Opstillingsspor Hårlev (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, torsdag 21. maj, 2020, 12:56 (12 dage siden)

Ifølge Jernbanen fra februar i år, så skal der være plads til yderligere 5 togsæt i Hårlev, når Østbanen overtager Køge-Roskilde fra december 2020.

Ved vi, hvor de 5 togsæt kommer fra og hvilke det bliver? De MQ, som DSB kører med på strækningen Køge-Roskilde nu, overføres vel til en anden DSB-strækning.

Og endelig - hvilke tog vil DSB køre med mellem Næstved og Køge fra december i år? Fortsætter man med at køre ME og dobbeltdækker-tog mellem Nykøbing F og Køge? For de (ME og dobbeltdækkere) skal vel tilbage til strækningen Nykøbing F-Næstved-Ringsted-København fra december 2020, hvis sporarbejdet mellem Ringsted og Næstved ellers er færdigt til den tid.

Eller vil DSB fortsætte med MQ mellem Næstved og Køge indtil 2024, når der - måske - kan køres videre fra Køge til Køge Nord?

Mvh
Michael

Opstillingsspor Hårlev

af KDF, torsdag 21. maj, 2020, 13:47 (12 dage siden) @ mikedk2100

Efter planen overgår samtlige DSB MQ til Arriva ved næste køreplansskifte i december i år.

Mvh

Morten

Opstillingsspor Hårlev

af Rail, torsdag 21. maj, 2020, 14:25 (12 dage siden) @ mikedk2100

Ifølge Jernbanen fra februar i år, så skal der være plads til yderligere 5 togsæt i Hårlev, når Østbanen overtager Køge-Roskilde fra december 2020.

Ved vi, hvor de 5 togsæt kommer fra og hvilke det bliver? De MQ, som DSB kører med på strækningen Køge-Roskilde nu, overføres vel til en anden DSB-strækning.

Og endelig - hvilke tog vil DSB køre med mellem Næstved og Køge fra december i år? Fortsætter man med at køre ME og dobbeltdækker-tog mellem Nykøbing F og Køge? For de (ME og dobbeltdækkere) skal vel tilbage til strækningen Nykøbing F-Næstved-Ringsted-København fra december 2020, hvis sporarbejdet mellem Ringsted og Næstved ellers er færdigt til den tid.

Eller vil DSB fortsætte med MQ mellem Næstved og Køge indtil 2024, når der - måske - kan køres videre fra Køge til Køge Nord?

DSB's MQ overgår til Arriva ved køreplansskiftet.

Mellem Køge og Næstved indsættes der IC3 - der skal jo snart tændes for ERTMS på strækningen.

Opstillingsspor Hårlev

af larsht, torsdag 21. maj, 2020, 15:52 (12 dage siden) @ Rail

Ifølge Jernbanen fra februar i år, så skal der være plads til yderligere 5 togsæt i Hårlev, når Østbanen overtager Køge-Roskilde fra december 2020.

Ved vi, hvor de 5 togsæt kommer fra og hvilke det bliver? De MQ, som DSB kører med på strækningen Køge-Roskilde nu, overføres vel til en anden DSB-strækning.

Og endelig - hvilke tog vil DSB køre med mellem Næstved og Køge fra december i år? Fortsætter man med at køre ME og dobbeltdækker-tog mellem Nykøbing F og Køge? For de (ME og dobbeltdækkere) skal vel tilbage til strækningen Nykøbing F-Næstved-Ringsted-København fra december 2020, hvis sporarbejdet mellem Ringsted og Næstved ellers er færdigt til den tid.

Eller vil DSB fortsætte med MQ mellem Næstved og Køge indtil 2024, når der - måske - kan køres videre fra Køge til Køge Nord?


DSB's MQ overgår til Arriva ved køreplansskiftet.

Mellem Køge og Næstved indsættes der IC3 - der skal jo snart tændes for ERTMS på strækningen.

.....og disse er frigivet ved at strækningen Vejle-Struer også overgår til Arriva

Opstillingsspor Hårlev

af anho, torsdag 21. maj, 2020, 16:41 (12 dage siden) @ larsht

Forsvinder lyntogene til Struer via Herning så også, eller er det kun DSB's regionaltog hver anden time der bliver overtaget?

Opstillingsspor Hårlev

af larsht, torsdag 21. maj, 2020, 17:06 (12 dage siden) @ anho

Forsvinder lyntogene til Struer via Herning så også, eller er det kun DSB's regionaltog hver anden time der bliver overtaget?

Det er det hele

Opstillingsspor Hårlev

af Poul Andersen, torsdag 21. maj, 2020, 18:22 (12 dage siden) @ larsht

Forsvinder lyntogene til Struer via Herning så også, eller er det kun DSB's regionaltog hver anden time der bliver overtaget?


Det er det hele

DSB skal fortsat køre 4 dobbeltture om dagen med IC Lyn.

Mvh.
Poul.

Opstillingsspor Hårlev

af ThomasLarsen, torsdag 21. maj, 2020, 15:43 (12 dage siden) @ mikedk2100

Ifølge de nyeste planer skal vi kun vente til december 2022, for at der bliver "åbnet" op til Køge Nord station.

Opstillingsspor Hårlev

af Frank Poulsen @, torsdag 21. maj, 2020, 16:18 (12 dage siden) @ mikedk2100

Men ingen svarer endnu på hvad Lokaltog gør fra december...

Regner de bare med at bruge de togsæt de har, for selve Østbanens skinner sikker alligevel lukkes mere eller mindre helt ned. Kunne frygte de lukker den værste del af strækningen først, Hårlev - Rødvig eller Hårlev - Faxe Ladeplads...

Eller venter de også den tåbelige undersøgelse om BRT før de siger hvad de vil?

Finder det også mærkeligt ingen ved hvilke tog de vil køre med om få måneder...

Opstillingsspor Hårlev

af andersj, Aalborg, torsdag 21. maj, 2020, 17:11 (12 dage siden) @ Frank Poulsen

Men ingen svarer endnu på hvad Lokaltog gør fra december...

Regner de bare med at bruge de togsæt de har, for selve Østbanens skinner sikker alligevel lukkes mere eller mindre helt ned. Kunne frygte de lukker den værste del af strækningen først, Hårlev - Rødvig eller Hårlev - Faxe Ladeplads...

Eller venter de også den tåbelige undersøgelse om BRT før de siger hvad de vil?

Finder det også mærkeligt ingen ved hvilke tog de vil køre med om få måneder...

Banedanmark/Alstom udruster 12 Lokaltog Lint frem til december, men jeg ved ikke hvor mange togsæt der i dag er tilknyttet Østbanen.
Jeg har læst at man vil flytte nogle IC2 til Vestsjælland for at frigive et par Lint. Der har også været talt om at Lokaltog lejer 3 af de 4 Lint som Nordjyske Jernbaner modtager i 2021 - men de er naturligvis ikke klar til køreplanskiftet.

--
Mvh Anders

Opstillingsspor Hårlev

af mikedk2100, København Ø, torsdag 21. maj, 2020, 18:13 (12 dage siden) @ andersj

Banedanmark/Alstom udruster 12 Lokaltog Lint frem til december, men jeg ved ikke hvor mange togsæt der i dag er tilknyttet Østbanen.
Jeg har læst at man vil flytte nogle IC2 til Vestsjælland for at frigive et par Lint. Der har også været talt om at Lokaltog lejer 3 af de 4 Lint som Nordjyske Jernbaner modtager i 2021 - men de er naturligvis ikke klar til køreplanskiftet.

12 lokaltog Lint passer jo godt med udmeldingen. Østbanen har i dag 7 Lint, og der skal være plads til 5 mere i Hårlev. I alt 12.

Det spændende er så, hvorfra de 5 ekstra Lint skal komme, om mindre end 7 måneder...


Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen