Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt fra Glostrup marts 2020 (Generelt)

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 30/3 2020, 21:54 (1486 dage siden)

Der sker meget nyt i forbindelse med arbejdet med letbanen.

Om kort tid ser det ganske anderledes ud. I øjeblikket er entreprenørerne ved at gøre klar til bro hen over Vestbanen. De fire første billeder er taget fra Søndre Ringvej.

[image]

[image]

[image]

[image]

De to næste fra Stationsparken.

[image]

[image]

Derudover er der fortsat aktivitet på det gamle godsareal.

Railcares MY 1134
[image]

[image]

Den ene dør er afblændet. Jeg glemte at se om det også er tilfældet i den anden side.

[image]

Contec Rail MX 1006.

[image]

Tjenestevognen Regitse har været ejet af Arkil. Den tilhører nu Contec Rail.

[image]

Denne hensatte tjenestevogn er fjernet fra sporet. Mon den kommer ud at køre igen? Der står faktisk en del hensatte vogne.

[image]

Elementer til Metrobyggeriet.

[image]

På selve Stationsparken er det stadig muligt at se rester fra det tidligere spor til Brøndby. Huset ligger hen over det gamle spor.

[image]

Avatar

Nyt fra Glostrup marts 2020

af Morten Beck, Græsted, 31/3 2020, 10:58 (1486 dage siden) @ Henrik PS

jeg tror begge døre der er bag førerpladsen er blændet af. Det billede med MX 1006 viser døren i højre side i A enden, der kan man se at håndtaget er fjernet. Jeg er rimelig sikker på, at det også er tilfældet i B enden.
Om man "bare" har fjernet dørhåndtaget udvendigt, tror jeg ikke. Jeg tror man har svejset dørene fast for at træk ikke skal komme ind til lokoføreren.
Det er en hurtigere løsning, end den der ellers ses, hvor man fjerner døren og siden bliver glat og helt lukket uden rude, så der kun er sideruden ved lokoføreren.

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck

Nyt fra Glostrup marts 2020

af Poul Andersen, 31/3 2020, 11:17 (1486 dage siden) @ Morten Beck

Du mener vel MY 1134 ?

Mvh.
Poul.

Avatar

Nyt fra Glostrup marts 2020

af Morten Beck, Græsted, 31/3 2020, 12:43 (1486 dage siden) @ Poul Andersen

Du mener vel MY 1134 ?

Mvh.
Poul.

jeg tror begge døre der er bag førerpladsen er blændet af. Det billede med MX 1006 viser døren i højre side i A enden, der kan man se at håndtaget er fjernet. Jeg er rimelig sikker på, at det også er tilfældet i B enden.

Det var mig der ikke formulerede mig ordentligt. Beklager..

Jeg hentydede til MY 1134, og det billede hvor MX 1006 er med. :-)

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck

Nyt fra Glostrup marts 2020

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 31/3 2020, 15:45 (1486 dage siden) @ Henrik PS

Railcares MY 1134

Den ene dør er afblændet. Jeg glemte at se om det også er tilfældet i den anden side.

[image]

Det er også tilfældet i den anden ende. Der mangler der - udover dørhåndtag - også balustre og de nederste trin. Se dette billede.

Mvh Jørgen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak