Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lille Syd under sporarbejdet (Generelt)

af mikedk2100, 22/1 2020, 13:46 (1555 dage siden)

Nu er Rejseplanen langt om længe opdateret med de første par dage efter Ringsted-Næstved er blevet totalspærret.

Men det ser ud til, at der ikke kører direkte tog mellem Roskilde-Køge-Næstved efter den 29. marts.

Er det ikke en fejl? Eller vil man bare genere sine kunder mest muligt?

Mvh
Michael

Lille Syd under sporarbejdet

af andersj, Aalborg, 22/1 2020, 14:53 (1555 dage siden) @ mikedk2100

Nu er Rejseplanen langt om længe opdateret med de første par dage efter Ringsted-Næstved er blevet totalspærret.

Men det ser ud til, at der ikke kører direkte tog mellem Roskilde-Køge-Næstved efter den 29. marts.

Er det ikke en fejl? Eller vil man bare genere sine kunder mest muligt?

Mvh
Michael

Nykøbing F-Køge bliver gennemgående med IC4, IC3 og/eller dobbeltdækkere. Køge-Roskilde bliver med Desiro pga. ETCS.

--
Mvh Anders

Lille Syd under sporarbejdet

af krabsen, 22/1 2020, 15:02 (1555 dage siden) @ mikedk2100

Nu er Rejseplanen langt om længe opdateret med de første par dage efter Ringsted-Næstved er blevet totalspærret.

Men det ser ud til, at der ikke kører direkte tog mellem Roskilde-Køge-Næstved efter den 29. marts.

Er det ikke en fejl? Eller vil man bare genere sine kunder mest muligt?

Formålet er naturligvis at genere kunderne.

Man kan da ikke forestille sig at nogen kunne finde på at møde op hver morgen - og så forsøge at udføre sine opgaver bedst muligt ud fra de givne rammer. Det ville jo være helt hen i skoven.

Lille Syd under sporarbejdet

af mikedk2100, 22/1 2020, 16:38 (1555 dage siden) @ krabsen

Formålet er naturligvis at genere kunderne.

Man kan da ikke forestille sig at nogen kunne finde på at møde op hver morgen - og så forsøge at udføre sine opgaver bedst muligt ud fra de givne rammer. Det ville jo være helt hen i skoven.

Det er sjovt nok også det de fleste kunder forsøger - at møde op hver morgen, for at udføre sine opgaver. Men det er virkelig svært at se, at det ikke skulle være for at genere kunderne.

Først bliver Køge Nord-Køge forsinket i årevis, så tog den vej er umuligt.
Så sættes der nyt signalsystem i drift på Roskilde-Køge, så togdrift for andet en MQ er umuligt den vej
Så bliver et sporarbejde mellem Ringsted og Næstved på 5 måneder forsinket til 8 måneder.
Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem, til at køre i det mindste enkelte afgange i myldretiden Nykøbing F-Næstved-Køge-Roskilde-København.
Og så ændrer man selvfølgelig køreplanen under sporarbejdet, så det bliver umuligt at køre direkte Roskilde-Køge-Næstved.

Dermed er det stort set også umuligt at bruge transporttiden fornuftigt, for man kan ikke arbejde undervejs. Det er ikke muligt i S-toget og bliver stort set også umuligt, hvis man forsøger at køre via Lille Syd pga et generende skift midt på turen.

Jeg kan simpelthen ikke se nogen fornuftig grund til, at passagererne skal skifte på Køge. Ud over, at man slet ikke har passagererne for øje i planlægningen.

Hvorfor har man ikke ladet Lille Syd have sin normale køreplan, eller i det mindste hvert andet tog hele vejen fra Roskilde til Næstved. Så kunne man have ladet Nykøbing F-togene køre uden stop Næstved-Køge, sådan at passagererne i det mindste indhentede en smule af den tid, de skal spilde i S-toget.

Lille Syd under sporarbejdet

af Karsten Jensen, 22/1 2020, 17:25 (1555 dage siden) @ mikedk2100

Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem, til at køre i det mindste enkelte afgange i myldretiden Nykøbing F-Næstved-Køge-Roskilde-København.

Ja, jeg tænkte også at man kunne gennemføre et par direkte afgange morgen og eftermiddag med de ombyggede IC3 a.h.t. pendlerne.

Det eneste positive for strækningen Køge-Næstved er at der så igen kommer fast togpersonale i toget på den strækningen:-) Mon egentlig ikke også der gør det efter december 2020, når DSB fast skal køre Køge-Nykøbing F.?

Lille Syd under sporarbejdet

af Jens Hansen, 22/1 2020, 18:31 (1555 dage siden) @ Karsten Jensen

Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem,

I anden tråd mindes jeg at ic3 godt nok er ombygget, men ikke er godkendt?

JH

Lille Syd under sporarbejdet

af steenth, 22/1 2020, 19:03 (1555 dage siden) @ Jens Hansen

Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem,


I anden tråd mindes jeg at ic3 godt nok er ombygget, men ikke er godkendt?

Det er relativ nem opgave at få den sidste godkendelse til ETCS - så det regner som et mindre emne. De meste er klaret via godkendelse til STM-DK.

Mvh
Steen

Lille Syd under sporarbejdet

af Rail, 22/1 2020, 20:50 (1555 dage siden) @ steenth

Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem,


I anden tråd mindes jeg at ic3 godt nok er ombygget, men ikke er godkendt?


Det er relativ nem opgave at få den sidste godkendelse til ETCS - så det regner som et mindre emne. De meste er klaret via godkendelse til STM-DK.

Ja fordi godkendelsesprocesser tager jo slet ingen tid... :-D

Med de kæmpe problemer der er med de ombyggede IC3'er så kunne man godt diskutere om det faktisk overhovedet vil gavne pendlerne at de bliver indsat på Lille Syd. Man skal som bekendt passe på hvad man ønsker sig.

Lille Syd under sporarbejdet

af Ole Stuhr Hansen, 23/1 2020, 09:00 (1555 dage siden) @ Rail


Med de kæmpe problemer der er med de ombyggede IC3'er så kunne man godt diskutere om det faktisk overhovedet vil gavne pendlerne at de bliver indsat på Lille Syd. Man skal som bekendt passe på hvad man ønsker sig.

Det må du uddybe lidt. Mig bekendt kører de STM-udrustede MF'ere fint.

Lille Syd under sporarbejdet

af RasmusD, 23/1 2020, 09:42 (1554 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

De kører fint, ja. Klargøring og førerrumsskift er en helt anden snak. De STM-udrustede tog er hyppigt forsinkede.

Lille Syd under sporarbejdet

af 1993matias ⌂, KH, 23/1 2020, 12:15 (1554 dage siden) @ RasmusD

De kører fint, ja. Klargøring og førerrumsskift er en helt anden snak. De STM-udrustede tog er hyppigt forsinkede.

Det er ikke togets skyld (i de fleste tilfælde), snarere manglende erfaring og vane hos lokoførerne. Det skal nok blive bedre, når STM bliver hverdag

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Lille Syd under sporarbejdet

af Frank Poulsen, 23/1 2020, 15:26 (1554 dage siden) @ 1993matias

Så kan man spørge, er personalet blevet uddannet godt nok til dette?

Lille Syd under sporarbejdet

af 1993matias ⌂, KH, 23/1 2020, 17:50 (1554 dage siden) @ Frank Poulsen

Så kan man spørge, er personalet blevet uddannet godt nok til dette?

Det gør jeg nok klogt i ikke at svare. Men man kan se resultatet af det ude i driften, så kan man tænke lidt over det...

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Lille Syd under sporarbejdet

af ThomasLarsen, 22/1 2020, 15:32 (1555 dage siden) @ mikedk2100

Der vil være enkelte afgange uden skift i Køge om morgenen.
Jeg ved dog ikke hvordan det ser om eftermiddagen.

Lille Syd under sporarbejdet

af glade-koege ⌂, køge, 22/1 2020, 18:39 (1555 dage siden) @ ThomasLarsen

Vidst 3 om morgen og 2 eftermiddag

Bliver kun dobbeltdækker nykøbning - Køge st..

Man skifter et sæt hver nat vis Roskilde - Køge som tager 2 timer ca pga af hastigheden..

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak