Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

E maskine, Tønder. (Generelt)

af Knud Sønderballe, 25/2 2020, 22:05 (1493 dage siden)

E maskinen står nu i Bramming i dag. Desværre ingen billeder.

E 987 i Bramming

af TeamBaumann, Hjordkær, 26/2 2020, 13:55 (1493 dage siden) @ Knud Sønderballe

[image]
[image]
[image]
[image]
DSB E 987, Bramming d. 26. februar 2020 ( foto: Baumann )

E 987 i Bramming

af Erling Pedersen, 27/2 2020, 08:27 (1492 dage siden) @ TeamBaumann

Hejsa.

Spændende, følger My 1104 efter ?

Håber alle dele er med til E-maskinen, kan ikke se resterende stænger hverken på flyvebrættet eller den ledsagende bremsevogn !

Findes Cls styrevognen endnu i Tønder eller ophugget ? ( Kommer med vi landevej !)

Hilsen Erling.

E maskine, Tønder.

af thomas1, Svendborg, 27/2 2020, 15:03 (1492 dage siden) @ Knud Sønderballe

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?
Og hvad med My 1104 ?

E maskine, Tønder.

af Steff, 27/2 2020, 16:01 (1492 dage siden) @ thomas1

Go´eftermiddag

Jeg er helt sikker på, at de personer der er involveret i flytningen af en E fra Tønder og til Lunderskov, vil komme med en uddybende forklaring, når de finder tiden passende.
Så i mellemtiden skal vi vel alle bare glæde os over, at der åbenbart sker et og andet, ik´?

Med spænding og venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

E maskine, Tønder.

af thomas1, Svendborg, 27/2 2020, 16:08 (1492 dage siden) @ Steff

Jo helt sikkert. Det er jo synd, at de står udenfor og med tiden vil gå tabt. Så kun glædeligt, at der nu er lidt fremtid for E 987.

E maskine, Tønder.

af LHJ, 27/2 2020, 20:54 (1492 dage siden) @ thomas1

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?


Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Avatar

E maskine, Tønder.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/2 2020, 21:25 (1491 dage siden) @ LHJ

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?

Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Jeg har lige checket min kalender - det er sgu da ikke 1. april endnu? Den havde ellers været god!
Og spøg til side - fraset det økonomiske aspekt er det jo slet ikke teknisk umuligt. ;-) :-D ;-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

E maskine, Tønder. - noget OT

af LHJ, 27/2 2020, 21:48 (1491 dage siden) @ Michael Deichmann

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?

Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Jeg har lige checket min kalender - det er sgu da ikke 1. april endnu? Den havde ellers været god!
Og spøg til side - fraset det økonomiske aspekt er det jo slet ikke teknisk umuligt. ;-) :-D ;-)


Næ, det er heller ikke umuligt, at "signalprogrammet" en gang er afsluttet og fuldt implementeret :-D

Nå, det er en anden historie, som andre nok ved at kloge sig på - og i - så vi stopper her ...

/LH

E maskine, Tønder.

af Peter Christensen, 27/2 2020, 23:02 (1491 dage siden) @ LHJ

Godt krejlet mini-mælk!
Du kom mig sq noget i forkøbet.
Jeg havde ellers håbet, at kunne divertere med en historie om, at maskinen skulle ned til Dansk Genbrug på havnen i Esbjerg for på den måde, at skaffe midler til at sætte Tønder remise i stand.
Men sådan gik det ikke....

E maskine, Tønder.

af HLA7, 28/2 2020, 11:53 (1491 dage siden) @ LHJ

Jep og MY 1104 som forspandslok aht røgen i tunellen. Vandoptagning til E-maskinen i Kolding, de har jo så meget af det.

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak