Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kennys Film er tilbage! (Generelt)

af kenkari ⌂, Roskilde, 23/1 2020, 21:55 (1553 dage siden)

Kære alle sammen.

Som nogle få stykker af jer sikkert havde opdaget den seneste måneds tid, så har min youtube kanal været lukket ned pga hacking. Kanalen har været lukket siden den 6. december 2019.
Efter en masse beskeder frem og tilbage med youtube, er min kanal nu endelig åbnet igen. Det betyder også at de film, som skulle have været oploadet i december først kommer her i januar.
Så tak alle sammen for jeres tålmodighed :-D

Under lukningen af kanalen har jeg virkelig kunne mærke, hvor stor en betydning min youtube kanal har for mig. Og takket være jer har jeg stadig lysten til at fortsætte mit arbejde :-)

PS. Allerede nu ligger den første film for i år: Slut med tog ombord på færger i Danmark

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Kennys Film er tilbage!

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/1 2020, 22:13 (1553 dage siden) @ kenkari

Vi er mange sø ser frem til dine nye film.
Personligt håber du finder tid til lidt status på de mange arbejder

Kennys Film er tilbage!

af Rørvig Station, 24/1 2020, 05:40 (1552 dage siden) @ kenkari

Øv, sikke dog noget at skulle spilde tid på. Hvem kan have interesse i at hacke din side.

Til det positive: Jeg har nydt dine film. Har du nogensinde lavet en film om festivaltogene?

Avatar

Kennys Film er tilbage!

af kenkari ⌂, Roskilde, 25/1 2020, 14:38 (1551 dage siden) @ Rørvig Station

Øv, sikke dog noget at skulle spilde tid på. Hvem kan have interesse i at hacke din side.

Til det positive: Jeg har nydt dine film. Har du nogensinde lavet en film om festivaltogene?


Det var min google konto, som blev hacket. Den er tilknyttet min youtube kanal, og derfor lukkede kanalen også.
Jeg har endnu ikke fået lavet en film om Festivaltogene, men måske får jeg gjort det i år.

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Kennys Film er tilbage!

af Rail, 25/1 2020, 16:31 (1551 dage siden) @ kenkari

Øv, sikke dog noget at skulle spilde tid på. Hvem kan have interesse i at hacke din side.

Til det positive: Jeg har nydt dine film. Har du nogensinde lavet en film om festivaltogene?

Det var min google konto, som blev hacket. Den er tilknyttet min youtube kanal, og derfor lukkede kanalen også.
Jeg har endnu ikke fået lavet en film om Festivaltogene, men måske får jeg gjort det i år.

Lokaltog skal jo overtage strækningen fra december, så måske er det sidste år med DSB på festivaltogene.

Kennys Film er tilbage!

af Frank Poulsen, 25/1 2020, 16:33 (1551 dage siden) @ Rail

Vil de overhovedet køre i år? Der er jo det nye signalsystem... Eller vil man der finde de få IC3 man har i brug?

Kennys Film er tilbage!

af steenth, 25/1 2020, 16:52 (1551 dage siden) @ Frank Poulsen

Vil de overhovedet køre i år? Der er jo det nye signalsystem... Eller vil man der finde de få IC3 man har i brug?

Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.

Kennys Film er tilbage!

af andersj, Aalborg, 25/1 2020, 17:02 (1551 dage siden) @ steenth

Vil de overhovedet køre i år? Der er jo det nye signalsystem... Eller vil man der finde de få IC3 man har i brug?


Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.

Ifølge denne video kører man på sigt uden signaler ud til trinbrættet.

--
Mvh Anders

Kennys Film er tilbage!

af Rørvig Station, 26/1 2020, 13:11 (1550 dage siden) @ andersj

Vil de overhovedet køre i år? Der er jo det nye signalsystem... Eller vil man der finde de få IC3 man har i brug?


Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.


Ifølge denne video kører man på sigt uden signaler ud til trinbrættet.

Efter min viden kører det som "arbejdstog på fri bane", det vil i praksis sige det samme som forrige indlæg. Og trinbrættet er midlertidigt tillyst.

Kennys Film er tilbage!

af cslundsten, 26/1 2020, 13:59 (1550 dage siden) @ steenth

Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.

Linieblokken er ikke udskiftet. Der er kun foretaget et par små ændringer. Det er muligt at køre til festivalpladsen fra Roskilde på en blokspærring.

