Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

8 dages fri offentlig transport i Danmark for 299 kr. (Generelt)

af andersj, Aalborg, 19/6 2020, 17:37 (1378 dage siden)

Som en del af "Sommerpakken" lanceres der et sommerpas i et begrænset oplag på 50.000 stk.

Mere info hos Transportministeriet

--
Mvh Anders

8 dages fri offentlig transport i Danmark for 299 kr.

af Frank Poulsen, 19/6 2020, 19:59 (1378 dage siden) @ andersj

Det burde man have hvert år! Synes det er en super skarp pris hvis man vil lidt rundt i landet

Ud og se med Togbus

af Niels GP, 19/6 2020, 20:36 (1378 dage siden) @ Frank Poulsen

Før man lader sig friste af tilbuddet og planlægger at rejse rundt i landet i sommerferien er det en god idee at tjekke DSB hjemmeside.
Ud over sporarbejde på Sydbanen er landsdelstrafikken påvirket:

Her et par highlights:

Fra fredag aften den 17. juli til og med søndag den 26. juli kører vi Togbusser mellem Ringsted og Korsør.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Når man så er nået til Fredericia er der følgene "tilbud"
17. juli - 27. juli - Togbusser mellem Fredericia, Vejle og Aarhus
https://www.dsb.dk/trafikinformation/ostjylland/19.-juni---172.-juli---farre-tog/

Skulle man trods alt dette have lyst til at videre til fx. Aalborg så er tilbuddet:
Fra fredag aften den 17. juli til og med søndag den 2. august er alle tog mellem Hobro og Aalborg erstattet af Togbusser.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/nordjylland/

Ud og se med Togbus

af andersj, Aalborg, 19/6 2020, 21:19 (1378 dage siden) @ Niels GP

Før man lader sig friste af tilbuddet og planlægger at rejse rundt i landet i sommerferien er det en god idee at tjekke DSB hjemmeside.
Ud over sporarbejde på Sydbanen er landsdelstrafikken påvirket:

Her et par highlights:

Fra fredag aften den 17. juli til og med søndag den 26. juli kører vi Togbusser mellem Ringsted og Korsør.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Når man så er nået til Fredericia er der følgene "tilbud"
17. juli - 27. juli - Togbusser mellem Fredericia, Vejle og Aarhus
https://www.dsb.dk/trafikinformation/ostjylland/19.-juni---172.-juli---farre-tog/

Skulle man trods alt dette have lyst til at videre til fx. Aalborg så er tilbuddet:
Fra fredag aften den 17. juli til og med søndag den 2. august er alle tog mellem Hobro og Aalborg erstattet af Togbusser.
https://www.dsb.dk/trafikinformation/nordjylland/

Vil man endnu længere nordpå, kan man skifte til en anden togbus i Aalborg hvor togene mellem Aalborg og Brønderslev er erstattet af togbusser fra 11. juli til og med 20. september.

--
Mvh Anders

Ud og se med Togbus

af ivar, 20/6 2020, 00:06 (1378 dage siden) @ Niels GP

Nu er kortet jo ikke limiteret til udelukkende at benytte de nævnte strækninger og skinnebåren trafik i det hele taget, så der er rigelige muligheder for at benytte offentligt transport til en favorabel pris.
Jeg kunne da selv se en mulighed for i løbet af en uge at entre en X-bus fra Aabenraa til hhv Ribe og Vejle og lege turist til den pris.

Avatar

Ud og se med Togbus

af gaest, 25/6 2020, 08:16 (1373 dage siden) @ ivar

Nu er kortet jo ikke limiteret til udelukkende at benytte de nævnte strækninger og skinnebåren trafik i det hele taget, så der er rigelige muligheder for at benytte offentligt transport til en favorabel pris.
Jeg kunne da selv se en mulighed for i løbet af en uge at entre en X-bus fra Aabenraa til hhv Ribe og Vejle og lege turist til den pris.

Ja, man kan finde undtagelser. Men de nævnte togbuskørsler vil påvirke næsten alle banerejser af en vis længde. For mig er togbus noget med at stå som sild i en tønde, gad vide hvordan det hænger sammen med corona, men man kan jo også bare blive hjemme. Lige nu har vi nogle plitikere der gerne vil have os til at bruge offentlig trafik (det skal helst være DSB), de glemmer bare at vi efterhånden slet ikke har en virksom offentlig trafik længer, i særdeleshed ikke i ferietiden

Info og regler omkring passet

af andersj, Aalborg, 19/6 2020, 21:39 (1378 dage siden) @ andersj

Passet sælges fra 23. juni.

Det gælder til Flensburg, men ikke til bybus 1+5 mellem banegården og ZOB.

Det gælder ikke over Øresund eller til Ystad.

Der skal tilknyttes et Print-Selv ID til hver bestilling. Er man flere personer skal man rejse hver for sig skal man dermed også købe passene hver for sig, og ikke i samme bestilling.

Turister kan også købe og bruge passet.

Det kan ikke ændres eller tilbagebetales efter køb.

Det kan ikke opgraderes til DSB 1'.

Husk pladsbillet ved rejser med DSB tog.

--
Mvh Anders

Info og regler omkring passet

af Peter Bo Larsen, 29/6 2020, 12:26 (1368 dage siden) @ andersj

De blev jo, ikke overraskende, hurtigt udsolgt. Men hvem har købt dem?

Min egen pendlerrejse fra Nykøbing F til Nørrebro koster med metrotillæg for 32 dage 3445,33kr
Med sommerpas 4x299 kr = 1196 kr. Så 1/3 af prisen for et produkt, som samtidig er mere fleksibelt.

Mit gæt er, at de fleste pas er købt af pendlere, og derfor ikke kommer målgruppen til gode. Så har man reelt fået folk til at bevæge sig mere rundt i landet med passet?
Nuvel, det sætter sikkert også gang i økonomien, at der nu er en masse pendlere, som har ekstra penge til forbrug.

Jeg har ikke selv købt sommerpas, da den aktuelle sporspærring på min pendlerstrækning, har tvunget mig over i bilen, lige som så mange andre. Så måske der alligevel har været pas til folk der vil ud i sommerlandet:-)

Info og regler omkring passet

af ThomasLarsen, 29/6 2020, 14:11 (1368 dage siden) @ Peter Bo Larsen

Jeg har købt et pas. Og jeg er ikke pendler.
Jeg skal blandt andet bruge det på en tur til Nykøbing F. For at se arbejdet langs strækningen.
Og så skal jeg nok også en tur forbi jernbane museet i Odense. Og i den forbindelse se arbejdet på letbanen.

Og så er der lige en 8 timers tur til Skagen pga 2 dages camping.

Og mon ikke også at det bliver en tur eller 2 til kbh. Nordhavns metroen skal vel prøves.

Btw alle turene udgår fra Køge N.
På nær turen sydpå, som udgår fra Ølby station.

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak