Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye nattog i Sverige for 3,7 mia. SEK

af Niclas007, 25/4 2020, 10:41 (1452 dage siden) @ XAL Olesen

En dejlig nyhed hvis afgangstiden ikke er for sent fra Københavns området,Altså jeg tænker på nattog til Köln, ønske var at der også var vogne til München, evt særskilt tog. Selvom prisen måske er dyrere end fly(Easyjet Ryanjet og lignende selskaber) Så er det efter min mening bedre med liggevogn 4 eller 5 personers kupe eller sovevogn. Håber at Sj også tænker på en mindre cafe i en af vognene. Kan ikke helt forstå at de ikke får en type der både kan køre i Sverige og tysklandsområdet.

mvh
Niclas

Nye nattog i Sverige for 3,7 mia. SEK

af andersj, Aalborg, 25/4 2020, 11:08 (1452 dage siden) @ Niclas007

I denne investering er der dog tale om vogne udelukkende til nationale svenske nattog.

--
Mvh Anders

Nye nattog i Sverige for 3,7 mia. SEK

af Niclas007, 25/4 2020, 11:13 (1452 dage siden) @ andersj

Jeg syntes jeg forstod i artiklen at de planlagde også at køre til udlandet,Køln.

Mvh

Niklas

Nye nattog i Sverige for 3,7 mia. SEK

af andersj, Aalborg, 25/4 2020, 11:17 (1452 dage siden) @ Niclas007

Jeg syntes jeg forstod i artiklen at de planlagde også at køre til udlandet,Køln.

Mvh

Niklas

Der står at der er brug for 30 vogne til en daglig forbindelse Malmö-Köln, men at man nok i første gang vil udbyde driften og lade operatøren køre med eget materiel. På sigt vil man så selv købe vogne, som ligger udover de 3,7 mia. SEK.

--
Mvh Anders

Spekulationer om bestilte slots til svenske nattog

af Nordexpress, 25/4 2020, 11:21 (1452 dage siden) @ andersj

Transdev har bestilt slots i Sverige til/fra Peberholm.
De få svenske gloser klarer forummet her sikkert:

Postvagnen: Snälltåget

Spekulationer om bestilte slots til svenske nattog

af XAL Olesen, 26/4 2020, 12:39 (1451 dage siden) @ Nordexpress

Transdev har bestilt slots i Sverige til/fra Peberholm.
De få svenske gloser klarer forummet her sikkert:

Postvagnen: Snälltåget

Meget fin og spændende liste. Er der muligt at finde de tilsvarende forbindelser gennem Danmark (Peberholm/Padborg og omvendt) og Tyskland (Padborg/Hamborg/Berlin og omvendt)?

Jeg ved godt at de svenske myndigheder m.m. går ind for åbne systemer så alle kan finde alt om alle og alt (inkl. selvangivelser).

Mvh
XAL Olesen

Spekulationer om bestilte slots til svenske nattog

af andersj, Aalborg, 26/4 2020, 12:47 (1451 dage siden) @ XAL Olesen

Transdev har bestilt slots i Sverige til/fra Peberholm.
De få svenske gloser klarer forummet her sikkert:

Postvagnen: Snälltåget


Meget fin og spændende liste. Er der muligt at finde de tilsvarende forbindelser gennem Danmark (Peberholm/Padborg og omvendt) og Tyskland (Padborg/Hamborg/Berlin og omvendt)?

Jeg ved godt at de svenske myndigheder m.m. går ind for åbne systemer så alle kan finde alt om alle og alt (inkl. selvangivelser).

Mvh
XAL Olesen

Først når tjenestekøreplanerne til efteråret bliver offentliggjort. Banedanmark offentliggøre ikke kanalansøgningerne, men kun kanaltildelingerne.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak