Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark (Generelt)

af kme, 26/2 2020, 16:13 (1493 dage siden)

Ingeniøren har i dag en blog om tingenes tilstand i Banedanmark og der bliver ikke lagt fingre imellem.
https://ing.dk/artikel/kronik-paa-hoeje-tid-at-prioritere-togkundernes-behov-232293 (frit tilgængelig)
Et citat::

Begrundelserne skal ikke stå uimodsagt, idet immunisering er en overordentligt kendt og ikke særligt kompliceret teknologi, som allerede er udført på samtlige nuværende elektrificerede strækninger. Det er således solide erfaringer med det, herunder med prisen. Det er for nylig gennemført på strækningen til Esbjerg, så opdaterede priser er også kendte.

Valideringen af det nye signalsystem ligger hos leverandørerne, så det er ikke korrekt, at der trækkes på de samme validatorer som til den hidtidige signalteknologi, herunder immunisering. Problemet synes at være blæst op. Der er behov for en nærmere dokumentation end i den foreliggende redegørelse fra Banedanmark.

Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør ville jeg rydde hele direktionsgangen.

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af krabsen, 26/2 2020, 16:20 (1493 dage siden) @ kme

Ingeniøren har i dag en blog om tingenes tilstand i Banedanmark og der bliver ikke lagt fingre imellem.
https://ing.dk/artikel/kronik-paa-hoeje-tid-at-prioritere-togkundernes-behov-232293 (frit tilgængelig)
Et citat::

Begrundelserne skal ikke stå uimodsagt, idet immunisering er en overordentligt kendt og ikke særligt kompliceret teknologi, som allerede er udført på samtlige nuværende elektrificerede strækninger. Det er således solide erfaringer med det, herunder med prisen. Det er for nylig gennemført på strækningen til Esbjerg, så opdaterede priser er også kendte.

Valideringen af det nye signalsystem ligger hos leverandørerne, så det er ikke korrekt, at der trækkes på de samme validatorer som til den hidtidige signalteknologi, herunder immunisering. Problemet synes at være blæst op. Der er behov for en nærmere dokumentation end i den foreliggende redegørelse fra Banedanmark.


Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør ville jeg rydde hele direktionsgangen.

Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Citatet er i øvrigt ikke heldigt valgt - for det kan vel godt være de samme validatorer, uanset hvem der udfører opgaven - eller: forhåbentlig! Validatorer/kontrollanter bør jo netop være uafhængige af dem, der har lavet det arbejde, der skal valideres.

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af kme, 26/2 2020, 19:14 (1493 dage siden) @ krabsen

Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør ville jeg rydde hele direktionsgangen.


Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Nu er bloggen jo ikke skrevet af en Ingeniøren-medbejder (deraf navnet blog) men af fagkyndige. Selv hvis det havde være journalister fra Ingeniøren har jeg svært ved at se det diskvalificerer artiklens indhold. At Banedanmark i årevis har kvajet sig med inkompetence, gør ikke at de kan fredes. Tværtimod.

Bloggens konkrete indhold er også helt på linje med hvad Lasse T-P tidligere har luftet her på stedet. Peter Christensen er næppe ret uenig heller. Udenlandske infrastrukturselskaber gør det også markant bedre. Se fx. på Østrig eller Holland.

Hvis jeg var Banedanmarks nye direktør blev der en del ledige parkeringspladser på matriklen.

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Jonas1983, 26/2 2020, 19:24 (1493 dage siden) @ krabsen

Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Jo, det er nyt for mig!
Har du noget dokumentation for den påstand?...

--
Mvh Jonas, Valby
Jernbaneentusiast og togpassager til husbehov

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af mikedk2100, 26/2 2020, 19:38 (1493 dage siden) @ krabsen

Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Bladet har ikke noget indædt had til jernbanen. Det er noget vrøvl. Men de har en kritisk pen overfor DSB og Banedanmark og deres måde at forvalte jernbanen på. Med rette!

Avatar

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 26/2 2020, 22:42 (1493 dage siden) @ krabsen

Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Det er nyt for mig, der har været læser af Ingeniøren siden 1981, at bladet skulle nære et indædt had til jernbanen som sådan.
Det er vel snarere tværtimod, når de med stor nidkærhed hudfletter aktørerne, der med stor succes ødelægger vores jernbaner med en dybt uprofessionel håndtering af samme.
Og det til trods for at der da både i Banedanmark og DSB er masser af ingeniører ansat.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Jens Hansen, 27/2 2020, 06:46 (1492 dage siden) @ Michael Deichmann

Ingeniøren opfatter jeg ikke som modstandere ef jernbanen, men de kører måske en gang imellem ud af en tangent.

Fagligt mener jeg at de som oftest går efter bolden.

Men jeg kan da godt forstå at f.eks. ansatte i Banedanmark får den opfattelse, at Ingeniøren er imod jernbanen. Det er det der med at, ikke kunne se skoven for bare træer.

JH

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af krabsen, 27/2 2020, 09:14 (1492 dage siden) @ Michael Deichmann

Nu er der ikke noget nyt i, at det pågældende blad nærer et indædt had til jernbanen, BaneDanmark, DSB og i øvrigt alt, hvor der er én eneste ikke-ingeniør indblandet.

Det er nyt for mig, der har været læser af Ingeniøren siden 1981, at bladet skulle nære et indædt had til jernbanen som sådan.

Det er naturligvis mit subjektive indtryk, og indædt er da nok lidt skarpt formuleret.

Men det virker både i jernbanemæssig og andre sammenhænge indimellem som om de forsøger at underbyde formiddagsbladene i attityde.

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Peter Christensen, 26/2 2020, 16:30 (1493 dage siden) @ kme

Ingeniøren har i dag en blog om tingenes tilstand i Banedanmark og der bliver ikke lagt fingre imellem.
https://ing.dk/artikel/kronik-paa-hoeje-tid-at-prioritere-togkundernes-behov-232293 (frit tilgængelig)

Syntes der er nogle bekendte navne imellem og vi havde faktisk fat i dem her - Konsulenter
Deres beskrivelse af problematikkerne i ovennævnte kronik kan jeg ikke være uenig i og det er heller ikke hr-hvem-som-helst som har fattet pennen.

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Togbus, Foldingbro, 26/2 2020, 20:18 (1493 dage siden) @ Peter Christensen

Ingeniøren har i dag en blog om tingenes tilstand i Banedanmark og der bliver ikke lagt fingre imellem.
https://ing.dk/artikel/kronik-paa-hoeje-tid-at-prioritere-togkundernes-behov-232293 (frit tilgængelig)

Syntes der er nogle bekendte navne imellem og vi havde faktisk fat i dem her - Konsulenter
Deres beskrivelse af problematikkerne i ovennævnte kronik kan jeg ikke være uenig i og det er heller ikke hr-hvem-som-helst som har fattet pennen.

Den megen mystik omkring "validatorer" er jo blot fordi ingen har oversat det til korrekt dansk. Det er faglig korrekturlæsning - Prüfer på tysk hvis nogle absolut vil have det på udenlandsk. Men det er smart at bruge anglo-lingo for så kan man gøre det hele lidt mere mystisk og svært.

--
- busser når det er billigst

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Jens Hansen, 27/2 2020, 07:52 (1492 dage siden) @ Peter Christensen

ja, samme navne - de mener det åbenbart alvorligt.

Desværre så må også de erkende, at de er op imod kræfter af dimensioner!

Banedanmark har fået nu direktør, han vil lave en ændring i organisationen - f.eks. ansætte en stærk økonomidirektør, nu økonomidirektøren er blevet anlægsdirektør.

Samtidig vil departementschefen styrke sit departement, de har stillinger slået op. Og så kan han sige til politikerne: Ja det er ikke så godt, men vi har allerede taget fat.

Sådan er det hver gang.

Og politikerne - de skal ikke have klinket noget.

JH

Syngende lussing fra Ingeniøren til Banedanmark

af Simon1906, Hedehusene, 27/2 2020, 10:15 (1492 dage siden) @ Jens Hansen

Tjahh ny direktion betyder nok fyringer af dem nede i hierarkiet.

Simon
Hedehusene

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak