Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af mpp, 22/1 2020, 14:20 (1554 dage siden) @ hummel_62

Der bliver også skrevet om det på BaneDanmarks hjemmeside. De regner med at være færdige i slutningen af 2021, så det passer vel så med at Vectron kan begynde at køre Nivå-Holbæk i K2022. De har allerede meldt en spærring ud omkring påske i år, så mon ikke de mener det alvorligt denne gang.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/1 2020, 14:24 (1554 dage siden) @ mpp

sådan læser jeg det også.
Synes dog at have læst andet sted, måske i en status rapport, at Bane.dk ville ændre række følgende for tingene

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af Gæst1, 22/1 2020, 14:32 (1554 dage siden) @ hummel_62

Teknisk set melder Banedanmark nu kun, at de elektrificerer strækningen, og er færdig med dette i 2021.
De nævner ikke noget om, hvorvidt der vil kunne køre el-tog, når de er færdige - og altså hverken om hvorvidt de vil immunisere eller fremrykke Signalprogrammet.

Immunisering - der vil muliggøre kørsel med el-tog, når Banedanmark er færdige med elektrificeringen - er efter sigende med på Finansloven, men Banedanmark har i anden sammenhæng anbefalet politikerne, at man istedet venter til (tidligst) 2024 med at ibrugtage anlægget, når ERTMS formentlig er installeret.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af mpp, 22/1 2020, 15:19 (1554 dage siden) @ Gæst1

Jamen det er jo smukt. Så Danmark kan i slutningen af næste år have 2 strækninger med køreledninger men uden eltog (Køge Nord–Næstved og Roskilde–Holbæk) og desuden køre vel verdens længste dieseltogsrute 100% under køreledninger med el (København–Hamborg). Jeg håber virkeligt at der er nogle der finder et columbusæg, så vi kan få glæde af skinner, el og signaler når det er klart.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af KKLD, 22/1 2020, 17:17 (1554 dage siden) @ Gæst1

Teknisk set melder Banedanmark nu kun, at de elektrificerer strækningen, og er færdig med dette i 2021.
De nævner ikke noget om, hvorvidt der vil kunne køre el-tog, når de er færdige - og altså hverken om hvorvidt de vil immunisere eller fremrykke Signalprogrammet.

Immunisering - der vil muliggøre kørsel med el-tog, når Banedanmark er færdige med elektrificeringen - er efter sigende med på Finansloven, men Banedanmark har i anden sammenhæng anbefalet politikerne, at man istedet venter til (tidligst) 2024 med at ibrugtage anlægget, når ERTMS formentlig er installeret.

Vil det så betyde at Nivå-togene i 2 år længere tid vil køre til lufthavnen?

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af steenth, 22/1 2020, 14:44 (1554 dage siden) @ mpp

Der bliver også skrevet om det på BaneDanmarks hjemmeside. De regner med at være færdige i slutningen af 2021, så det passer vel så med at Vectron kan begynde at køre Nivå-Holbæk i K2022. De har allerede meldt en spærring ud omkring påske i år, så mon ikke de mener det alvorligt denne gang.

Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af kme, 22/1 2020, 15:31 (1554 dage siden) @ steenth

Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.

Nogen skal så til at ruppe neglene. Hvis jeg ikke husker galt, så kommer de første EB i år.

Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af ulca, 22/1 2020, 17:40 (1554 dage siden) @ kme

Det ligner at immunisering af strækningen opgives, så broerne ombygges og ledningerne sættes op nu. Så der kommer en periode derefter, hvor man venter på at tage køreledninger i brug til at der er materiel nok til at man kan bruge det nye signalsystem på strækningen.


Nogen skal så til at ruppe neglene. Hvis jeg ikke husker galt, så kommer de første EB i år.

Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.

Kig på de informationer som ligger andetsteds her på siden: Litra EB skal sættes i drift fra 2021. Om det så bliver fra Sommer eller Vinter, nævnes der ikke.

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af Carsten, 22/1 2020, 18:26 (1554 dage siden) @ ulca

De første EB sættes efter planerne i drift fra K 21, det er i december 2020 og det er jo i år;-)

Mvh

Carsten

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af ulca, 23/1 2020, 06:42 (1553 dage siden) @ Carsten

Det bliver spændende at se. Forhåbentlig bliver der færre problemer, børnesygdomme, end med andre litra DSB har anskaffet i de senere år. Men, nu er det jo en standardtype "hyldevare" med eksemplarer flere steder her i EU.

Avatar

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 23/1 2020, 08:13 (1553 dage siden) @ Carsten

De første EB sættes efter planerne i drift fra K 21, det er i december 2020 og det er jo i år;-)

Mvh

Carsten

OG den første strækning bliver 41xx og 43xx, hvis ikke jeg husker galt.
De starter med at skubbe EA ud.
Herefter skubber de ME ud på samme afgange.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Roskilde / Holbæk EL/Signaler

af Rail, 22/1 2020, 20:52 (1554 dage siden) @ kme

Men det er nok bare min hukommelse. Lige som jeg troede valget af nye hamborgvogne skulle offentliggøres sidste år. Men nej.

Der er ikke lang tid igen før det kommer ;-)

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak