Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S tog stop Nordhavnen (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 4/3 2020, 18:51 (1486 dage siden)

Kan en jernstang som en person kan kaste virkelig slå et S tog ud af drift. Så hjælpe toget skal I spil?
Tænker det er jo ikke af sporet.

S tog stop Nordhavnen

af Svend, 4/3 2020, 18:53 (1486 dage siden) @ hummel_62

Kan en jernstang som en person kan kaste virkelig slå et S tog ud af drift. Så hjælpe toget skal I spil?
Tænker det er jo ikke af sporet.

Så det tænker du :-) Men det kunne den nu altså .......

--
Svend

S tog stop Nordhavnen

af Frank Poulsen, 4/3 2020, 19:08 (1486 dage siden) @ Svend

Tænker det måske også havde noget at gøre med politiets efterforskning, og ikke kun om togene køre. De har jo også lukket motorveje når sten er kastet fra broer

S tog stop Nordhavnen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 5/3 2020, 17:25 (1485 dage siden) @ Svend

Åbenbart
Så tydeligt at teknikker længe efter kunne konstatere at toget havde været løftet 7 til 10 cm, men nu stod på t på sporret

S tog stop Nordhavnen

af Svend, 5/3 2020, 20:42 (1485 dage siden) @ hummel_62

S-toget "ikke bare" hoppet nogle centimeter. Der har være tilkaldt en hjælpevogn, så det har været alvorligt.
For øvrigt er gerningsmanden - en 27 årig bulgarer - blevet varetægtsfængslet i 13 dage. Han sigtes for forsøg på at afspore toget.

--
Svend

S tog stop Nordhavnen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 6/3 2020, 06:52 (1484 dage siden) @ Svend

næ den hoppede 7 -10 cm
tænker bare hvordan kan man vide det, når det står på skinnerne bag efter

S tog stop Nordhavnen

af Svend, 6/3 2020, 08:17 (1484 dage siden) @ hummel_62

Det har toget vel gjort, hvis det det påkørte var 7-10 cm højt

--
Svend

Avatar

S tog stop Nordhavnen

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 6/3 2020, 15:29 (1484 dage siden) @ hummel_62

næ den hoppede 7 -10 cm
tænker bare hvordan kan man vide det, når det står på skinnerne bag efter

Der sidder jo en elektrofører/lokofører foran som vel har afgivet forklaring.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 4/3 2020, 21:19 (1485 dage siden) @ hummel_62

Kan en jernstang som en person kan kaste virkelig slå et S tog ud af drift. Så hjælpe toget skal I spil?
Tænker det er jo ikke af sporet.

Tja, og det tog mere end 7 timer at få genoprettet driften på S-togs nettet. Igen igen gik det ud over tusinder af passagerer, der slet ikke skulle køre mellem Østerport og Svanemøllen.

Bare fordi vi absolut vil have, at alle S-tog skal igennem det samme spor.

S tog stop Nordhavnen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 4/3 2020, 21:59 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Et 3 spor samme sted, ville ikke gøre noget.

S tog stop Nordhavnen

af KKLD, 4/3 2020, 22:20 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Så skulle der på en eller anden måde laves plads til at der kan være 2 spor i hver retning videre fra København H til Svanemøllen.

S tog stop Nordhavnen

af Jens Hansen, 5/3 2020, 06:38 (1485 dage siden) @ KKLD

Så skulle der på en eller anden måde laves plads til at der kan være 2 spor i hver retning videre fra København H til Svanemøllen.

Der er sådan set 4 spor, så måske skal der bare tænkes i nogle andre driftsformer.

JH

S tog stop Nordhavnen

af KKLD, 5/3 2020, 16:44 (1485 dage siden) @ Jens Hansen

Så skulle der på en eller anden måde laves plads til at der kan være 2 spor i hver retning videre fra København H til Svanemøllen.


Der er sådan set 4 spor, så måske skal der bare tænkes i nogle andre driftsformer.

JH

Jeg tænkte på S-tog.

Fjerntog kunne også godt bruge et løft med 1 spor ekstra i hver retning så man kan vende flere tog ved Østerport og Helgoland i stedet for København H.

Avatar

S tog stop Nordhavnen

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/3 2020, 19:00 (1485 dage siden) @ KKLD

Så skulle der på en eller anden måde laves plads til at der kan være 2 spor i hver retning videre fra København H til Svanemøllen.


Der er sådan set 4 spor, så måske skal der bare tænkes i nogle andre driftsformer.

JH


Jeg tænkte på S-tog.

Fjerntog kunne også godt bruge et løft med 1 spor ekstra i hver retning så man kan vende flere tog ved Østerport og Helgoland i stedet for København H.

Der er bare ikke plads.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 5/3 2020, 08:54 (1485 dage siden) @ KKLD

Så skulle der på en eller anden måde laves plads til at der kan være 2 spor i hver retning videre fra København H til Svanemøllen.

Næ helst ikke - de 1-2 ekstra spor vil så også være spærret, når der render folk (politi/redning) rundt i sporene og så er vi lige vidt.

Så enten skal der tænkes i andre driftsformer, som Jens skriver, eller også skal vi se at komme igang med den S-tog tunnel, som via Forum og Riget aflaster Boulevardbanen og skaber mulighed for hurtigere rejsetider også mellem fingrene.

S tog stop Nordhavnen

af Jensen123, 5/3 2020, 09:27 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 5/3 2020, 09:58 (1485 dage siden) @ Jensen123

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...

Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...

S tog stop Nordhavnen

af Jensen123, 5/3 2020, 10:36 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Du skriver, at 2 ekstra spor ikke ville gøre en forskel. Det gjorde de, for kystbanen kunne køre forbi uden problemer. Havde kystbanen været været s-togs spor...

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 5/3 2020, 11:19 (1485 dage siden) @ Jensen123

Du skriver, at 2 ekstra spor ikke ville gøre en forskel. Det gjorde de, for kystbanen kunne køre forbi uden problemer. Havde kystbanen været været s-togs spor...

Ja i går ville de måske, andre gange lukker myndighederne alle spor. Det afhænger af situationen. 2 ekstra spor som tunnel fra fx Ny Ellebjerg over Forum, Riget og til Ryparken, løser det problem. De 2 ekstra spor på Kystbanen i går gjorde ingen forskel for S-banen, da S-banen alligevel var lagt ned i 7 timer.

S tog stop Nordhavnen

af Jensen123, 5/3 2020, 13:59 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Det er muligt at det ikke gjorde en forskel for S-banen, men det gjorde en kæmpe forskel for de mange passagerer, som kunne bypasse uheldsstedet ved at stige om i Hellerup og stige om igen på Østerport eller Nørreport. Men selvfølgelig, hvis passagererne i vanlig DSB stil er underordnet, såh...

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 5/3 2020, 14:18 (1485 dage siden) @ Jensen123

Det er muligt at det ikke gjorde en forskel for S-banen, men det gjorde en kæmpe forskel for de mange passagerer, som kunne bypasse uheldsstedet ved at stige om i Hellerup og stige om igen på Østerport eller Nørreport. Men selvfølgelig, hvis passagererne i vanlig DSB stil er underordnet, såh...

Præcis, det gjorde ingen forskel på S-banen. Resten af S-banen havde færre og forsinkede S-tog (som så også delvis skyldtes en "signalfejl" på København H). Min pointe er, at det går ud over alle passagererne på S-banen - også dem, der rejser mellem fx Farum og Buddinge, Taastrup og Rødovre, Ølby og Sydhavnen - når der er prop på den centrale strækning.

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af steenth, 5/3 2020, 15:04 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Det er muligt at det ikke gjorde en forskel for S-banen, men det gjorde en kæmpe forskel for de mange passagerer, som kunne bypasse uheldsstedet ved at stige om i Hellerup og stige om igen på Østerport eller Nørreport. Men selvfølgelig, hvis passagererne i vanlig DSB stil er underordnet, såh...


Præcis, det gjorde ingen forskel på S-banen. Resten af S-banen havde færre og forsinkede S-tog (som så også delvis skyldtes en "signalfejl" på København H). Min pointe er, at det går ud over alle passagererne på S-banen - også dem, der rejser mellem fx Farum og Buddinge, Taastrup og Rødovre, Ølby og Sydhavnen - når der er prop på den centrale strækning.

Det er noget bøvl ved driftsproblemer, at man ikke kan vende tog på grene i større omfang. Det det nye signalsystem hjælper noget - man har kunne vende tog på Bernstorffsvej og Sorgenfri. Men spormæssigt er det svært. Specielt Hellerup kunne det hjælpe meget, hvis man vende tog til/fra nord. Eller Svanemøllen var indrettet på vending af tog til/fra Hellerup - det er ret fint imod syd på både Hellerup og Svanemøllen.

Avatar

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/3 2020, 16:10 (1485 dage siden) @ steenth

Til en start er Hellerup en station. Svanemøllen er bare et trinbrædt på fri bane.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af Svend, 5/3 2020, 16:25 (1485 dage siden) @ Michael Deichmann

Svanemøllen er bare et trinbrædt på fri bane.

?????

--
Svend

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af steenth, 5/3 2020, 16:35 (1485 dage siden) @ Michael Deichmann

Til en start er Hellerup en station. Svanemøllen er bare et trinbrædt på fri bane.

Hellerup's S-togdel er helt under ORS (CBTC regler), hvor station ikke findes som begreb.

Svanemøllen havde ind-og udkørselssignaler nord for perronerne imod Hellerup og stadig en del PU-signaler. Og spor imod Farum - skulle det være et "Trinbræt"? Det ligner mere en togfølgestation...

Det, som jeg vil påpege, er problemer at afvikle trafikken med det nuværende spornet ved uregelmæssigheder i driften. Som gerne må få nogle flere transversaler på de nævnte steder, samt flere andre steder, hvor det kunne være relevant. Og med de nye signaler er det mere frit at lægge sporskiftere end det er med de gamle sikringsanlæg.

Mvh
Steen

Avatar

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/3 2020, 18:59 (1485 dage siden) @ steenth

OK OK - I stand corected!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af KKLD, 5/3 2020, 17:00 (1485 dage siden) @ steenth

Det er muligt at det ikke gjorde en forskel for S-banen, men det gjorde en kæmpe forskel for de mange passagerer, som kunne bypasse uheldsstedet ved at stige om i Hellerup og stige om igen på Østerport eller Nørreport. Men selvfølgelig, hvis passagererne i vanlig DSB stil er underordnet, såh...


Præcis, det gjorde ingen forskel på S-banen. Resten af S-banen havde færre og forsinkede S-tog (som så også delvis skyldtes en "signalfejl" på København H). Min pointe er, at det går ud over alle passagererne på S-banen - også dem, der rejser mellem fx Farum og Buddinge, Taastrup og Rødovre, Ølby og Sydhavnen - når der er prop på den centrale strækning.


Det er noget bøvl ved driftsproblemer, at man ikke kan vende tog på grene i større omfang. Det det nye signalsystem hjælper noget - man har kunne vende tog på Bernstorffsvej og Sorgenfri. Men spormæssigt er det svært. Specielt Hellerup kunne det hjælpe meget, hvis man vende tog til/fra nord. Eller Svanemøllen var indrettet på vending af tog til/fra Hellerup - det er ret fint imod syd på både Hellerup og Svanemøllen.

Ville det ikke give mening at køre togene fra Hellerup ned til Ny Ellebjerg for så at vende dem der? Så kunne man køre fra Klampenborg/Holte/Hillerød langs ringbanen til Ny Ellebjerg.

S tog stop Nordhavnen - vending af tog

af larsht, 5/3 2020, 20:33 (1485 dage siden) @ KKLD

Det er muligt at det ikke gjorde en forskel for S-banen, men det gjorde en kæmpe forskel for de mange passagerer, som kunne bypasse uheldsstedet ved at stige om i Hellerup og stige om igen på Østerport eller Nørreport. Men selvfølgelig, hvis passagererne i vanlig DSB stil er underordnet, såh...


Præcis, det gjorde ingen forskel på S-banen. Resten af S-banen havde færre og forsinkede S-tog (som så også delvis skyldtes en "signalfejl" på København H). Min pointe er, at det går ud over alle passagererne på S-banen - også dem, der rejser mellem fx Farum og Buddinge, Taastrup og Rødovre, Ølby og Sydhavnen - når der er prop på den centrale strækning.


Det er noget bøvl ved driftsproblemer, at man ikke kan vende tog på grene i større omfang. Det det nye signalsystem hjælper noget - man har kunne vende tog på Bernstorffsvej og Sorgenfri. Men spormæssigt er det svært. Specielt Hellerup kunne det hjælpe meget, hvis man vende tog til/fra nord. Eller Svanemøllen var indrettet på vending af tog til/fra Hellerup - det er ret fint imod syd på både Hellerup og Svanemøllen.


Ville det ikke give mening at køre togene fra Hellerup ned til Ny Ellebjerg for så at vende dem der? Så kunne man køre fra Klampenborg/Holte/Hillerød langs ringbanen til Ny Ellebjerg.

På Ringbanen er max toglængde 1 togsæt SA / 2togsæt SE - så det vil ikke være alle tog i drift man "bare lige" kan gøre det med

S tog stop Nordhavnen

af esni, Frederikssund, 5/3 2020, 11:20 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...

Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage

--
Eskild

S tog stop Nordhavnen

af KKLD, 5/3 2020, 16:52 (1485 dage siden) @ esni

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...


Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage

Har jeg forstået dig korrekt?

Så du vil have at:
Linje A og E kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen forbi Flintholm, Danshøj og til sidst ved Ny Ellebjerg hele vejen mod Hundige/Solrød Strand/Køge?
Linje B og Bx kører fx hver anden gang ved Ryparken og forbindes til Ringbanen og kører forbi Flintholm og ved Danshøj bliver forbundet til at køre mod Høje Taastrup?
Linje C kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen indtil Flintholm hvorfra den vil køre mod Ballerup/Frederikssund?

Jeg ved ikke lige hvor realistisk det er, men jeg kan vel godt se at det er realistisk at Linje F bliver forlænget fra Ny Ellebjerg-Hellerup til Klampenborg/Lyngby/Holte/Hillerød på bekostning af nogle afgange gennem røret.


Derudover til begge forslag er der det problem at togene maks kan være 8 vogne lange.

S tog stop Nordhavnen

af esni, Frederikssund, 5/3 2020, 21:56 (1484 dage siden) @ KKLD

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...


Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage


Har jeg forstået dig korrekt?

Så du vil have at:
Linje A og E kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen forbi Flintholm, Danshøj og til sidst ved Ny Ellebjerg hele vejen mod Hundige/Solrød Strand/Køge?
Linje B og Bx kører fx hver anden gang ved Ryparken og forbindes til Ringbanen og kører forbi Flintholm og ved Danshøj bliver forbundet til at køre mod Høje Taastrup?
Linje C kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen indtil Flintholm hvorfra den vil køre mod Ballerup/Frederikssund?

Det var sådan cirka ideen. Og HVIS man realiserede denne temmelig vilde ide, så blev der også kapacitet til en pendant til Londons circle line.

Jeg ved ikke lige hvor realistisk det er, men jeg kan vel godt se at det er realistisk at Linje F bliver forlænget fra Ny Ellebjerg-Hellerup til Klampenborg/Lyngby/Holte/Hillerød på bekostning af nogle afgange gennem røret.


Derudover til begge forslag er der det problem at togene maks kan være 8 vogne lange.

Som sagt - det sker først, når der er 3 torsdage i en uge...
Jeger skam godt klar over at perronerne er for korte i deres nuværende form, men hvis man valgte at finde pengene til forbindelsesstykkerne (og det er næppe småpenge) så ville man også kunne finde penge til at forlænge perronerne.
Jeg tror dog at det ville give mere for færre penge end diverse omstrømningsprojekter.

--
Eskild

S tog stop Nordhavnen

af FrbC, 6/3 2020, 06:28 (1484 dage siden) @ esni

I stedet for milliarddyre og urealistiske projekter med nye s-togs tunnelbaner gennem byen virker det oplagt at bruge den allerede eksisterende ringbane bedre. Det ideelle ville være at den blev bundet sammen med alle radialbanerne.

Mest realistisk vil det nok være at lave en forgrening fra ringbanen mod Høje Taastrup.
Direkte tog f.eks. Glostrup-Lyngby via ringbanen vil formentlig være hurtigere end den kommende letbane og samtidig give direkte forbindelse fra de store stationer på Vestegnen til Flintholm og Nørrebro, hvor der er omstigning til metroen.

I både Vanløse/Flintholm og Ny Ellebjerg er det nok tæt på umuligt at lave afgreninger fra ringbanen. Man kan måske forlænge ringbanen fra Ny Ellebjerg til Ørestad, det har været på tale.

S tog stop Nordhavnen

af KKLD, 7/3 2020, 00:42 (1483 dage siden) @ FrbC

I stedet for milliarddyre og urealistiske projekter med nye s-togs tunnelbaner gennem byen virker det oplagt at bruge den allerede eksisterende ringbane bedre. Det ideelle ville være at den blev bundet sammen med alle radialbanerne.

Mest realistisk vil det nok være at lave en forgrening fra ringbanen mod Høje Taastrup.
Direkte tog f.eks. Glostrup-Lyngby via ringbanen vil formentlig være hurtigere end den kommende letbane og samtidig give direkte forbindelse fra de store stationer på Vestegnen til Flintholm og Nørrebro, hvor der er omstigning til metroen.

I både Vanløse/Flintholm og Ny Ellebjerg er det nok tæt på umuligt at lave afgreninger fra ringbanen. Man kan måske forlænge ringbanen fra Ny Ellebjerg til Ørestad, det har været på tale.

Kan du beskrive, i det scenarie du opstiller, hvor S-togslinjerne kører til og fra og med hvilken frekvens?

S tog stop Nordhavnen

af FrbC, 7/3 2020, 10:20 (1483 dage siden) @ KKLD

Det kunne jo f.eks. være to ti-minutters linjer:

(Roskilde-) Høje Taastrup-Hvidovre-Ålholm-Hellerup (-Lyngby)
Hellerup-Danshøj-Ny Ellebjerg (-Ørestad)

Linje Bx kunne så omlægges til Ballerup/Frederikssund

En afgrening ved Danshøj synes at kræve ret få ekspropriationer, nogle rækkehuse og et plejehjem ved Maribovej (som i øvrigt er en tidligere jernbanestrækning). Slemt nok for de berørte, men langt mindre kompliceret end Vanløse eller Ny Ellebjerg området, der er godt på vej til at blive plastret til med etagebyggeri.

S tog stop Nordhavnen

af KKLD, 8/3 2020, 15:26 (1482 dage siden) @ FrbC

Det kunne jo f.eks. være to ti-minutters linjer:

(Roskilde-) Høje Taastrup-Hvidovre-Ålholm-Hellerup (-Lyngby)
Hellerup-Danshøj-Ny Ellebjerg (-Ørestad)

Linje Bx kunne så omlægges til Ballerup/Frederikssund

En afgrening ved Danshøj synes at kræve ret få ekspropriationer, nogle rækkehuse og et plejehjem ved Maribovej (som i øvrigt er en tidligere jernbanestrækning). Slemt nok for de berørte, men langt mindre kompliceret end Vanløse eller Ny Ellebjerg området, der er godt på vej til at blive plastret til med etagebyggeri.

Ville disse 2 linjer i så fald erstatte Linje F?
Altså Linje F kører hvert 5. min. Ville det så svare til at man lod hvert andet Linje F køre fra Ålholm mod Hvidovre og den anden fortsætte som normalt mod Ny Ellebjerg. Der vil altså være halvt så mange tog mellem Ålholm og Ny Ellebjerg?
Og den anden Linje F ville så fortsætte til Lyngby på den måde jeg har skrevet her https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=146332 ?

Jeg er dog ikke helt med på hvordan man skulle kunne køre i S-tog fra Ny Ellebjerg til Ørestad.

S tog stop Nordhavnen

af FrbC, 9/3 2020, 06:11 (1481 dage siden) @ KKLD

Ja, lidt færre tog på den sydligste del. Men ringbanen har vel i princippet samme kapacitet som boulevardbanen, så man kunne sagtens have flere afgange.

Mht. Ørestad så mener jeg at Ringbanen faktisk blev anlagt forberedt til denne forlængelse. Jeg tænker at der skal anlægges separate spor Ny Ellebjerg-Ørestad parallelt med de eksisterende.
Jeg ved dog ikke om det igangværende metrobyggeri ved Ny Ellebjerg forhindrer et sådant projekt eller om det stadig vil være muligt.

S tog stop Nordhavnen

af esni, Frederikssund, 7/3 2020, 11:56 (1483 dage siden) @ KKLD

Det var lige godt... Underligt hvordan kystbanen så formåede at køre forbi, men det mest sandsynlige er selvfølgelig, at jeg så syner...


Tja, og S-toget, der kørte en metalstang over holdt kun i et spor. Hvorfor kørte man så ikke S-tog i det andet S-togsspor? Det afhænger af situationen, om man kun lukker uheldssporet, nabosporet eller alt. En tunnel et helt andet sted løser det problem.

Og hvorfor er det, at alle tog absolut skal forbi Nørreport...


Man kunne så ønske at Ringbanen - i stedet for at være et helt isoleret system - var forbundet med alle radiallinierne, sådan så at kun hvert andet af togene skulle igennem Nørreport. Men det sker først i ugen med tre tordage


Har jeg forstået dig korrekt?

Så du vil have at:
Linje A og E kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen forbi Flintholm, Danshøj og til sidst ved Ny Ellebjerg hele vejen mod Hundige/Solrød Strand/Køge?
Linje B og Bx kører fx hver anden gang ved Ryparken og forbindes til Ringbanen og kører forbi Flintholm og ved Danshøj bliver forbundet til at køre mod Høje Taastrup?
Linje C kører fx hver anden gang ved Hellerup ad Ringbanen indtil Flintholm hvorfra den vil køre mod Ballerup/Frederikssund?

Jeg ved ikke lige hvor realistisk det er, men jeg kan vel godt se at det er realistisk at Linje F bliver forlænget fra Ny Ellebjerg-Hellerup til Klampenborg/Lyngby/Holte/Hillerød på bekostning af nogle afgange gennem røret.


Derudover til begge forslag er der det problem at togene maks kan være 8 vogne lange.

Hvis man filosoferer lidt over det så skylddes det at Ringbanen fra starten af ikke var tænkt til persontrafik, men da den så var anlagt blev den til prototypestrækning for nærtrafik på jernbane i Københavsområdet.
Flintholm - Danshøj - NyEllebjerg er helt klart også et resultat af det.
Resultatet er at den på papiret glimrende ide med at dele trafikken fra radiallinierne imellem Røret og Ringbanen næppe vil kunne realiseres. Til overflod har man fjernet de tilslutningskurver, der kunne være brugt.

--
Eskild

S tog stop Nordhavnen

af bastholm, 5/3 2020, 15:45 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Bare fordi vi absolut vil have, at alle S-tog skal igennem det samme spor.

Den diskussion havde vi fornyligt, der kom et interessant indspark her link

S tog stop Nordhavnen

af mikedk2100, 5/3 2020, 17:43 (1485 dage siden) @ bastholm

Bare fordi vi absolut vil have, at alle S-tog skal igennem det samme spor.


Den diskussion havde vi fornyligt, der kom et interessant indspark her link

Den var den tunnel jeg hentydede til, men ikke kunne finde igen. Tak :-)

S tog stop Nordhavnen

af krabsen, 5/3 2020, 17:55 (1485 dage siden) @ mikedk2100

Bare fordi vi absolut vil have, at alle S-tog skal igennem det samme spor.


Den diskussion havde vi fornyligt, der kom et interessant indspark her link


Den var den tunnel jeg hentydede til, men ikke kunne finde igen. Tak :-)

Den er vist heller ikke bygget. :-)

(duk og væk.. :-P )

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak