120 km/t når Ringsted-Næstved genåbner. (Generelt)
Problemer med sikringsanlægget i Næstved giver aflyste myldretidstog og 120 km/t til påske 2021:
https://bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Den-nye-Glumsoe-Station-er-snart-faerdig
af frederikhk, 24/9 2020, 20:08 (1302 dage siden)
Problemer med sikringsanlægget i Næstved giver aflyste myldretidstog og 120 km/t til påske 2021:
https://bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Den-nye-Glumsoe-Station-er-snart-faerdig
af mikedk2100, 24/9 2020, 20:53 (1302 dage siden) @ frederikhk
Problemer med sikringsanlægget i Næstved giver aflyste myldretidstog og 120 km/t til påske 2021:
https://bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Den-nye-Glumsoe-Station-er-snart-faerdig
Det er skandaløst, men ingen overraskelse. På trods af fine planer bygget på viden, og 3 måneder ekstra, så blev det alligevel ikke helt færdigt til tiden. Ligesom med alt andet Banedanmark roder sig ud i.
af MadsVestkjær, Aarhus, 24/9 2020, 21:51 (1302 dage siden) @ frederikhk
Ved nogen hvad den maksimale hastighed bliver mellem Ringsted og Næstved fra påsken 2021 og frem til de nye signaler udrulles?
--
Mvh. Mads Thomsen
af Gæst42, 24/9 2020, 21:53 (1302 dage siden) @ MadsVestkjær
Ved nogen hvad den maksimale hastighed bliver mellem Ringsted og Næstved fra påsken 2021 og frem til de nye signaler udrulles?
180
af mikkelwf, 25/9 2020, 07:21 (1302 dage siden) @ Gæst42
Hastigheden bliver 200,
https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Ringsted_Femern-Banen/Om-projektet
af Scharfenberg, 25/9 2020, 10:28 (1302 dage siden) @ mikkelwf
Hastigheden bliver 200,
https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Ringsted_Femern-Banen/Om-projektet
Ja, men først 200 km/t når ERTMS er klar mellem Ringsted og Næstved - vist nok i december 2021. Og reelt først når Talgo kommer fra midten af 2023 og nye togsæt fra 2024. Men så kommer det også til at gå hurtigt.
af MadsVestkjær, Aarhus, 25/9 2020, 12:08 (1302 dage siden) @ Scharfenberg
Ja, men først 200 km/t når ERTMS er klar mellem Ringsted og Næstved - vist nok i december 2021. Og reelt først når Talgo kommer fra midten af 2023 og nye togsæt fra 2024. Men så kommer det også til at gå hurtigt.
ERTMS tages i brug mellem Ringsted og Næstved til K29 jf. Banedanmarks anlægsplan
--
Mvh. Mads Thomsen
af steenth, 25/9 2020, 12:27 (1302 dage siden) @ Scharfenberg
Hastigheden bliver 200,
https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Ringsted_Femern-Banen/Om-projektet
Ja, men først 200 km/t når ERTMS er klar mellem Ringsted og Næstved - vist nok i december 2021. Og reelt først når Talgo kommer fra midten af 2023 og nye togsæt fra 2024. Men så kommer det også til at gå hurtigt.
ERTMS kommer først i 2028 i mellem Ringsted og Næstved. Det er "kun" syd for Næstved , hvor der kommer ERTMS i løbet af 2021.
af Ove Nygaard, 25/9 2020, 14:10 (1302 dage siden) @ steenth
redigeret af Ove Nygaard, 25/9 2020, 14:26
ERTMS kommer først i 2028 i mellem Ringsted og Næstved. Det er "kun" syd for Næstved , hvor der kommer ERTMS i løbet af 2021.
Publikumskøreplanen for Sydbanen , som nu kan ses på DSBs hjemmeside i PDF-format for Sjælland, Lolland og Falster, er snedigt nok gældende fra 13. december 2020 til den 29. april 2021. Måske indikerer det, at ERTMS er ibrugtaget syd for Næstved op til "Bededag".
Ellers kan planen nok "forlænges med brædder", men helst ikke med "togbusser"!
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
af ThomasLarsen, 25/9 2020, 15:22 (1302 dage siden) @ Ove Nygaard
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 15:46 (1302 dage siden) @ ThomasLarsen
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
--
Mvh Anders
af Frank Poulsen, 25/9 2020, 16:17 (1302 dage siden) @ andersj
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Så der vil blive åbnet for elektrificeringen mellem Køge og Næstved, før forbindelsen Køge - Køge Nord åbnes?
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 16:59 (1302 dage siden) @ Frank Poulsen
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Så der vil blive åbnet for elektrificeringen mellem Køge og Næstved, før forbindelsen Køge - Køge Nord åbnes?
Jeg ved ikke hvornår man tænder for strømmen mellem Køge og Næstved. I K21 skal der køre MF på Køge-Næstved-(Vordingborg).
--
Mvh Anders
af mikedk2100, 25/9 2020, 16:22 (1302 dage siden) @ andersj
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?
Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 16:57 (1302 dage siden) @ mikedk2100
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
--
Mvh Anders
af mikedk2100, 25/9 2020, 17:25 (1301 dage siden) @ andersj
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
Ja der er meget, der burde :) For bare 3 uger siden mente Banedanmark jo også, at sporarbejdet ville blive færdigt til tiden - ikke et ord om, at det ville gå grueligt galt med signalanlægget, så vi passagerer kunne forvente yderligere 5 måneders besværligheder. Enten har de løjet for os, eller også har de virkelig ikke styr på noget som helst i den biks.
Men sådan som man har pisset på os, så vil det da være et lillebitte plaster på såret, hvis der så kan køre eltog allerede fra 1. maj, sådan cirka.
af Frank Poulsen, 25/9 2020, 17:32 (1301 dage siden) @ andersj
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
Men Anders, glemmer du ikke at der ikke er immuniseret? En ting er at ledninger bliver sat op osv. Men det er jo ikke det samme som man kan køre eltog. Mig bekendt. Mener da ikke Næstved er immuniseret? Så skal det ikke afvente nyt signalsystem? eller er jeg galt på den
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 17:48 (1301 dage siden) @ Frank Poulsen
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
Men Anders, glemmer du ikke at der ikke er immuniseret? En ting er at ledninger bliver sat op osv. Men det er jo ikke det samme som man kan køre eltog. Mig bekendt. Mener da ikke Næstved er immuniseret? Så skal det ikke afvente nyt signalsystem? eller er jeg galt på den
Næstved er immuniseret i forbindelse med elektrificering af Lille Syd.
--
Mvh Anders
af Frank Poulsen, 25/9 2020, 17:52 (1301 dage siden) @ andersj
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
Men Anders, glemmer du ikke at der ikke er immuniseret? En ting er at ledninger bliver sat op osv. Men det er jo ikke det samme som man kan køre eltog. Mig bekendt. Mener da ikke Næstved er immuniseret? Så skal det ikke afvente nyt signalsystem? eller er jeg galt på den
Næstved er immuniseret i forbindelse med elektrificering af Lille Syd.
Men Lille syd er da ikke immuniseret? Kan godt være jeg er galt på den, men det er nyt for mig hvis der kan køre eltog til Næstved, før signalprogram på strækningen dertil.
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 18:01 (1301 dage siden) @ Frank Poulsen
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Ja, der lukkes ned mellem Orehoved og Rødby Færge til den tid. Hurtigtogene kommer til at køre til Orehoved, stoptogene til Næstved (for at kunne udnytte elektrificeringen). Lille Syd kommer så til at køre Køge-Vordingborg en gang i timen. Myldretidstogene til/fra København kommer også til at køre til Vordingborg.
Nu taler vi vel om påsken 2021, ultimo april 2021 - der kommer da ikke til at køre el-tog til Næstved allerede der, når planen er, at der først er el Ringsted-Næstved ultimo 2021?Eller har det også ændret sig, så de stakkels passagerer kan forvente hurtige el-tog fra Næstved til København allerede lige efter påske 2021?
Eller mener du, at der kommer til at køre el-tog mellem Køge og Næstved, selvom det er en lukket strækning i mange år endnu?
Det giver mulighed for kørsel med el-tog når elektrificeringen er klar, så man ikke skal vente til K22 i december 2021. Man kan jo se på den artikel der linkes til at masterne allerede er rejst, så umiddelbart burde elektrificeringen af strækningen være færdig indenfor et halvt år. Man forventer jo også at have elektrificeret Roskilde-Holbæk medio 2021, og det er de samme folk og maskiner.
Men Anders, glemmer du ikke at der ikke er immuniseret? En ting er at ledninger bliver sat op osv. Men det er jo ikke det samme som man kan køre eltog. Mig bekendt. Mener da ikke Næstved er immuniseret? Så skal det ikke afvente nyt signalsystem? eller er jeg galt på den
Næstved er immuniseret i forbindelse med elektrificering af Lille Syd.
Men Lille syd er da ikke immuniseret? Kan godt være jeg er galt på den, men det er nyt for mig hvis der kan køre eltog til Næstved, før signalprogram på strækningen dertil.
Nej, Lille Syd-Syd er ikke immuniseret. Udrulningen af ERTMS her har været udskudt pga. flere forhold, bl.a. spærringen af Ringsted-Næstved i år og den forsinkede ombordudrustning. Det gjorde det nødvendigt at tog uden ERTMS kunne komme til og fra Køge sydfra.
--
Mvh Anders
af Jens Hansen, 25/9 2020, 20:14 (1301 dage siden) @ andersj
Nej, Lille Syd-Syd er ikke immuniseret.
Køreledningsanlægget, er det godkendt, altså har der været strøm på?
JH
af ThomasLarsen, 25/9 2020, 20:20 (1301 dage siden) @ Jens Hansen
af Ove Nygaard, 26/9 2020, 12:14 (1301 dage siden) @ ThomasLarsen
Eller at nedlukningen af strækningen på Falster, starter til den tid.
Kære Thomas!
Ja, det anede mig nok, men det er bare mit "(æld)gamle Næstvedblod", der gør, at jeg af og til vover mig over bæltet og kommenterer!
Jeg ville gerne have oplevet hele strækningen fiks og færdig, men det gør jeg (nok!) ikke! Nå, men jeg har oplevet så meget andet, så jeg skal såmænd ikke klage.....!
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
af gaest, 25/9 2020, 07:41 (1302 dage siden) @ frederikhk
Problemer med sikringsanlægget i Næstved giver aflyste myldretidstog og 120 km/t til påske 2021:
https://bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Den-nye-Glumsoe-Station-er-snart-faerdig
Er der mon stadig nogen der drømmer om højhastighedstog i Danmark?
af Poul Andersen, 25/9 2020, 07:53 (1302 dage siden) @ gaest
Som jeg forstår det, bliver strækningshastigheden mellem Ringsted og Næstved nedsat til 120 km/t. i en periode p.g.a. problemer med ændringer i sikringsanlægget i Næstved.
Er der nogle der kan forklare nærmere hvorfor sikringsanlægget i Næstved nu får indvirkning på strækningshastigheden ?.
Mvh.
Poul.
af Carsten, 25/9 2020, 08:26 (1302 dage siden) @ Poul Andersen
Hej Poul
Sådan som jeg har forstået det, handler det om at linjeblokken ikke kan tages i brug endnu.
Mvh
Carsten
af Poul Andersen, 25/9 2020, 09:10 (1302 dage siden) @ Carsten
Hej Poul
Sådan som jeg har forstået det, handler det om at linjeblokken ikke kan tages i brug endnu.
Mvh
Carsten
D.v.s 120 km/t. på samme betingelser som på Vigerslev - Køge Nord - Ringsted det første stykke tid.
Mvh.
Poul.
af Jens Hansen, 25/9 2020, 09:54 (1302 dage siden) @ Poul Andersen
SR SSB 127-2020 omhandler: TIB 2, Ringsted-Næstved. Trafikafvikling uden tillyst linjeblok
Se SR SSB 127-2020
JH
af Poul Andersen, 25/9 2020, 10:01 (1302 dage siden) @ Jens Hansen
SR SSB 127-2020 omhandler: TIB 2, Ringsted-Næstved. Trafikafvikling uden tillyst linjeblok
Se SR SSB 127-2020
JH
I jf. SSB 127 -2000, kun 70 km/t. p.g.a. strækningen uden ATC !.
mvh.
Poul.
af Frank Poulsen, 25/9 2020, 10:38 (1302 dage siden) @ Poul Andersen
SR SSB 127-2020 omhandler: TIB 2, Ringsted-Næstved. Trafikafvikling uden tillyst linjeblok
Se SR SSB 127-2020
JH
I jf. SSB 127 -2000, kun 70 km/t. p.g.a. strækningen uden ATC !.mvh.
Poul.
Men husk at datoen den er gældende kun er til 29. november. Jeg tænker der kommer en ny SSB derfra, hvor det så kommer op de 120 indtil påsken. Siden pressemeddelelsen meldte 120. Og der kører jo ikke passagerer før sidst november.
af esni, Frederikssund, 26/9 2020, 18:02 (1300 dage siden) @ Poul Andersen
SR SSB 127-2020 omhandler: TIB 2, Ringsted-Næstved. Trafikafvikling uden tillyst linjeblok
Se SR SSB 127-2020
JH
I jf. SSB 127 -2000, kun 70 km/t. p.g.a. strækningen uden ATC !.mvh.
Poul.
Findes der ikke strækninger med persontrafik med uden ATC, hvor strækningshastigheden er højere end 70 ?
--
Eskild
af RasmusD, 26/9 2020, 18:14 (1300 dage siden) @ esni
Jo. Den højest tilladte hastighed for strækninger uden ATC er 120 km/t. Man finder dem blandt andet på Holbæk-Kalundborg og Hobro-Aalborg (eller hvor det nu er det ATC-løse stykke begynder, husker det ikke nøjagtigt).
Der er også andre strækninger uden ATC, hvor den maksimale hastighed er lavere. Det afhænger af forskellige faktorer.
Den højeste tilladte hastighed for et tog uden virksomt ATC-anlæg på en strækning med ATC er altid 70 km/t.
af MadsVestkjær, Aarhus, 26/9 2020, 19:21 (1300 dage siden) @ RasmusD
Jo. Den højest tilladte hastighed for strækninger uden ATC er 120 km/t. Man finder dem blandt andet på Holbæk-Kalundborg og Hobro-Aalborg (eller hvor det nu er det ATC-løse stykke begynder, husker det ikke nøjagtigt).
Der er også andre strækninger uden ATC, hvor den maksimale hastighed er lavere. Det afhænger af forskellige faktorer.
Den højeste tilladte hastighed for et tog uden virksomt ATC-anlæg på en strækning med ATC er altid 70 km/t.
Strækningerne Skanderborg-Skjern, Langå-Struer og Bramming-Tønder er heller ikke udstyret med ATC
--
Mvh. Mads Thomsen
af Ove Nygaard, 25/9 2020, 09:50 (1302 dage siden) @ frederikhk
God formiddag!
Lidt fredagsreflektioner:
Da jeg huserede i Næstved fra 01.05.1969 - 30.06.1971 havde vi et "gammelt" og udslidt sikringsanlæg med en kommandopost og to signalposter. Det virkede selv i et par barske snestorme, hvor vi måtte ud med gasflasker og flammekastere for at holde sporskifterne i gang!
Det blev nogle år efter erstattet af et moderne sikringsanlæg, som nu har vist sig også at være en hindring for "den moderne jernbane".
Konklusion: Nu er jeg blevet MEGET gammel, og "minderne står nærmest i kø".
"Duk & væk"!
Ove af Erritsø m. v.
af John, 25/9 2020, 10:41 (1302 dage siden) @ Ove Nygaard
Det virker nu som om den fine pressemeddelelse fra Banedanmark omgås sandheden lidt overfladisk, med hensyn til årsager og virkning. Det er næppe sikringsanlægget (type 1972) i Næstved eller linjeblokken (der var type 1954), der er problemet. Snarere Banedanmarks planlægning baseret på uvidenhed eller jubeloptimisme (i forhold til ETCS) - for man kan da slet ikke forestille sig, at Banedanmark har planlagt bevidst med at genere passagererne på strækningen ... mere end man allerede har tilladt sig.
af Jens Hansen, 25/9 2020, 11:06 (1302 dage siden) @ John
Banedanmarks autosvar på forsinkelser er i disse år "Validatorer".
Mon ikke det er årsagen!
JH
af andersj, Aalborg, 25/9 2020, 11:37 (1302 dage siden) @ Jens Hansen
Banedanmarks autosvar på forsinkelser er i disse år "Validatorer".
Mon ikke det er årsagen!
JH
Noget i den retning nok. 120 km/t og lavere kapacitet lyder som kørsel på af- og tilbagemelding mellem Næstved og Ringsted, ligesom da Ringsted-København åbnede inden 5-blok løsningen var klar.
--
Mvh Anders
af Svend, 26/9 2020, 12:29 (1301 dage siden) @ Jens Hansen
Banedanmarks autosvar på forsinkelser er i disse år "Validatorer".
.
..... når man i den grad er afhængig af, hvad leverandørerne kan præstere og levere......
--
Svend
af jaer, 26/9 2020, 20:21 (1300 dage siden) @ Svend
Banedanmarks autosvar på forsinkelser er i disse år "Validatorer".
.
..... når man i den grad er afhængig af, hvad leverandørerne kan præstere og levere......
Det forudsætter jo, at man giver leverandørerne muligheden. Husk, at det er BaneDanmark, der skal muliggøre uddannelsen, det ligger ikke hos leverandørerne.
Så man ligger blot, som man har redt.
/Jan
af Jens Hansen, 27/9 2020, 11:38 (1300 dage siden) @ jaer
Noget tyder på du har ret Jan
Banedanmark har i februar 2020 fremlagt liste for folketingets transportudvalg;
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/293/svar/1631040/2146045.pdf
Af denne fremgår at der i Banedanmark og danske virksomheder er (var) 52 godkendte validatorer. Af dem er de 13 ansat i Banedanmark.
Og ja, ikke alle kan validere alt, men en del kan faktisk håndtere rigtigt meget. Og hvis behovet opstår for nye kompetencer, bør det vel kunne realiseres.
JH
af Jens Hansen, 28/9 2020, 18:59 (1298 dage siden) @ Jens Hansen
Banedanmark har svaret på et folketingsspørgsmål om hvornår der sker noget omkring validatorer;
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/764/svar/1693024/2251418.pdf
af svaret fremgår at Banedanmark er ved at analysere problematikken og at "Analysen forventes færdig inden årets udgang".
Problematikken har eksisteret i minimum 3 år, så det var vel på tide at finde ud af hvad der er op og ned.
Et gæt på et svar er - "signalprogrammet er så langt fremskreden, at det løser problemerne"
JH
af Peter Bo Larsen, 29/9 2020, 11:16 (1298 dage siden) @ frederikhk
Bane Danmark lover 3-5 minutters længere rejsetid, og aflyste myldretidstog.
Den synes DSB dog lige de ville toppe, så i stedet for 3-5 minutter ekstra, kommer "hurtigtog" til at køre 15 minutter langsommere.
DSB vil lade de afgange, der ellers var hurtigtogs-afgange, standse ekstraordinært i Eskilstrup, Nørre Alslev, Lundby og Glumsø, og dermed bliver rejsetiden på hurtigtogene op til cirka et kvarter længere mellem Nykøbing og København H.
https://folketidende.dk/Lokal-nyt/Faerre-og-langsommere-tog-efter-sporarbejde/artikel/5...
Utrolig de ikke kan finde ud af at koordinere disse udmeldinger.
af pjl, 29/9 2020, 16:33 (1298 dage siden) @ Peter Bo Larsen
Bane Danmark lover 3-5 minutters længere rejsetid, og aflyste myldretidstog.
Den synes DSB dog lige de ville toppe, så i stedet for 3-5 minutter ekstra, kommer "hurtigtog" til at køre 15 minutter langsommere.
"Når Banedanmark genåbner strækningen mellem Næstved og Ringsted efter 30. november, er det med højest 120 km/t, og det indebærer en mindre rejsetidsforlængelse på tre til fem minutter isoleret set, men så har vi også opbrugt næsten hele den buffer, der altid er indlagt i køreplanen, så det er sværere at indhente selv mindre forsinkelser, siger Tony Bispeskov."
Det er vist en DSB classic, efterlad så meget spildtid i køreplanen at selv en skinnecykel ville kunne holde køreplanen.
af My1202, 29/9 2020, 16:42 (1298 dage siden) @ pjl
Efterhånden har mange togpendlere opgivet og valgt enten at købe egen bil / bil nr. 2 eller flytte tættere på Hovedstaden.
Det vil tage mange år at få dem tilbage i togene og presset - såvel fysisk på vejene - som på politikerne til at udvide vejnettet.
Men det fatter Banedanmark og DSB åbenbart ikke.
--
af Svend, 29/9 2020, 20:31 (1297 dage siden) @ My1202
For mange kokke .......
--
Svend
af P.Jensen, 29/9 2020, 17:13 (1298 dage siden) @ Peter Bo Larsen
Banedanmark lover 3-5 minutters længere rejsetid mellem NÆSTVED og Ringsted.
Af de stop der nævnes er det vel kun Glumsø på den strækning, der stoppes ved. Resten har intet med strækningen af gøre.
Jeg forstår ikke at der ikke er plads til 2 tog i timen mellem Næstved og Ringsted, når køretiden kun er 19 minutter + 3-5 minutter.
P.Jensen
af Gæst42, 29/9 2020, 18:10 (1297 dage siden) @ P.Jensen
Jeg forstår ikke at der ikke er plads til 2 tog i timen mellem Næstved og Ringsted, når køretiden kun er 19 minutter + 3-5 minutter.
Men der SKAL køre 2 tog i timen, normalt køre der op til 3 tog i timen.
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde