Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

185 402 med NG 36652 (Volvo-tog) 2020-03-14 + skinnebrud? (Jernbanen i dag)

af Rask Ingemann Lambertsen, 21/3 2020, 12:03 (1469 dage siden)

God dag.

DB 185 402 + vogne som NG 36652 (Gent-Zeehaven - Malmö Godsbangård) (som erstatning for NG 46252 (Gent-Zeehaven - Älmhult)) passerede Kanonvej i km 6,4 (Klv-Øre) lørdag d. 14-03-2020 kl. 12:42 (ca. -34½). Toget var dog +7 i forhold til ordinær køreplan og fortsatte fra Malmö Godsbangård i Sverige som GT 46252 og rangertræk til Olofström.

[image][image][image][image][image][image][image]

Ved siden af sporet var der efterladte værktøjer og redskaber til brug ved sammensvejsning af skinner. Der lå også et ca. 40 cm langt stykke skinne. Har der været et skinnebrud?

[image]

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

185 402 med NG 36652 (Volvo-tog) 2020-03-14 + skinnebrud?

af Poul Andersen, 21/3 2020, 12:21 (1469 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Billederne viser der er udlagt skinner til udskiftning.

mvh.
Poul.

185 402 med NG 36652 (Volvo-tog) 2020-03-14 + skinnebrud?

af Rask Ingemann Lambertsen, 21/3 2020, 13:35 (1469 dage siden) @ Poul Andersen

Billederne viser der er udlagt skinner til udskiftning.

Her er et udsnit af billedet i fuld opløsning:

[image]

Skinnen, der ligger på skrå, er blank på kørefladen, så den er brugt og ikke udlagt med henblik på udskiftning. Ved nærmere eftertanke tror jeg, at skinnestumpen bedst forklares ved, at kurvens inderste skinnestreng er kortere end den yderste, så der er skåret et stykke af den nye skinne for at få den til at passe i længden.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

185 402 med NG 36652 (Volvo-tog) 2020-03-14 + skinnebrud?

af William Skov ⌂, 21/3 2020, 18:27 (1469 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Billederne viser der er udlagt skinner til udskiftning.


Her er et udsnit af billedet i fuld opløsning:

[image]

Skinnen, der ligger på skrå, er blank på kørefladen, så den er brugt og ikke udlagt med henblik på udskiftning. Ved nærmere eftertanke tror jeg, at skinnestumpen bedst forklares ved, at kurvens inderste skinnestreng er kortere end den yderste, så der er skåret et stykke af den nye skinne for at få den til at passe i længden.

Hvis du kigger nærmere, kan man se at skinnen uden for spormidten er en gammel skinne og at skinnen i sporet før svejsningen er helt ny.
Så det der ses er vel blot en udskiftning af skinnerne, hvor man kun nåede den ene i sporspærringen.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak