Ny Storstrømsbro bliver et år forsinket (Generelt)

af andersj @, Aalborg, fredag 11. september, 2020, 02:12 (9 dage siden)

Anlæg af byggepladsen på Madsnedø har taget længere tid end forventet, og pandemien har givet forsinkelser på materialer og arbejdskraft fra udlandet. Det betyder at vejdelen først åbner i 2023 og jernbanedelen i 2024 - altså et år senere end de planlagte åbninger i 2022/2023.

Vejdirektoratet har valgt at gå stille med dørene med denne titel på nyheden: Status på byggeriet

--
Mvh Anders

Ny Storstrømsbro bliver et år forsinket

af anderswb, fredag 11. september, 2020, 08:24 (8 dage siden) @ andersj

De har løbende skrevet om at de var nervøse for fremdriften - men at forsinke åbningen med et år i en nyhed på en underside var nok lidt uventet.

Det er spændende hvad det kommer til at betyde for signalprojektet - nu må der jo blive validatortimer til rådighed for andre baneprojekter...
Det er også længe siden BaneDanmark har lavet en statusrapport over signalprogrammet - de kunne også tænkes at blive noget forsinkede..

Ny Storstrømsbro bliver et år forsinket

af steenth, fredag 11. september, 2020, 09:04 (8 dage siden) @ anderswb
redigeret af steenth, fredag 11. september, 2020, 09:30

De har løbende skrevet om at de var nervøse for fremdriften - men at forsinke åbningen med et år i en nyhed på en underside var nok lidt uventet.

Det er spændende hvad det kommer til at betyde for signalprojektet - nu må der jo blive validatortimer til rådighed for andre baneprojekter...

Signalprojektet påvirkes i mindre grad. Det nye signalsystem tages ibrug i slutning af 2021 imellem Næstved og Nykøbing F med undtagelse af den gamle Storstrømsbro for at kunne tage det nye dobbelspor ibrug til Nykøbing F. Det er værre med elektrificeringen til Nykøbing F, da der kun s2ættes køreledninger på den nye. Det binder en antal IC3 på strækningen indtil den nye bro åbner. Og det ligner at BDK har været klar over det kunne blive forsinket. Der var sat spørgsmålstegn på 2023,,,

Det er også længe siden BaneDanmark har lavet en statusrapport over signalprogrammet - de kunne også tænkes at blive noget forsinkede..

Statusrapporter kommer månedsvis. Men der har været få nyheder i de sidste rapporter. Men det har været sommerferie....

Ny Storstrømsbro bliver et år forsinket

af anderswb, fredag 11. september, 2020, 09:41 (8 dage siden) @ steenth

Signalprojektet påvirkes i mindre grad. Det nye signalsystem tages ibrug i slutning af 2021 imellem Næstved og Nykøbing F med undtagelse af den gamle Storstrømsbro for at kunne tage det nye dobbelspor ibrug til Nykøbing F. Det er værre med elektrificeringen til Nykøbing F, da der kun s2ættes køreledninger på den nye. Det binder en antal IC3 på strækningen indtil den nye bro åbner. Og det ligner at BDK har været klar over det kunne blive forsinket. Der var sat spørgsmålstegn på 2023,,,

En ombygning af sporene og sammenkobling af to strækninger må da flytte lidt rundt på brikkerne - men trods alt er der god varsel :-|

Statusrapporter kommer månedsvis. Men der har været få nyheder i de sidste rapporter. Men det har været sommerferie....

Jeg har ikke kunnet finde dem siden den opgjort i maj - men ja de tager sig nok en god lang sommerferie...

Ny Storstrømsbro bliver et år forsinket

af P.Jensen, fredag 11. september, 2020, 08:43 (8 dage siden) @ andersj

Det er godt nok en upræcis nyhed. Er det et helt år hvis jernbanen nu åbner i 1.halvår af 2024?

TV2Øst skriver:
Det har længe været en offentlig hemmelighed – men nu er det officielt: Åbningen af den nye Storstrømsbro mellem Masnedø og Falster bliver forsinket med mindst et halvt år.

Planen er nu, at vejforbindelsen kan åbne i første halvår af 2023, og jernbanen i 1. halvår af 2024. Vejdirektoratet tør foreløbig ikke sætte en mere præcis dato på byggeriets færdiggørelse.

P.Jensen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen