De har løbende skrevet om at de var nervøse for fremdriften - men at forsinke åbningen med et år i en nyhed på en underside var nok lidt uventet.
Det er spændende hvad det kommer til at betyde for signalprojektet - nu må der jo blive validatortimer til rådighed for andre baneprojekter...
Signalprojektet påvirkes i mindre grad. Det nye signalsystem tages ibrug i slutning af 2021 imellem Næstved og Nykøbing F med undtagelse af den gamle Storstrømsbro for at kunne tage det nye dobbelspor ibrug til Nykøbing F. Det er værre med elektrificeringen til Nykøbing F, da der kun s2ættes køreledninger på den nye. Det binder en antal IC3 på strækningen indtil den nye bro åbner. Og det ligner at BDK har været klar over det kunne blive forsinket. Der var sat spørgsmålstegn på 2023,,,
Det er også længe siden BaneDanmark har lavet en statusrapport over signalprogrammet - de kunne også tænkes at blive noget forsinkede..
Statusrapporter kommer månedsvis. Men der har været få nyheder i de sidste rapporter. Men det har været sommerferie....