Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ystad politistation = ex. SJ-station? (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/3 2020, 20:51 (1462 dage siden)

Inspireret af Tommys fine SJ-fotos: Som måske mange andre ynder jeg at se den svenske krimiserie "Wallander". Efter hvad jeg kan finde ud af, er politistationen i Ystad i serien den tidligere SJ-station? Er det sådan både i tv-serien og i virkeligheden? En hurtig gurgling giver mig ikke svaret; men andre kan måske lettere finde oplysningen?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

-----

www.lindholm-aalborg-lufthavn.dk
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af Flemming Pedersern, 28/3 2020, 21:25 (1462 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, de senere årgange af Wallander bruger stationen i Ystad som politistation.
Det er ren fantasi; politiet har aldrig holdt til der i virkeligheden.
Det er i virkeligheden ikke en "tidligere" station: Sikringsanlæggget i Ystad betjenes stadig fra et lokale i bygningen, men skal vist snart fjernstyres fra Malmö.

Det meste af bygningen fungerer nu som en bed and breakfast.

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af Peer Pedersen, 29/3 2020, 11:15 (1461 dage siden) @ Flemming Pedersern

Her et par klip fra min video, optaget på en af mine mange ture som lokomotivfører.
Ystad var utroligt hyggelig at besøge, det blev til mange samtaler og megen kaffe med stations personalet og lokomotivførerne på toget til og fra Simrishamn.

[image][image][image]

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af ChrBrun, Helsingør, 30/3 2020, 17:01 (1460 dage siden) @ Peer Pedersen

Du har vel ikke også tilfældigvis billeder fra "tågex" i Ystad?

Og betyder det, som Flemming Pedersern skriver, at stationen er eller snart bliver helt fjernstyret?

--
Christian Brun

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af Lennart Carlsson, Malmø, 30/3 2020, 21:33 (1460 dage siden) @ ChrBrun

Og betyder det, som Flemming Pedersern skriver, at stationen er eller snart bliver helt fjernstyret?


Ystad station er, som hele strækningen til Simrishamn, fjernstyret fra Trafikledningscentralen (motsvarer FC) i Malmö. Jeg ved ikke siden hvornår.

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af Allan Støvring-Nielsen, 29/3 2020, 18:44 (1461 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Her et screenshot inde fra "politistationen" fra den engelske udgave af serien.

I baggrunden ses både en Green Cargo Re og en tidligere dansk MX, nu tilhørende Svensk Tågkraft.

[image]

Ystad politistation = ex. SJ-station?

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 30/3 2020, 22:37 (1460 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej,

Ystad järnvägstation august 1974:
[image]

og 3. maj 2008
[image]

[image]

[image]

[image]

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


HectorrailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak