Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i januar 2020 (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/2 2020, 14:19 (1511 dage siden)

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i februar 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/3 2020, 15:29 (1496 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i marts 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/4 2020, 18:19 (1462 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i april 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/5 2020, 19:04 (1431 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i maj 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/6 2020, 08:10 (1407 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i juni 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/7 2020, 16:04 (1374 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i juli 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/8 2020, 20:11 (1339 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Lindholm udstedt i august 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/9 2020, 11:52 (1311 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn september 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/10 2020, 07:21 (1274 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Link til toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt i september 2020:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Tog...

Jeg havde anmodet om at få tilsendt toganmeldelser for strækningen Randers-Aalborg Lufthavn; men i følgeskrivelsen anvendte Banedanmark den sædvanlige term "Randers-Lindholm". Det kan skyldes to ting: Enten har man bare "automatreageret" på min månedlige anmodning og ikke lagt mærke til, at der er tale om en anden strækning end hidtil. Eller også er der endnu ikke udstedt toganmeldelser, der inkluderer strækningen Lindholm-Aalborg Lufthavn. Det er formentlig en kombination af begge dele. Banedanmark er gjort opmærksom på forholdet, således at eventuelle toganmeldelser for strækningen Lindholm-Aalborg Lufthavn omfattende perioden frem til banens officielle ibrugtagning i december 2020 også kommer frem i lyset.

Og så undrer det mig i øvrigt, at Banedanmark på fjerde år opretholder et aktindsigtsanmodningscirkus af den anden verden i stedet for bare generelt at lægge toganmeldelser op på deres hjemmeside ekskl. de toganmeldelser, som offentligheden i henhold til loven ikke må se.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

-----

www.lindholm-aalborg-lufthavn.dk
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn september 2020

af larsht, 21/10 2020, 16:15 (1273 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Link til toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt i september 2020:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Tog...

Jeg havde anmodet om at få tilsendt toganmeldelser for strækningen Randers-Aalborg Lufthavn; men i følgeskrivelsen anvendte Banedanmark den sædvanlige term "Randers-Lindholm". Det kan skyldes to ting: Enten har man bare "automatreageret" på min månedlige anmodning og ikke lagt mærke til, at der er tale om en anden strækning end hidtil. Eller også er der endnu ikke udstedt toganmeldelser, der inkluderer strækningen Lindholm-Aalborg Lufthavn. Det er formentlig en kombination af begge dele. Banedanmark er gjort opmærksom på forholdet, således at eventuelle toganmeldelser for strækningen Lindholm-Aalborg Lufthavn omfattende perioden frem til banens officielle ibrugtagning i december 2020 også kommer frem i lyset.

Og så undrer det mig i øvrigt, at Banedanmark på fjerde år opretholder et aktindsigtsanmodningscirkus af den anden verden i stedet for bare generelt at lægge toganmeldelser op på deres hjemmeside ekskl. de toganmeldelser, som offentligheden i henhold til loven ikke må se.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

-----

www.lindholm-aalborg-lufthavn.dk
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk

Lih-Abl er som sådan ikke taget i drift endnu.

Desuden, der er så utroligt mange toganmeldelser på daglig basis at en sådan hjemmeside ville blive mere end uoverskuelig.

Hertil kommer at ekstratog i visse tilfælde kan tillyses mundtligt og dokumenteres efterfølgende.

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt oktober 2020

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/11 2020, 08:00 (1252 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 12/11 2020, 08:16

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/12 2020, 09:42 (1216 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

En orientering til de af jer som månedligt følger med i de toganmeldelser, som Banedanmark sender til mig.

Indtil nu er det foregået på den måde, at jeg, hver gang vi passerer et månedsskifte, anmoder om aktindsigt i de toganmeldelser, som er udstedt i den måned, vi er gået ud af. Det er i henhold til offentlighedsloven ikke muligt at anmode om aktindsigt i fremtidige toganmeldelser.

Indtil nu har der ikke været de store problemer. Banedanmark har hver måned sendt de ønskede toganmeldelser. Måske. For Banedanmark har ikke medsendt en aktliste, således at det kunne kontrolleres, at Banedanmark "havde fået alt med". Det er jævnligt sket, at der simpelthen har manglet toganmeldelser. Ikke fordi disse var undtaget fra aktindsigten, men simpelthen fordi Banedanmark ikke har styr på deres system. Det har jeg brokket mig lidt over til Banedanmark, og har for gud ved hvilken gang foreslået dem at lægge alle toganmeldelser ud på nettet (med undtagelse af de, der i henhold til loven kan undtages. Hvilket i øvrigt må være ganske få (kongehuset, atomvåben, osv. osv.)).

Når jeg har kunnet opdage, at Banedanmark ikke "har fået alt med", skyldes det udelukkende, at jeg tilfældigvis har været i besiddelse af nogle toganmeldelser, som jeg har modtaget på anden vis.

Banedanmark nægter at udlevere en aktliste, og henviser til, at der tale om et dataudtræk. Med andre ord afskæres offentligheden i at kontrollere, om Banedanmark lever op til offentlighedsloven. Det er uholdbart.

Nu er aktindsigt i toganmeldelser måske ikke noget, der vælter ministre eller regeringer. Det er det principielle og den kafkaske måde, som Banedanmark opfører sig på. Jeg har meddelt Banedanmark, at "sagen" efter nytår vil blive indklaget til ministeriet - og ved et eventuelt afslag fra ministeriet til Folketingets Ombudsmand. Det kan lyde voldsomt, men det er nu engang sådan, forretningsgangen er skruet sammen i henhold til loven. Og så fatter jeg i øvrigt ikke, at Banedanmark ikke bare lægger de toganmeldelser ud på nettet. Jeg fatter simpelthen ikke, at de stritter så meget imod. Det er TKG-sagen om igen.

Jeg er opmærksom på, at ovenstående vil være en rød klud for mange. Sådan må det så være.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 18/12 2020, 10:57 (1215 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Lov er lov og lov skal følges!

Det er jo kommetr meget op i tiden.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Freddy Løvstrøm Gundersen, 9/2 2021, 13:22 (1162 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hey Thomas Boberg Nielsen
hvordan går det med din klage over at Banedanmark, ikke vil udsende toganmeldelser mere ?

Freddy Løvstrøm Gundersen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/2 2021, 13:27 (1162 dage siden) @ Freddy Løvstrøm Gundersen

hvordan går det med din klage over at Banedanmark, ikke vil udsende toganmeldelser mere ?


Klagen kommer ikke til at gå på, at Banedanmark ikke vil "udsende toganmeldelser mere". For det vil de. Klagen kommer til at gå på, at Banedanmark ikke sikrer, at man som aktindsigtsanmodende har mulighed for at se, om Banedanmark har givet aktindsigt i de dokumenter, som man har bedt om aktindsigt i.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Freddy Løvstrøm Gundersen, 9/2 2021, 13:57 (1162 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Regner du med tiden at få toganmeldelserne her på siden igen, tror der er mange der savner det

Freddy

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/2 2021, 14:42 (1162 dage siden) @ Freddy Løvstrøm Gundersen

Regner du med tiden at få toganmeldelserne her på siden igen, tror der er mange der savner det


Ikke forstået. Toganmeldelserne ligger her jo. Januar-toganmeldelserne burde dukke op fra Banedanmark i løbet af et par dage.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn generelt

af Freddy Løvstrøm Gundersen, 9/2 2021, 14:54 (1162 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Helt i orden Thomas, jeg troede dem du udsendte den 7 januar 2021 var de sidste i denne omgang

Freddy

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt december '20

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/1 2021, 13:12 (1195 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt januar '21

af fursteen, 23/4 2021, 17:02 (1089 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

det er længe siden, vi har set nye Toganmeldelser :-)


steen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/4 2021, 17:53 (1089 dage siden) @ fursteen

det er længe siden, vi har set nye Toganmeldelser :-)

Jep. Har netop tidligere i dag rykket for marts-anmeldelserne.

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn

af fursteen, 23/4 2021, 18:09 (1089 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tror du så at BaneDanmark sender dem til dig

Steen

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn

af Peter Linaa, 23/4 2021, 18:51 (1089 dage siden) @ fursteen

Tror du så at BaneDanmark sender dem til dig

Steen

Hvorfor skulle de ikke gøre det, mener du?
Du kunne jo f.eks. selv prøve at anmode om aktindsigt i toganmeldelser ho Banedanmark.

M v h
Peter L

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn

af fursteen, 23/4 2021, 21:00 (1089 dage siden) @ Peter Linaa

Peter L

Nej det vil jeg ikke, jeg ved at de ikke er nemme at danse med

Steen

Avatar

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn - IT-problemer

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/10 2021, 22:24 (923 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Som nogle måske har lagt mærke til, er der ikke lagt toganmeldelser op for august måned, og jeg har netop modtaget følgende besked fra Banedanmark vedrørende september:

[image]

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn - IT-problemer

af Jens Hansen, 7/10 2021, 07:06 (923 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Men togene kører, så ud kommer toganmeldelserne da.

JH

DSB MZ1429
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak