slutningen af 2021, så det passer vel så med at Vectron kan begynde at køre Nivå-Holbæk i K2022. De har allerede meldt en spærring ud omkring påske i år, så mon ikke de mener det alvorligt denne gang.
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/1 2020, 14:24 (1554 dage siden) @ mpp
sådan læser jeg det også.
Synes dog at have læst andet sted, måske i en status rapport, at Bane.dk ville ændre række følgende for tingene
af Gæst1, 22/1 2020, 14:32 (1554 dage siden) @ hummel_62
Teknisk set melder Banedanmark nu kun, at de elektrificerer strækningen, og er færdig med dette i 2021.
De nævner ikke noget om, hvorvidt der vil kunne køre el-tog, når de er færdige - og altså hverken om hvorvidt de vil immunisere eller fremrykke Signalprogrammet.
Immunisering - der vil muliggøre kørsel med el-tog, når Banedanmark er færdige med elektrificeringen - er efter sigende med på Finansloven, men Banedanmark har i anden sammenhæng anbefalet politikerne, at man istedet venter til (tidligst) 2024 med at ibrugtage anlægget, når ERTMS formentlig er installeret.
af mpp, 22/1 2020, 15:19 (1554 dage siden) @ Gæst1
Jamen det er jo smukt. Så Danmark kan i slutningen af næste år have 2 strækninger med køreledninger men uden eltog (Køge Nord–Næstved og Roskilde–Holbæk) og desuden køre vel verdens længste dieseltogsrute 100% under køreledninger med el (København–Hamborg). Jeg håber virkeligt at der er nogle der finder et columbusæg, så vi kan få glæde af skinner, el og signaler når det er klart.
af KKLD, 22/1 2020, 17:17 (1554 dage siden) @ Gæst1
Teknisk set melder Banedanmark nu kun, at de elektrificerer strækningen, og er færdig med dette i 2021.
De nævner ikke noget om, hvorvidt der vil kunne køre el-tog, når de er færdige - og altså hverken om hvorvidt de vil immunisere eller fremrykke Signalprogrammet.Immunisering - der vil muliggøre kørsel med el-tog, når Banedanmark er færdige med elektrificeringen - er efter sigende med på Finansloven, men Banedanmark har i anden sammenhæng anbefalet politikerne, at man istedet venter til (tidligst) 2024 med at ibrugtage anlægget, når ERTMS formentlig er installeret.
Vil det så betyde at Nivå-togene i 2 år længere tid vil køre til lufthavnen?
af steenth, 22/1 2020, 14:44 (1554 dage siden) @ mpp
Der bliver også skrevet om det på BaneDanmarks hjemmeside. De regner med at være færdige i slutningen af 2021, så det passer vel så med at Vectron kan begynde at køre Nivå-Holbæk i K2022. De har allerede meldt en spærring ud omkring påske i år, så mon ikke de mener det alvorligt denne gang.
Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.
af kme, 22/1 2020, 15:31 (1554 dage siden) @ steenth
Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.
Nogen skal så til at ruppe neglene. Hvis jeg ikke husker galt, så kommer de første EB i år.
Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.
af ulca, 22/1 2020, 17:40 (1554 dage siden) @ kme
Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.
Nogen skal så til at ruppe neglene. Hvis jeg ikke husker galt, så kommer de første EB i år.Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.
Kig på de informationer som ligger andetsteds her på siden: Litra EB skal sættes i drift fra 2021. Om det så bliver fra Sommer eller Vinter, nævnes der ikke.
af Carsten, 22/1 2020, 18:26 (1554 dage siden) @ ulca
De første EB sættes efter planerne i drift fra K 21, det er i december 2020 og det er jo i år
Mvh
Carsten
af ulca, 23/1 2020, 06:42 (1553 dage siden) @ Carsten
Det bliver spændende at se. Forhåbentlig bliver der færre problemer, børnesygdomme, end med andre litra DSB har anskaffet i de senere år. Men, nu er det jo en standardtype "hyldevare" med eksemplarer flere steder her i EU.
af metrohenrik , Ringsted, 23/1 2020, 08:13 (1553 dage siden) @ Carsten
De første EB sættes efter planerne i drift fra K 21, det er i december 2020 og det er jo i år
Mvh
Carsten
OG den første strækning bliver 41xx og 43xx, hvis ikke jeg husker galt.
De starter med at skubbe EA ud.
Herefter skubber de ME ud på samme afgange.
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af Rail, 22/1 2020, 20:52 (1554 dage siden) @ kme
Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.
Der er ikke lang tid igen før det kommer