Systemovergangen ser i øvrigt således ud set fra trinbrættet:
[image]

Mvh
Carsten Lundsten

Kennys Film er tilbage!

af steenth, 26/1 2020, 16:49 (1550 dage siden) @ cslundsten

Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.


Linieblokken er ikke udskiftet. Der er kun foretaget et par små ændringer. Det er muligt at køre til festivalpladsen fra Roskilde på en blokspærring.

Tak for oplysning. Indkørsel til blokken - er "udkørselsignalet" ved mærket ved overkørslen? Det samme med "indkørselsignalet" i modsat retning.. Dvs er det der linjeblokken går til? Jeg kan ikke nogen mærker ved systemovergangen.

Systemovergangen ser i øvrigt således ud set fra trinbrættet:
[image]

Tak for billedet.

Mvh
Steen

Kennys Film er tilbage!

af cslundsten, 26/1 2020, 17:26 (1550 dage siden) @ steenth

Systemgrænsen er efter festivalpladsen, så det før de skifter til ETCS. Så tog skal ikke have ERTMS. Men om der andre hensyn, som de skal tages hensyn til, ved jeg ikke. For det en linjeblok lavet til overgangen imellem de 2 signalsystemer.


Linieblokken er ikke udskiftet. Der er kun foretaget et par små ændringer. Det er muligt at køre til festivalpladsen fra Roskilde på en blokspærring.

Tak for oplysning. Indkørsel til blokken - er "udkørselsignalet" ved mærket ved overkørslen? Det samme med "indkørselsignalet" i modsat retning.. Dvs er det der linjeblokken går til? Jeg kan ikke nogen mærker ved systemovergangen.

Systemovergangen mod Gadstrup er mærket i forgrunden. Systemovergangen mod Roskilde er mærket med ryggen til på modsatte side af sporet.

Linieblokken går stadig til Gadstrup men Alstom-systemet overlapper fra systemgrænsen. Roskildes U-signal er stadig i drift. Gadstrups signaler, og overkørselssignalet på billedet, er ude af drift og slukkede.

Mvh
Carsten Lundsten

Kennys Film er tilbage!

af Frank Poulsen, 26/1 2020, 14:04 (1550 dage siden) @ steenth

Der kan man bare se, er det bevidst man har lavet overgangszonen så langt ude? netop af den årsag for at kunne køre de tog?

Kennys Film er tilbage!

af andersj, Aalborg, 26/1 2020, 14:17 (1550 dage siden) @ Frank Poulsen

Der kan man bare se, er det bevidst man har lavet overgangszonen så langt ude? netop af den årsag for at kunne køre de tog?

Sandsynligvis. I Lindholm er den også lavet ekstra langt ude fordi man til sommer forlænger krydsningssporet og dermed også må rykke I- og F-signalerne længere ud.

--
Mvh Anders

Kennys Film er tilbage!

af steenth, 26/1 2020, 16:35 (1550 dage siden) @ andersj

Der kan man bare se, er det bevidst man har lavet overgangszonen så langt ude? netop af den årsag for at kunne køre de tog?


Sandsynligvis. I Lindholm er den også lavet ekstra langt ude fordi man til sommer forlænger krydsningssporet og dermed også må rykke I- og F-signalerne længere ud.

Jeg har observeret det samme at systemgrænsen er et stykke fra indgangssignalerne i Ringsted og ved Vigerslev.

Kennys Film er tilbage!

af Carsten, 26/1 2020, 16:58 (1550 dage siden) @ steenth

Hvilken systemgrænse?

Mvh

Carsten

Kennys Film er tilbage! Lidt ATC/ETCS

af steenth, 26/1 2020, 17:13 (1550 dage siden) @ Carsten

Hvilken systemgrænse?

Det er det sted på den nye bane hvor man skal skifte imellem ATC og ETCS niveau 2.

Mvh
Steen

Kennys Film er tilbage! Lidt ATC/ETCS

af Carsten, 26/1 2020, 17:37 (1550 dage siden) @ steenth

Ja det er jeg med på, men en sådan grænse er der jo ikke endnu, udrustningen til transitionszoner er slet ikke monteret.

Mvh

Carsten

Kennys Film er tilbage! Lidt ATC/ETCS

af steenth, 26/1 2020, 18:57 (1550 dage siden) @ Carsten

Ja det er jeg med på, men en sådan grænse er der jo ikke endnu, udrustningen til transitionszoner er slet ikke monteret.

Der har været skilte på de steder - de nu drejet til siden. Og der var afprøvning af ETCS på nye bane, hvor det har haft betydning.... Og der var mere længden af overgangszonen som er pointen... ikke hvad der er af udstyr.. Ellers lade jeg mærke til at på ATC siden står der ATC-togstop.... Jeg har taget dette billede fra Vigerslev Alle på det stykke der er før tunnel i Hvidovre.

[image]

Kennys Film er tilbage! Lidt ATC/ETCS

af Carsten, 26/1 2020, 19:18 (1550 dage siden) @ steenth

ATC-togstop mærket er en fejl, det giver naturligvis ingen mening.

Mvh

Carsten

Kennys Film er tilbage!

af Rørvig Station, 26/1 2020, 13:14 (1550 dage siden) @ kenkari

Jeg har endnu ikke fået lavet en film om Festivaltogene, men måske får jeg gjort det i år.

OK, sig lige til, hvis du får brug for hjælp til bureaukratiet ift. festivalen. Her tænker jeg at du måske kan få et før-armbånd.

Kennys Film er tilbage!

af Simon1906, Hedehusene, 24/1 2020, 08:04 (1552 dage siden) @ kenkari

Mange tak for en altid dejlig video fra dig.

Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

Kennys Film er tilbage!

af simonmikkelsen ⌂, Stavtrup, Aarhus, 24/1 2020, 08:44 (1552 dage siden) @ kenkari

Den glæder jeg mig til at se.

Et godt råd fra en som ved mere om IT-sikkerhed end om tog:
Brug altid 2-faktor authentication. Så kan man ikke komme ind selvom man har dit kodeord.
Genbrug aldrig kodeord. Hver dag får et nyt website lækket kodeord.
Brug lange og komplekse kodeord. Gerne mindst 20 tilfældige tegn. Ellers kan et lækket og ellers korrekt envejskrypteret kodeord tit blive genskabt alligevel.

Til at huske de mange og lange kodeord, brug en kodeordshusker. Der er mange gode derude som synkroniserer på tværs af enheder. Jeg bruger Lastpass i gratis version og 1password bliver anbefalet lige så tit.

Avatar

Kennys Film er tilbage!

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/1 2020, 19:37 (1552 dage siden) @ kenkari

Fortsæt endelig det gode arbejde, Kenny.
Man bliver så glad af at se dine film, for det skinner tydeligt igennem, at du brænder for din interesse og ved en masse om det, som dit kamera indfanger.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Kennys Film er tilbage!

af pethob, 25/1 2020, 13:02 (1551 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Kenny!

Det må være dagens bedste nyhed.

Jeg vil glæde mig til at se mange flere at dine altid supergode film!!

Hilsen fra

Peter Hobel
Frederiksberg

Kennys Film er tilbage!

af keld ⌂, Malling, 25/1 2020, 17:33 (1551 dage siden) @ kenkari

Hej Kenny.


Tak for en super flot film du har lavet. Skønt at se, at der ved DB stadig i 2019 var armsignaler i brug.


[image]Rødby Færge, 1963.

M.v.h.
Keld Zumbach

Avatar

Kennys Film er tilbage!

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 25/1 2020, 22:09 (1551 dage siden) @ keld

Skønt at se, at der ved DB stadig i 2019 var armsignaler i brug.

A pro pos tyske armsignaler. Man ser ved en af stationerne et dobelt armsignal med hvad jeg troede var et forsignal lige foran armsignalet.
Hvad er det signal med den runde orange skive og en tvætarm?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Kennys Film er tilbage!

af andersj, Aalborg, 25/1 2020, 22:30 (1551 dage siden) @ Michael Deichmann

Skønt at se, at der ved DB stadig i 2019 var armsignaler i brug.

A pro pos tyske armsignaler. Man ser ved en af stationerne et dobelt armsignal med hvad jeg troede var et forsignal lige foran armsignalet.
Hvad er det signal med den runde orange skive og en tvætarm?

Det er et forsignal. I Tyskland kan hovedsignalerne ikke vise "gennemkørsel" så der er ofte et forsignal placeret sammen med et hovedsignal.

Signalet kan have 3 visninger:
1. Forvent stop
2. Forvent kør
3. Forvent restriktioner

[image]

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak