Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tysk rettidighed (Generelt)

af P.Jensen, 7/2 2020, 08:16 (1512 dage siden)

Jeg så at man i Tyskland i december 2019 lå hele 4% point over 2018 i fjerntrafikkens rettidighed.

Som jeg kan læse mig til er det målt for tog der ankommer mindre end 5 minutter for sent. Et andet sted kan man læse at det faktisk er mindre end 5.59 minutter - da man måler med ur uden sekundviser...……. Den lader vi lige stå.

Rettidigeden i december 2019 (til alles glæde den bedste siden 2016) var hele 79,1%...………

DB rettidighed

P.Jensen

Tysk rettidighed

af steenth, 7/2 2020, 09:19 (1512 dage siden) @ P.Jensen

Jeg så at man i Tyskland i december 2019 lå hele 4% point over 2018 i fjerntrafikkens rettidighed.

Som jeg kan læse mig til er det målt for tog der ankommer mindre end 5 minutter for sent. Et andet sted kan man læse at det faktisk er mindre end 5.59 minutter - da man måler med ur uden sekundviser...……. Den lader vi lige stå.

Rettidigeden i december 2019 (til alles glæde den bedste siden 2016) var hele 79,1%...………

DSB have i 2019 en operatørpunktligheden på 94,9 % og kundepunktligheden 79,1%, hvor DSB bliver målt på 3 minutter. Jeg kan ikke se hvad for en punktligheden DB bruger, men det kunne være operatørpunktligheden...

Tysk rettidighed

af XAL Olesen, 7/2 2020, 10:00 (1512 dage siden) @ steenth

DSB have i 2019 en operatørpunktligheden på 94,9 % og kundepunktligheden 79,1%, hvor DSB bliver målt på 3 minutter. Jeg kan ikke se hvad for en punktligheden DB bruger, men det kunne være operatørpunktligheden...

Som ivrig læser af bl.a. Lokmagazin samt en h.... tyske hjemmesider har jeg aldrig læst om at DB skulle bruge begrebet kundepunktlighed. Men her er de sidste nye tal for januar 2020.

https://www.deutschebahn.com/de/konzern/konzernprofil/zahlen_fakten/puenktlichkeitswert...

Mvh
XAL Olesen

Tysk rettidighed

af P.Jensen, 7/2 2020, 14:56 (1511 dage siden) @ XAL Olesen

Det må vel være det som man i DK kalder kundepunktlighed. De står også for infrastrukturen og har ikke en Banedanmark at skyde skylden på.

Men de måler ikke som i Danmark på 3 minutter, men nærmest det dobbelte - 5,59 minutter.
Det må være dårligere end i Danmark.

P.Jensen

Tysk rettidighed

af XAL Olesen, 7/2 2020, 15:35 (1511 dage siden) @ P.Jensen

Men de måler ikke som i Danmark på 3 minutter, men nærmest det dobbelte - 5,59 minutter.
Det må være dårligere end i Danmark.

P.Jensen

Det er jo præcis det der skrives her:

Erhebungsgrundlage für die Pünktlichkeitsentwicklung:
Die dargestellten Prozentwerte geben den Anteil pünktlicher Halte in Bezug auf alle Unterwegs- und Endhalte wieder. Ein Halt wird als pünktlich gewertet, wenn die planmäßige Ankunftszeit um weniger als 6 bzw. 16 Minuten überschritten wurde. Die Pünktlichkeitsstatistik bildet die mehr als 800.000 Fahrten von DB-Personenzügen eines Monats ab. Dabei fließen alle Verkehrshalte der mehr als 20.000 monatlichen Fahrten im Fernverkehr und der rund 780.000 monatlichen Fahrten im Nahverkehr - inklusive aller S-Bahnen - in die Pünktlichkeitserhebung ein.

Og ja det er dårligere end DSB. Og DSB ligger faktisk i top i Europa selv om der er mange der brokker sig - inkl. mig selv når toget fra Hamborg endnu, endnu, endnu en gang er forsinket:-D

Mvh
XAL Olesen

Tysk og britisk rettidighed

af P.Jensen, 7/2 2020, 17:28 (1511 dage siden) @ XAL Olesen

I en tidligere tråd blev britisk rettidighed nævnt.

Grafisk UK rettidighed.

Indenfor 3 minutter er rettidigheden i UK - 84%. Men 3,2% af alle tog blev aflyst.....

P.Jensen


Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak