Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto) (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 17/6 2020, 17:23 (1381 dage siden)

Dagen i dag bragte mig en tur forbi Gødstrup.
Primært for at tage det kommende standsningssted i øjesyn, men det blev også til en enkelt passerende IC3'er.
Er der nogen der ved om navnet på standsningsstedet bliver Gødstrup eller Gødtrup Sygehus, eller evt. noget helt tredje ?

[image]Gødstrup trinbræt set mod Holstebro, 17. juni 2020.

[image]Perronen ved Gødstrup trinbræt set mod Holstebro, 17. juni 2020.

[image]Gødstrup trinbræt set mod Herning/Vejle, 17. juni 2020.

[image]Gødstrup trinbræt set fra ovk. 84 i retning mod Holstebro, 17. juni 2020

[image]DSB IC3 MF sæt 92 som ICL 750 passerer Gødstrup trinbræt, 17. juni 2020.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto)

af krabsen, 17/6 2020, 20:37 (1381 dage siden) @ T. Rithmester

Der er mange måder at gøre jernbanen mere 'grøn'. Her har man startet med perronen. :-P

Avatar

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto)

af Ove Nygaard, 17/6 2020, 21:05 (1381 dage siden) @ krabsen

Dejligt at se, at der er "liv i" den nye station!;-)

Ove af Erritsø:-D

Avatar

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto)

af Ove Nygaard, 18/6 2020, 11:14 (1380 dage siden) @ T. Rithmester

Dagen i dag bragte mig en tur forbi Gødstrup.
Primært for at tage det kommende standsningssted i øjesyn, men det blev også til en enkelt passerende IC3'er.
Er der nogen der ved om navnet på standsningsstedet bliver Gødstrup eller Gødtrup Sygehus, eller evt. noget helt tredje ?

Kære Thomas!

Fine billeder som sædvanligt. Godt spørgsmål, men skulle navnet være noget "helt tredje", så kunne det være spændende at udskrive en navnekonkurrence (måske her på forum, der jo frekventeres af en masse kreative mennesker). Der er dog ingen tvivl om, at Region Midtjylland, der jo som sådan med placeringen af Regionshospitalet netop med mulighed for baneforbindelse, gerne selv vil navngive med "snoreklip" og hvad dertil hører - der er jo snart valg til kommuner og regioner!;-)

Skulle konkurrencen blive udskrevet, deltager jeg gerne, og jeg har allerede et forslag. Det røber jeg ikke
og kommer "kun på banen", hvis konkurrencen bliver udskrevet og alle kan deltage.

Og endelig kunne det jo være, at navnet bare bliver "Gødstrup" - måske med "undertekst" "Regionshospitalet" (som det praktiseres bl. a. i Humlebæk med Louisiana, uden sammenligning i øvrigt) og andre steder "ude i den store verden".

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Avatar

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 18/6 2020, 22:15 (1380 dage siden) @ Ove Nygaard

Dagen i dag bragte mig en tur forbi Gødstrup.
Primært for at tage det kommende standsningssted i øjesyn, men det blev også til en enkelt passerende IC3'er.
Er der nogen der ved om navnet på standsningsstedet bliver Gødstrup eller Gødtrup Sygehus, eller evt. noget helt tredje ?

Kære Thomas!

Fine billeder som sædvanligt. Godt spørgsmål, men skulle navnet være noget "helt tredje", så kunne det være spændende at udskrive en navnekonkurrence (måske her på forum, der jo frekventeres af en masse kreative mennesker). Der er dog ingen tvivl om, at Region Midtjylland, der jo som sådan med placeringen af Regionshospitalet netop med mulighed for baneforbindelse, gerne selv vil navngive med "snoreklip" og hvad dertil hører - der er jo snart valg til kommuner og regioner!;-)

Skulle konkurrencen blive udskrevet, deltager jeg gerne, og jeg har allerede et forslag. Det røber jeg ikke
og kommer "kun på banen", hvis konkurrencen bliver udskrevet og alle kan deltage.

Og endelig kunne det jo være, at navnet bare bliver "Gødstrup" - måske med "undertekst" "Regionshospitalet" (som det praktiseres bl. a. i Humlebæk med Louisiana, uden sammenligning i øvrigt) og andre steder "ude i den store verden".


Kære Ove

Tak for rosen :-)
En navnekonkurrence kunne jo være en sjov ting. Er dog sikker på at de ville modtage en hel del knap så flatterende forslag for de lokale ;-)
Her i nordvest er tankerne om det nye sygehuse ikke høje, måske lige bortset fra dem som har besluttet dets bygning (og kraftige besparelser)
Er det så her man siger Duk og væk ? :-D

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Det kommende Gødstrup trinbræt (+5 foto)

af Ove Nygaard, 19/6 2020, 13:32 (1379 dage siden) @ T. Rithmester

Kære Thomas!

Fine billeder som sædvanligt. Godt spørgsmål, men skulle navnet være noget "helt tredje", så kunne det være spændende at udskrive en navnekonkurrence (måske her på forum, der jo frekventeres af en masse kreative mennesker). Der er dog ingen tvivl om, at Region Midtjylland, der jo som sådan med placeringen af Regionshospitalet netop med mulighed for baneforbindelse, gerne selv vil navngive med "snoreklip" og hvad dertil hører - der er jo snart valg til kommuner og regioner!;-)

Skulle konkurrencen blive udskrevet, deltager jeg gerne, og jeg har allerede et forslag. Det røber jeg ikke
og kommer "kun på banen", hvis konkurrencen bliver udskrevet og alle kan deltage.

Og endelig kunne det jo være, at navnet bare bliver "Gødstrup" - måske med "undertekst" "Regionshospitalet" (som det praktiseres bl. a. i Humlebæk med Louisiana, uden sammenligning i øvrigt) og andre steder "ude i den store verden".

Kære Ove

Tak for rosen :-)
En navnekonkurrence kunne jo være en sjov ting. Er dog sikker på at de ville modtage en hel del knap så flatterende forslag for de lokale ;-)
Her i nordvest er tankerne om det nye sygehuse ikke høje, måske lige bortset fra dem som har besluttet dets bygning (og kraftige besparelser)
Er det så her man siger Duk og væk ? :-D

Kære Thomas!

Nu har jeg jo en gang røbet, at jeg er fra Holstebro, som "mister sit sygehus", hvor min kære mor "i sine unge dage" (hun er årgang 1906!) i øvrigt var ansat som "gangpige", som det så fornemt hed. Den gang var et sygehus alene ledet af en enkelt overlæge, som til gengæld havde "styr på det hele", og som man sagde "De" til! Og ved "stuegangen" skulle patienterne "ligge ret i sengen"! Senere voksede selv sådan et lokalt sygehus og fik en velbemandet ledelse og administration og også flere "varme hænder". Og så kom "Sundhedsreformen (nr. 1?)", og amterne blev nedlagt og erstattet af regioner (som dog har overlevet, indtil videre). Det skulle give "mere sundhed for pengene" og samle dygtige læger og øvrigt sundhedspersonale, så alle får den bedste behandling i en stedse mere kompleks verden, hvor vi alle bliver ældre!:-( Så, jo, Thomas, jeg har observeret "de lokale følelser" i Holstebro, nabobyen til dit Struer, mellem hvilke byer, der i "min pure ungdom" bestod en udtalt jalousi, og de ville jo heller ikke sammenlægges, da chancen var der for ikke så længe siden. Det var indbyggerne i Struer, der sagde nej tak!:-P
Og derfor har jeg et navne forslag, hvis der udskrives en offentlig navnekonkurrence til "Gødstrup Togstop/Station/Trinbrædt", men gemmes pænt i min erindring. (Det er ikke en lokal DSB-"chef", der tænkes på!):-(
Jeg nøjes med at sige: "Duk og jeg bliver". ;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak