Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Møde om signalprogrammet i onsdags (Generelt)

af Gæst1, 25/5 2020, 19:22 (1403 dage siden)

Der skulle have været møde mellem Banedanmark og politikerne omkring signalprogrammet i onsdags. Nogle der ved, hvordan det gik for sig. Synes ikke rigtig der er præsentationer eller nyheder at finde...

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Jens Hansen, 26/5 2020, 08:06 (1402 dage siden) @ Gæst1

Ikke umiddelbart til at finde noget, trods ihærdigt brug af "vores ven Google"

Tænker, at når tingene går godt, så informeres der fint, når det går skidt, ja så klappes der i.

Går det ikke så godt?

JH

Møde om signalprogrammet i onsdags

af XAL Olesen, 26/5 2020, 12:13 (1402 dage siden) @ Gæst1

Der skulle have været møde mellem Banedanmark og politikerne omkring signalprogrammet i onsdags. Nogle der ved, hvordan det gik for sig. Synes ikke rigtig der er præsentationer eller nyheder at finde...

Man kan altid skrive til TRUs sekretariat. De er meget hjælpsomme med spørgsmål til TRUs arbejde. Her er mailadresser til sekretariatets ansatte:

per.movritsen@ft.dk og julie.agersnap@ft.dk

Møde om signalprogrammet i onsdags

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 6/6 2020, 09:44 (1391 dage siden) @ Thorkil Olesen

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 10:44 (1391 dage siden) @ hummel_62

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte

Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 6/6 2020, 10:53 (1391 dage siden) @ mikedk2100

På en måde at jeg ikke er alene.

Hvis du har ret, ig hvorfor skulle du ikk have det

Så litra EB start opgave.

DD vogne københavn Ringsted/slagelse. Via roskilde og køge Nord.
Step 2 København Næstved via Køge nord.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af larsht, 6/6 2020, 11:19 (1391 dage siden) @ hummel_62

På en måde at jeg ikke er alene.

Hvis du har ret, ig hvorfor skulle du ikk have det

Så litra EB start opgave.

DD vogne københavn Ringsted/slagelse. Via roskilde og køge Nord.
Step 2 København Næstved via Køge nord.

I glemmer helt København-Hamburg Hbf......

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 11:22 (1391 dage siden) @ larsht

I glemmer helt København-Hamburg Hbf......

Så kunne du jo passende fortælle om det ;)

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Peter Christensen, 6/6 2020, 11:24 (1391 dage siden) @ larsht

I glemmer helt København-Hamburg Hbf......

Der skal lige leveres nogle vogne hertil.
For år tilbage, da Storestrømsbroen lukkede, var det et pokkers gedemarked at få de strandede stammer nordpå. Via Tyskland var stort set umuligt trods det at vogne havde kørt i Tyskland og tilsvarende typer var i drift i Tyskland.
Gad vide om de bestilte vogne så kommer til tiden?
Vognbyggeren er vidst lidt bagud med en leverance til DB...gad vide om det får en indflydelse på leverancen til DSB?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 6/6 2020, 11:45 (1391 dage siden) @ larsht

Er der køre strøm til rødby når EB leveres?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Peter Christensen, 6/6 2020, 11:52 (1391 dage siden) @ hummel_62

Er der køre strøm til rødby når EB leveres?

Næppe, men forholdet er ligemeget, for de fremtidige Kbh-Hamborg løb vil blive via Fyn.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af larsL, 6/6 2020, 11:53 (1391 dage siden) @ hummel_62

Er der køre strøm til rødby når EB leveres?

Hvorfor hulan skulle man da køre via Rødby, når der er fuldgode skinner, signaler og kørestrøm via Fyn og Jylland?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af larsht, 6/6 2020, 12:36 (1391 dage siden) @ hummel_62

Er der køre strøm til rødby når EB leveres?

Det er efterhånden en halvt års tid siden Hamburg-togene kørte den vej

Møde om signalprogrammet i onsdags

af William Skov ⌂, 6/6 2020, 21:08 (1391 dage siden) @ hummel_62

Er der køre strøm til rødby når EB leveres?

Der kommer først kørestrøm til Holeby (Rødby F. nedlægges) når tunnelen til Tyskland åbner engang i 2028. Indtil da kører EB + Talgo-vognene over Storebælt og Padborg på vejen til Hamburg.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Rail, 6/6 2020, 11:21 (1391 dage siden) @ mikedk2100

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?

Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 11:29 (1391 dage siden) @ Rail

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?


Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".

Som jeg sådan set også skrev, blot med et spørgsmålstegn. Jeg undrede mig mere over, at man vil sende et ellokomotiv fra København til Næstved, når der alligevel skal køre et dieseltog fra København til Nykøbing Falster via Næstved. Eller hvad er planen indtil 2023-24, hvor der kan køre eltog helt til Nykøbing?

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Rail, 6/6 2020, 11:52 (1391 dage siden) @ mikedk2100

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?


Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".


Som jeg sådan set også skrev, blot med et spørgsmålstegn. Jeg undrede mig mere over, at man vil sende et ellokomotiv fra København til Næstved, når der alligevel skal køre et dieseltog fra København til Nykøbing Falster via Næstved. Eller hvad er planen indtil 2023-24, hvor der kan køre eltog helt til Nykøbing?

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?

Der vil være direkte tog i hele perioden (undtaget under diverse sporarbejder), men man bliver nød til at udnytte alle de elstrækninger man har. Så der kommer både el og diesel til Næstved.

Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024

2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024)

Jeg rettede dig fordi du skrev at der tidligst ville komme el til Nykøbing F ultimo 24, altså et helt år efter de nuværende planer.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 12:01 (1391 dage siden) @ Rail

Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024

2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024)


Jeg rettede dig fordi du skrev at der tidligst ville komme el til Nykøbing F ultimo 24, altså et helt år efter de nuværende planer.

Så burde du jo skrive det i stedet for "Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".", hvor du overhovedet ikke nævner Nykøbing F.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Frank Poulsen, 6/6 2020, 12:37 (1391 dage siden) @ mikedk2100

Tror man skal huske på at der hvor eltogene kommer til Næstved, og hvor det undres over hvad så til Nykøbing, er jo at el-togene til Næstved er jo ikke erstatning for Nykøbing togene... Det er jo erstatning for Lille syd. De el-tog til Næstved der starter, er så vidt jeg har forstået, Næstved - Haslev - Køge - Køge Nord - København fra nu fremrykket til december 22 (k23).

Derfor vil det jo både være el og diesel til Næstved. Sådan forstår jeg det i hvert fald. Men nej, det vil ikke udnytte el mellem Ringsted og Næstved i første omgang. Så hvad der skal køre der om et år. Tjaa det er selvfølgelig et godt spørgsmål. Måske jeg også er helt skævt på den.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 12:57 (1391 dage siden) @ Frank Poulsen

Tror man skal huske på at der hvor eltogene kommer til Næstved, og hvor det undres over hvad så til Nykøbing, er jo at el-togene til Næstved er jo ikke erstatning for Nykøbing togene... Det er jo erstatning for Lille syd. De el-tog til Næstved der starter, er så vidt jeg har forstået, Næstved - Haslev - Køge - Køge Nord - København fra nu fremrykket til december 22 (k23).

Derfor vil det jo både være el og diesel til Næstved. Sådan forstår jeg det i hvert fald. Men nej, det vil ikke udnytte el mellem Ringsted og Næstved i første omgang. Så hvad der skal køre der om et år. Tjaa det er selvfølgelig et godt spørgsmål. Måske jeg også er helt skævt på den.

Tak for et fornuftigt svar - så giver det bedre mening med både el- og dieseltog til Næstved :)

Møde om signalprogrammet i onsdags

af steenth, 6/6 2020, 13:46 (1391 dage siden) @ Rail

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Der vil være direkte tog i hele perioden (undtaget under diverse sporarbejder), men man bliver nød til at udnytte alle de elstrækninger man har. Så der kommer både el og diesel til Næstved.

Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024

2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024)


Jeg rettede dig fordi du skrev at der tidligst ville komme el til Nykøbing F ultimo 24, altså et helt år efter de nuværende planer.

Der kommer en overgangsperiode med nyt signalsystem syd for Næstved (pga. nye dobbeltspor imellem Orehoved og Nykøbing F) indtil elektrificering og nyt Storstrømsbro er klar, hvor kun de hurtige tog køre København og Nykøbing F (IC3) og stop-tog med el-tog stopper i Næstved, samt stoptog sydfra ender i Næstved (også IC3). Dvs mange skal skifte tog i Næstved. Så DSB skal have have frigivet et antal IC3 med ETCS for at få det til at hænge sammen.

Hvis man vil have et overblik, skal man have fat i anlægsplanen som BDK har lavet.
https://www.bane.dk/da/Borger/Publikationer/Anlaegsplan
Den er sidste revideret i juni 2019. Der kommer nok snart en ny version.

Mvh
Steen

Møde om signalprogrammet i onsdags

af ThomasLarsen, 6/6 2020, 15:31 (1391 dage siden) @ steenth

Nu har jeg tidligere fået forklaret(her på side) at man man også vil bruge ic3 på Lille Syd(Køge Næstved)

Men hvis man også skal bruge ic3 på hurtiglinjen(Nyk. F - Kbh) og på Nykøbing F. -Næstved. Vil der så være tog nok til alle 3 linjer.

Vil man måske kunne overveje at bruge Vectron på Lille Syd istedet, da der så må være en del dobbeltdækkere i overskud.
Jeg ved godt at det ville være overkill at bruge dobbeltdækkere der. Men Vectron´erne skal vel og og køre et sted.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af YBS, 6/6 2020, 18:46 (1391 dage siden) @ ThomasLarsen

Så vidt jeg har forstået det, skal IC3 bruges på Køge-Næstved fra MQ'erne forsvinder til Arriva, og til man kan køre København - Køge Nord - Næstved med DD vogne og Vectron dvs. efter planen fra K23, når man kan tænde for ERTMS på Ny bane.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af ThomasLarsen, 7/6 2020, 00:05 (1391 dage siden) @ YBS

Den del er jeg med på.
Jeg tænkte bare på om man kunne finde på at udnytte de nye lokomotiver bedre, ved at sætte dem ind på lille syd.
Det er jo begrænset med strækninger de kan sættes ind på fra start af.

Måske kunne man lave 4 sæt, eller hvor mange man nu skal bruge, med kun 3 dobbeltdækker vogne.
På denne måde ville man allerede fra sommeren/efteråret 2021, kunne udnytte at strækningen er elektrificeret.
Og ikke først til december 2022. Eller december 2023, hvis det går som det plejer med Banedanmark.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af YBS, 7/6 2020, 00:45 (1391 dage siden) @ ThomasLarsen

Det vil i hvert fald kræve, at sikringsanlægget på Næstved st. er klar til eldrift (ERTMS/immuniseret), og at man har tilstrækkeligt styrevogne med ETCS på det tidspunkt. Det ved jeg ikke, om man har.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Rail, 7/6 2020, 01:23 (1391 dage siden) @ ThomasLarsen

Den del er jeg med på.
Jeg tænkte bare på om man kunne finde på at udnytte de nye lokomotiver bedre, ved at sætte dem ind på lille syd.
Det er jo begrænset med strækninger de kan sættes ind på fra start af.

De nye lokomotiver indsættes gradvis i drift henover K21. Til K22 vil alle de nye lokomotiver der skal bruges til dobbeltdækkerne være i drift, så det er ikke nødvendigt at bruge lille syd for at anvende alle de nye lokomotiver.

(Der kommer naturligvis til at være et overskud af lokomotiver indtil de nye vogne leveres - men ikke noget overskud af vogne)

Møde om signalprogrammet i onsdags

af larsht, 6/6 2020, 12:36 (1391 dage siden) @ mikedk2100

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?


Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".


Som jeg sådan set også skrev, blot med et spørgsmålstegn. Jeg undrede mig mere over, at man vil sende et ellokomotiv fra København til Næstved, når der alligevel skal køre et dieseltog fra København til Nykøbing Falster via Næstved. Eller hvad er planen indtil 2023-24, hvor der kan køre eltog helt til Nykøbing?

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?

Du mener som når man i dag sender elektriske tog til Fredericia - og diesel videre mod Aarhus?

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Frank Poulsen, 6/6 2020, 12:52 (1391 dage siden) @ larsht

Betyder det at nødstrøm projektet sættes på pause mellem Roskilde og Holbæk?
Eller lader man bare være med at tænde for strømmen? Ingen test?

Personligt har jeg tabt overblikket hvad det angår nyt signal og strøm.
Virker som der laves lidt her og lidt ned. Det tror jeg dog ikke er rigtigt.

Men i gen nye el lokomotiver til Holbæk lige med det samme, det må være rigtigt opfatte


Jeg må også indrømme, at jeg har mistet overblikket.

Der skulle komme nye ellokomotiver (litra EB) til DSB ultimo 2020?
Der kommer el til Næstved via Ringsted ultimo 2021?
Det bliver muligt at køre tog via Køge Nord til Næstved ultimo 2022?
Der sættes op til Holbæk her i 2020, men det tændes først, når der er nyt signalsystem, ultimo XXXX?
Der er tidligst el til Nykøbing Falster ultimo 2024, hvis/når den nye Storstrømsbro er bygget?

Ultimo 23 (formodentligt K24)
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/storstromsbroen/tidsplan

Altså kommer der heller ingen nye el-tog til Næstved før midten af 20erne? For hvorfor skulle man køre med et el-tog til Næstved, når der lige bagefter kommer et dieseltog, der fra Næstved fortsætter til Nykøbing Falster?


Der kommer El-tog på Ringsted - Næstved om et års tid, lidt an på hvornår Banedanmark er klar med elektrificeringen. El-tog på Køge Nord - Næstved er planen ultimo 22 (K23). Altså begge før "midten af 20erne".


Som jeg sådan set også skrev, blot med et spørgsmålstegn. Jeg undrede mig mere over, at man vil sende et ellokomotiv fra København til Næstved, når der alligevel skal køre et dieseltog fra København til Nykøbing Falster via Næstved. Eller hvad er planen indtil 2023-24, hvor der kan køre eltog helt til Nykøbing?

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Du mener som når man i dag sender elektriske tog til Fredericia - og diesel videre mod Aarhus?

Ja det kunne jo være en mulighed, med af og tilkobling i Næstved... Den tanke har jeg ikke haft. Men kræver jo der kan undværes materiel til det. Men det kommer jo igen an på hvordan de ellers bytter rundt på det. Men kunne jo være en mulighed på nogle afgange i myldretiderne måske :)

Møde om signalprogrammet i onsdags

af mikedk2100, 6/6 2020, 13:02 (1391 dage siden) @ larsht

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Du mener som når man i dag sender elektriske tog til Fredericia - og diesel videre mod Aarhus?

Jeg ved ikke, hvordan det foregår i Fredericia. Jeg vidste ikke, at der blev sendt el-tog med endestation til Fredericia og sidenhen et dieseltog, der fortsætter mod Aarhus. Jeg troede, at el-togene enten var IR4, der kørte sammenkoblet med IC3 og så enten ikke kørte med længere end til Fredericia, eller at IR4 fortsatte til Sønderborg.

Det vi snakker om i Næstved er jo lokomotivtrukne tog, og derfor virker det besynderligt for mig, hvis man både kører et el-lokomotiv til Næstved, og så kort efter kommer der en IC3, der fortsætter til Nykøbing Falster.

Men Frank gav jo - som en af de få herinde på forumet - et fornuftigt svar: At el-togene kører over Lille Syd (med endestation i Næstved), og så dieseltoget over Ringsted, der fortsætter videre til Nykøbing. Så giver det mening.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af andersj, Aalborg, 6/6 2020, 13:42 (1391 dage siden) @ mikedk2100

Vil man både køre med diesel og el til Næstved indtil 2024 (jeg regner december 2023, K24, for 2024), eller vil man nøjes med at køre dieseltog mellem Nykøbing og Næstved, så der ikke er direkte tog mere til København fra Nykøbing?


Du mener som når man i dag sender elektriske tog til Fredericia - og diesel videre mod Aarhus?


Jeg ved ikke, hvordan det foregår i Fredericia. Jeg vidste ikke, at der blev sendt el-tog med endestation til Fredericia og sidenhen et dieseltog, der fortsætter mod Aarhus. Jeg troede, at el-togene enten var IR4, der kørte sammenkoblet med IC3 og så enten ikke kørte med længere end til Fredericia, eller at IR4 fortsatte til Sønderborg.

Det vi snakker om i Næstved er jo lokomotivtrukne tog, og derfor virker det besynderligt for mig, hvis man både kører et el-lokomotiv til Næstved, og så kort efter kommer der en IC3, der fortsætter til Nykøbing Falster.

Men Frank gav jo - som en af de få herinde på forumet - et fornuftigt svar: At el-togene kører over Lille Syd (med endestation i Næstved), og så dieseltoget over Ringsted, der fortsætter videre til Nykøbing. Så giver det mening.

Det jeg har læst er at hurtigtogene bliver IC3 og stoptogene bliver med togskifte i Næstved. Altså Vectron København-Næstved og IC3 Næstved-Nykøbing F.

Næstved-Køge kan i princippet også køres med Vectron i slutningen af 2021. Det er vist ikke planen at Lille Syd skal fortsætte længere sydpå end Næstved.

--
Mvh Anders

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Jens Hansen, 6/6 2020, 11:02 (1391 dage siden) @ Thorkil Olesen

aftalen er, omkring Roskilde - Holbæk;

Forligskredsen bag Signalprogrammet (Regeringen, V, DF, RV, SF, K og LA) har besluttet, at de gamle signaler på strækningen Roskilde-Holbæk ikke skal immuniseres. Immuniseringen fravælges blandt andet for at undgå en række negative konsekvenser for jernbanen, hvis behovet for de afgørende og kritiske validatorer viser sig større end forudsat.

når jeg så læser præsentationen, synes forløbet at være;

- Banedanmark vurderer inden opgaven udbydes, at der skal bruges ca. 6000 timer til validatorer

- Tilbud fra leverandør indeholder ca. 600 timer til validatorer

- Banedanmark siger, at de har ikke mulighed for at vurdere om det ene eller det andet er rigtigt.

- Politikerne beslutter at droppe tilbud fra leverandører.

Virker som om politikerne har givet op!

JH

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Skjold, 6/6 2020, 16:54 (1391 dage siden) @ Thorkil Olesen

Slide 10 *Status for Signalprogrammet pr. maj 2020* viser hvilke sikrings- og linjeblokanlæg, der findes på strækningen Roskilde - Holbæk. Her er Holbæks sikringsanlæg opgivet til at være DSB 1964 DSI.

Ifølge *Blokposten* er Holbæk udstyret med et sikringsanlæg af typen DSB 1972. Oplysningen er ledsaget af et foto, der er taget af Allan Olsen.

Er der nogen af de herrer, som ved, hvad der er korrekt?

Venlig hilsen Skjold Christensen

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 6/6 2020, 17:26 (1391 dage siden) @ Skjold

Slide 10 *Status for Signalprogrammet pr. maj 2020* viser hvilke sikrings- og linjeblokanlæg, der findes på strækningen Roskilde - Holbæk. Her er Holbæks sikringsanlæg opgivet til at være DSB 1964 DSI.

Ifølge *Blokposten* er Holbæk udstyret med et sikringsanlæg af typen DSB 1972. Oplysningen er ledsaget af et foto, der er taget af Allan Olsen.

Holbæk station har et sikringsanlæg af typen 1972. Anlægget af typen 1964 udbrændte 2010 og blev i 2013 erstattet der det nuværende. Holbæk station er fjernstyret fra Roskilde.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Skjold, 6/6 2020, 17:56 (1391 dage siden) @ Henrik Hansen

De er ikke alene. Jernbanekilder.dk mangler en opdatering på dette punkt, men at Banedanmark tilsyneladende ikke er mere omhyggelig, er tankevækkende.

Venlig hilsen Skjold Christensen

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 6/6 2020, 18:42 (1391 dage siden) @ Skjold

Immuniseringsprojektet omfattede alene strækningen Lejre- Vipperød samt linieblokken Holbæk- Regstrup idet både 64 anlægget i Roskilde, blokken Roskilde- Lejre, 72 anlægget i Holbæk samt blokken Holbæk- Vipperød har været immuniseret i mange år.

Møde om signalprogrammet i onsdags

af Skjold, 6/6 2020, 19:25 (1391 dage siden) @ Skjold

Ifølge *tv2/øst* skete branden natten til mandag, dvs. 04/05-07-2010.

72-anlægge blev taget i brug 14-01-2013 ifølge *dette indlæg*.

Venlig hilsen Skjold Christensen

Jernbanebøger

Thomas og de travle lokomotiver

Thomas og de travle lokomotiver. Pris 110 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak