DSB dropper perrondøre til førerløse S-tog: Det ville blive (Generelt)

af Jens Hansen, onsdag 24. juni, 2020, 09:49 (12 dage siden)

Ingeniøren skriver (desværre bag betalingsvæg);

Der bliver ingen perrondøre på S-togsstationerne, når S-toget efter planen gøres førerløst.

Perrondøre anvendes ofte i nybyggede metrosystemer som for eksempel Cityringen herhjemme og er eftermonteret i den udendørs del af den Københavnske Metro, linje M1 og M2.

Perrondøre kræver en høj grad af tilpasning på perronerne, hvilket gør perrondøre dyre at installere. Installation af perrondøre koster cirka 5,85 mia. kr. ifølge en Rambøll/Parson-rapport, og de er derfor cirka 4,15 milliarder kroner dyrere end en løsning med et detekteringssystem.

Kilde: DSB.

Som jeg husker Rambøll/Parsons anbefalinger, så konkluderede de også dette i 2017.

Virker som om DSB er startet forfra?

JH

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen