Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Re 4478 (Generelt)

af KKLD, 24/2 2020, 15:41 (1517 dage siden)

Hej alle,

Jeg lagde mærke til noget jeg ikke lige har et svar på og dermed undrer jeg mig over det og håber at få et svar her.

Myldretidstoget tager normalt 12 minutter fra Rungsted Kyst til Hellerup hvor det kører uden stop hvilket fx er tilfældet med Re 4476. Men Re 4478 tager 25 minutter, altså 13 minutter mere end normalt. Når jeg kigger på dinstation kan jeg også se at toget standser i Klampenborg, men dette er ikke tilfældet hvis man kigger på afgangstavler-hjemmesiden.

Jeg kan også se at toget bliver overhalet af det almindelig Helsingør-tog.

Er der nogen der ved mere end mig?

Re 4478

af Leif Jørgensen, København Ø., 24/2 2020, 16:21 (1517 dage siden) @ KKLD

Re 4478 ankommer til København H. kl. 17.10 og fortsætter som Re 4165 til Ringsted kl. 17.13. Hvis den kørte som de øvrige myldretidstog på Kystbanen, ville den ankomme kl. 16.56 og dermed optage et spor 17 minutter i eftermiddagsmyldretiden. I eftermiddagsmyldretiden går pendlertrafikken desuden primært fra København, så tog den anden vej som Re 4478 handler nok mere om at få dem retur end passagerernes behov for dem.

Med venlige køreplan-hilsner
Leif Jørgensen

Re 4478

af 1993matias ⌂, KH, 24/2 2020, 16:32 (1517 dage siden) @ KKLD

Som Leif helt rigtigt skriver, så er det fordi der ikke er plads nok inde på Hovedbanen til 4478. Det bliver derfor overhalet i Klampenborg af det hurtige Helsingør-tog (2078 velsagtens?).
Det overrasker mig dog, at standsningen vises på dinstation.dk, da den ikke er optaget i køreplanerne og i tjenestekøreplanen ej heller fremgår som standsning med passagerudveksling.
At mange lokoførere alligevel vælger at åbne dørene er nu en anden sag ;-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Re 4478

af KKLD, 24/2 2020, 22:47 (1517 dage siden) @ 1993matias

Som Leif helt rigtigt skriver, så er det fordi der ikke er plads nok inde på Hovedbanen til 4478. Det bliver derfor overhalet i Klampenborg af det hurtige Helsingør-tog (2078 velsagtens?).
Det overrasker mig dog, at standsningen vises på dinstation.dk, da den ikke er optaget i køreplanerne og i tjenestekøreplanen ej heller fremgår som standsning med passagerudveksling.
At mange lokoførere alligevel vælger at åbne dørene er nu en anden sag ;-)

Tak for jeres svar.

Når nu toget alligevel skal vente for at få plads undrer det mig egentlig at det ikke stopper på alle stationer (altså Vedbæk, Skodsborg og Klampenborg) for det har 13 minutter ventetid. Så vidt jeg kan forstå ville det vel også have tid til at stoppe i Snekkersten og Nivå som det springer over i den nordlige ende.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak