BR 605 kørt til ophug (Generelt)
Så er den først BR 605 i DSB lakering kørt til ophug hos Bender
Se link
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9447049
Forsat god dag
Claus K
af Claus C Klausen, 17/9 2020, 17:15 (1316 dage siden)
Så er den først BR 605 i DSB lakering kørt til ophug hos Bender
Se link
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9447049
Forsat god dag
Claus K
af Banemanden, 17/9 2020, 18:29 (1316 dage siden) @ Claus C Klausen
Det var nogle skønne tog at arbejde i!
af OnkelJørn, 17/9 2020, 20:25 (1316 dage siden) @ Claus C Klausen
Der er godt nok en del meget ny VAG biler uden nummerplader.
af Scharfenberg, 18/9 2020, 10:57 (1315 dage siden) @ Claus C Klausen
Tak for linket. Altid dejligt at se et dieseltog blive hugget op Men det er også vemodigt, for de var nogle rigtig komfortable tog at køre i.
En del af de oprindelige Eurostar fra ca. 1994 bliver også ophugget. Nogle levetidsforlænges men resten erstattes som bekendt af helt nye Siemens Velaro.
https://www.atlasobscura.com/places/abandoned-eurostar-train
af larsL, 18/9 2020, 11:32 (1315 dage siden) @ Scharfenberg
Tak for linket. Altid dejligt at se et dieseltog blive hugget op Men det er også vemodigt, for de var nogle rigtig komfortable tog at køre i.
Fantastisk at se herfra også. Som bekendt var diesel-trækkraftens indførsel i Danmark jo allerede næsten totalt forældet fra starten af. Allerede anskaffelsen af E-maskinerne i 30'erne var et fejlslag af dimensioner, svenskerne viste igen vejen og anskaffede fremtiden materiel med moderne "brændstof" - El-drift.
De senere indkøb af mange GM lokomotiver har ikke gjort sagen bedre. Godt at se at de er på vej i højovnen sammen med andet "moderne materiel" med forældet fremdriftsmiddel. HUSK PÅ: Hvert eneste sekund at en diesel-hakker kører under en køreledning, ruller skandalen.
af steenth, 19/9 2020, 07:28 (1314 dage siden) @ larsL
Tak for linket. Altid dejligt at se et dieseltog blive hugget op Men det er også vemodigt, for de var nogle rigtig komfortable tog at køre i.
Fantastisk at se herfra også. Som bekendt var diesel-trækkraftens indførsel i Danmark jo allerede næsten totalt forældet fra starten af. Allerede anskaffelsen af E-maskinerne i 30'erne var et fejlslag af dimensioner, svenskerne viste igen vejen og anskaffede fremtiden materiel med moderne "brændstof" - El-drift.
Sverige var meget tidlig på den. Kun Schweiz have før krigen en meget højere grad af elektrificering end Sverige. Og en af årsagerne er at Sverige havde adgang til billig el fra vandkraft.
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 19/9 2020, 08:40 (1314 dage siden) @ steenth
Vi brugte da også el i vores tog, dog med lokal produktion.
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
af steenth, 20/9 2020, 05:59 (1313 dage siden) @ hummel_62
Vi brugte da også el i vores tog, dog med lokal produktion.
Forskellen den gang var, at driftsformen for S-tog kræver el-drift, mens for svenskerne var formålet at gå væk fra kul og damplokomotiver til billig strøm.
af Togbus, Foldingbro, 19/9 2020, 10:40 (1314 dage siden) @ Scharfenberg
Tak for linket. Altid dejligt at se et dieseltog blive hugget op Men det er også vemodigt, for de var nogle rigtig komfortable tog at køre i.
Ja, ligesom IC4
--
- busser når det er billigst
af Poul Brandt, Nordsjælland, 18/9 2020, 11:44 (1315 dage siden) @ Claus C Klausen
Jeg ser også nogle IC4. Jeg troede de 4 der var sendt til ophug, allerede var ophugget (i Danmark).
Men måske forveksler jeg det med de gamle MR tog.
Men det er måske de 10 stk IC4 i perfekt stand, som er til salg, som er parkeret dernede .
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k
af andersj, Aalborg, 18/9 2020, 12:01 (1315 dage siden) @ Poul Brandt
Jeg ser også nogle IC4. Jeg troede de 4 der var sendt til ophug, allerede var ophugget (i Danmark).
Men måske forveksler jeg det med de gamle MR tog.Men det er måske de 10 stk IC4 i perfekt stand, som er til salg, som er parkeret dernede .
Der er ingen IC4 hverken på billederne eller i Tyskland generelt. Mon ikke det er det ICE-TD togsæt i DSB farver du hentyder til?
--
Mvh Anders
af Poul Brandt, Nordsjælland, 18/9 2020, 12:50 (1315 dage siden) @ andersj
Der er ingen IC4 hverken på billederne eller i Tyskland generelt. Mon ikke det er det ICE-TD togsæt i DSB farver du hentyder til?
Nåå, selvfølgelig ja.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k
af metrohenrik , Ringsted, 18/9 2020, 13:14 (1315 dage siden) @ Claus C Klausen
Dejligt at se grafitten bliver sløret, så man ikke går deres vej.
Sjovt at se de fine biler der åbenbart skal samme vej. I DK, ville der være mange år i dem endnu.
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af Scharfenberg, 18/9 2020, 13:35 (1315 dage siden) @ metrohenrik
Dejligt at se grafitten bliver sløret, så man ikke går deres vej.
Sjovt at se de fine biler der åbenbart skal samme vej. I DK, ville der være mange år i dem endnu.
Jeg kender ikke baggrunden for de biler, men jeg spekulerer over, om det er restpartier fra fabrikken el. forhandlerne. Det er en offentlig hemmelighed, at bilproducenterne destruerer et stort antal brugbare biler, fordi der generelt produceres flere biler, end markedet kan opsluge. Når først man er begyndt at producere i stor skala, kan det ikke betale sig at producere for få. Så hellere for mange. De biler der så ikke kan sælges på kampagne, ryger til skrothandleren, så bilproducenterne ikke underbyder deres biler. Problemet er bare, at der kun er én gruppe, der betaler for denne overproduktion: Forbrugerne.
En anden mulighed er, at det er nye biler med væsentlige fejl og mangler, som ikke kan betale sig at udbedre. Men det er bare et ret stort antal biler. Hvis man så lægger til grund, at denne skrothandler ikke er den eneste med en masse nye biler.
Men det er tydeligt, at fabrikspapirerne og lakbeskyttelsen stadig sidder på nogle af bilerne. Sikke et spild!
af andersj, Aalborg, 18/9 2020, 13:55 (1315 dage siden) @ Scharfenberg
Der skulle være tale om den nærliggende VW forhandler der lejer sig ind på de afspærrede arealer hos Bender til opbevaring af biler. De skal altså ikke skrottes.
Kigger man på Google Maps kan man også se at den kæmpe VW forhandler ligger klods op af Bender.
--
Mvh Anders
af Scharfenberg, 18/9 2020, 14:13 (1315 dage siden) @ andersj
Der skulle være tale om den nærliggende VW forhandler der lejer sig ind på de afspærrede arealer hos Bender til opbevaring af biler. De skal altså ikke skrottes.
Kigger man på Google Maps kan man også se at den kæmpe VW forhandler ligger klods op af Bender.
Det er bare en temmelig alternativ løsning med nye biler på en skrotplads. "Værsgo', hr. Her er nøglerne til din fabriksnye bil. Du skal ikke være urolig over metalstøvet på lakken. Det går af i vask og skyldes bare, at bilen har været opbevaret hos den lokale skrothandler". Hmmm....
af YBS, 18/9 2020, 14:40 (1315 dage siden) @ Scharfenberg
Der skulle være tale om den nærliggende VW forhandler der lejer sig ind på de afspærrede arealer hos Bender til opbevaring af biler. De skal altså ikke skrottes.
Kigger man på Google Maps kan man også se at den kæmpe VW forhandler ligger klods op af Bender.
Det er bare en temmelig alternativ løsning med nye biler på en skrotplads. "Værsgo', hr. Her er nøglerne til din fabriksnye bil. Du skal ikke være urolig over metalstøvet på lakken. Det går af i vask og skyldes bare, at bilen har været opbevaret hos den lokale skrothandler". Hmmm....
Jeg tror nu nok bilerne bliver vasket og klargjort inden udlevering
af Peter Christensen, 18/9 2020, 15:00 (1315 dage siden) @ YBS
Det er bare en temmelig alternativ løsning med nye biler på en skrotplads. "Værsgo', hr. Her er nøglerne til din fabriksnye bil. Du skal ikke være urolig over metalstøvet på lakken. Det går af i vask og skyldes bare, at bilen har været opbevaret hos den lokale skrothandler". Hmmm....
Jeg tror nu nok bilerne bliver vasket og klargjort inden udlevering
Så længe det er støv, så er problemet ikke så stort.
Men hvis der er brugt en vinkelsliber eller gasøkse tæt på bilen, så vil de varme jernpartikler ofte brænde sig ind i lakken......
Jeg har set det så tit på diverse skibsværfter rundt om på kloden, at det nærmest er trivielt.....og jeg regner ikke med at lakken på bilerne opfører sig meget andeledes end den maling, som bruges på skibe (altså ordentlige stålskibe).
af RasmusR, 18/9 2020, 17:41 (1315 dage siden) @ Peter Christensen
Så længe det er støv, så er problemet ikke så stort.
Men hvis der er brugt en vinkelsliber eller gasøkse tæt på bilen, så vil de varme jernpartikler ofte brænde sig ind i lakken......
Jeg lod mig engang fortælle, at biltoget gennem Tyskland havde det problem, at bremsestøv fra toget satte sig på bilernes lak... Jeg ved ikke om det er sandt, men det lyder plausibelt. Det er vel også en af årsagerne til den folie, som er på nye biler?
/R
af Peter Christensen, 18/9 2020, 19:37 (1315 dage siden) @ RasmusR
Jeg lod mig engang fortælle, at biltoget gennem Tyskland havde det problem, at bremsestøv fra toget satte sig på bilernes lak... Jeg ved ikke om det er sandt, men det lyder plausibelt. Det er vel også en af årsagerne til den folie, som er på nye biler?
Det skulle slet ikke undre mig.
Lidt samme problem var der for mange år tilbage i Randers.
Der var en parkeringsplads ret tæt ved spor et og cirka en gang i timen kom et IC-tog...med klodsbremserne på, for der var ikke langt til at toget skulle stoppe.
Det siger at skænderier om lakskader var en del af dagligdagen på de kanter.
af re20000, 18/9 2020, 19:52 (1315 dage siden) @ Peter Christensen
For to år siden skulle min tømrer-ven være med til at fremstille en skulptur med en rund bænk i egetræ rundt om. Den står ved Hvalsø station vel en 10-15 meter fra sporet. Da de havde monteret bænken den ene dag gik de hjem til fyraften. Næste morgen, de kom var egetræet fyldt med små mørke pletter, de ikke kunne finde ud af hvor kom fra. Det måtte jeg så fortælle dem. De måtte høvle plankerne ned og give dem olie før de monterede dem igen, så var problemet reduceret men ikke helt væk...
Nold
af OnkelJørn, 18/9 2020, 21:24 (1315 dage siden) @ re20000
Samme problem som beboerne i Hornslet har med støberiet.
For øvrigt har bilfabrikkerne deres egne demonterings centre til testbiler , ny biler med skader og andre ny biler med fejl. Delene bliver enten kasseret eller brugt til deres ombytningsprogram af reservedele.
af kme, 18/9 2020, 15:05 (1315 dage siden) @ Scharfenberg
En anden mulighed er, at det er nye biler med væsentlige fejl og mangler, som ikke kan betale sig at udbedre. Men det er bare et ret stort antal biler. Hvis man så lægger til grund, at denne skrothandler ikke er den eneste med en masse nye biler.
Men det er tydeligt, at fabrikspapirerne og lakbeskyttelsen stadig sidder på nogle af bilerne. Sikke et spild!
I betragtning af at at simple biler a la Ford Focus har en profitmargin på 6-8000 kr. ville det slet ikke undre mig mig hvis de hugges op i ubrugt tilstand for ikke at kannibalisere sit eget marked.
Luxusbiler er en anden historie. Porsche tjente styrtende på Chayenne i USA i en grad så Porsche næsten kunne købe hele VW koncernen i nullerne. Det mislykkedes dog, primært pga. af had mellem to fætre og arvinger i VW og Porsche.
af Coenen-Bache, 20/9 2020, 08:11 (1313 dage siden) @ Claus C Klausen
https://jernbane.net/upload_15/1483347809_DB_151_052_mit_KLV-Zug_Richtung_Norden__Bhf_K...
Så på et af billederne at der i Skrotbunken lå resterne af 151 052.