Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09. (Generelt)

af ChrBrun, Helsingør, 28/9 2020, 11:45 (1303 dage siden)

I dag og i morgen prøvekøres de nye EB lokomotiver på Kystbanen after følgende plan:

Tognr: HM 6311 (Kører d. 28.09.2020)
København H afg 12:19
Nørreport - 12:22
Østerport - 12:26
Helgoland - 12:28l
Hellerup - 12:30½
Klampenborg - 12:36
Skodsborg - 12:41½
Vedbæk - 12:45
Rungsted Kyst - 12:49
Kokkedal - 12:52½
Nivå - 12:56
Humlebæk - 12:59½
Espergærde - 13:03
Snekkersten - 13:06
Helsingør ank 13:10


Tog nr: HM 6314 (Kører d. 28.09.2020)
Helsingør - 13:27
Snekkersten - 13:30
Espergærde - 13:33
Humlebæk - 13:36½
Nivå - 13:40
Kokkedal - 13:43
Rungsted Kyst - 13:46
Vedbæk - 13:50
Skodsborg - 13:53
Klampenborg - 13:58½
Hellerup - 14:04
Helgoland - 14:06½
Østerport - 14:09
Nørreport - 14:12
København H ank 14:16


Tog nr: HM 6309 (Kører d. 29.09.2020)
København H afg 8:59 Kh
Nørreport - 9:02 Kn
Østerport - 9:06 Kk
Helgoland - 9:08 Hgl
Hellerup - 9:10½ Hl
Klampenborg - 9:16 Kl
Skodsborg - 9:21½ Så
Vedbæk - 9:25 Vb
Rungsted Kyst - 9:29 Ru
Kokkedal - 9:32½ Ok
Nivå - 9:36 Ni
Humlebæk - 9:39½ Hum
Espergærde - 9:43 Gæ
Snekkersten - 9:46 Sq
Helsingør ank 9:50 – Hg

Tog nr: HM 6310 (Kører d. 29.09.2020):
Helsingør afg 10:05 Hg
Snekkersten - 10:08½ Sq
Espergærde - 10:11 Gæ
Humlebæk - 10:15 Hum
Nivå - 10:18½ Ni
Kokkedal - 10:22½ Ok
Rungsted Kyst - 10:25½ Ru
Vedbæk - 10:29½ Vb
Skodsborg - 10:33 Så
Klampenborg - 10:38½ Kl
Hellerup - 10:44 Hl
Helgoland - 10:46½ Hgl
Østerport - 10:49 Kk
Nørreport - 10:52 Kn
København H ank 10:56 - Kh

--
Christian Brun

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af ChrBrun, Helsingør, 28/9 2020, 11:58 (1303 dage siden) @ ChrBrun

Tognr: HM 6311 er netop kørt fra Kbh. H og kan være i Helsingør ca 12.30

--
Christian Brun

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af KKLD, 28/9 2020, 12:19 (1303 dage siden) @ ChrBrun

Spændende! Stopper de på alle stationer og medtager passagerer? Jeg kan ikke finde afgangene inde på dinstation.dk.

Hvornår kommer de til at køre i regulær drift på Kystbanen?

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af larsht, 28/9 2020, 12:22 (1303 dage siden) @ KKLD

Spændende! Stopper de på alle stationer og medtager passagerer? Jeg kan ikke finde afgangene inde på dinstation.dk.

Hvornår kommer de til at køre i regulær drift på Kystbanen?

Psst - prøvekørsel

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af sil1207, 28/9 2020, 12:36 (1303 dage siden) @ larsht

Det er kun lok uden vogne. Tror ikke at der er plads til utroligt mange passagerer desværre :-P

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af Nordexpress, 29/9 2020, 10:42 (1302 dage siden) @ sil1207

"AaaaaÅÅrrhhhhh - hvis vi stuver os lidt sammen"
Dirch Passer - Tømmerflåden

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af ChrBrun, Helsingør, 28/9 2020, 18:18 (1303 dage siden) @ ChrBrun

I dag og i morgen prøvekøres de nye EB lokomotiver på Kystbanen efter følgende plan:

Tog nr: HM 6309 (Kører d. 29.09.2020)
København H afg 8:59 Kh
Nørreport - 9:02 Kn
Østerport - 9:06 Kk
Helgoland - 9:08 Hgl
Hellerup - 9:10½ Hl
Klampenborg - 9:16 Kl
Skodsborg - 9:21½ Så
Vedbæk - 9:25 Vb
Rungsted Kyst - 9:29 Ru
Kokkedal - 9:32½ Ok
Nivå - 9:36 Ni
Humlebæk - 9:39½ Hum
Espergærde - 9:43 Gæ
Snekkersten - 9:46 Sq
Helsingør ank 9:50 – Hg

Tog nr: HM 6310 (Kører d. 29.09.2020):
Helsingør afg 10:05 Hg
Snekkersten - 10:08½ Sq
Espergærde - 10:11 Gæ
Humlebæk - 10:15 Hum
Nivå - 10:18½ Ni
Kokkedal - 10:22½ Ok
Rungsted Kyst - 10:25½ Ru
Vedbæk - 10:29½ Vb
Skodsborg - 10:33 Så
Klampenborg - 10:38½ Kl
Hellerup - 10:44 Hl
Helgoland - 10:46½ Hgl
Østerport - 10:49 Kk
Nørreport - 10:52 Kn
København H ank 10:56 - Kh

EB 3201 Helsingør spor 13 d. 28.09.2020:
[image]

[image]
[image]

EB 3201 i Snekkersten d. 28.09.2020:
[image]

--
Christian Brun

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af Nordexpress, 29/9 2020, 10:45 (1302 dage siden) @ ChrBrun

Tak for fine skud - det ser lovende ud, at det allerede kan køre ved egen kraft.

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 29/9 2020, 11:06 (1302 dage siden) @ Nordexpress

Tak for fine skud - det ser lovende ud, at det allerede kan køre ved egen kraft.

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.

Ja noget tid siden vi har set et tog pakket ud og så bare køre.

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af larsht, 29/9 2020, 11:40 (1302 dage siden) @ Nordexpress

Tak for fine skud - det ser lovende ud, at det allerede kan køre ved egen kraft.

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.

Nummeret er entydigt for Europa (og associerede lande), så der er ingen grund til at det ikke måtte skulle køre på det i Tyskland. Godkendes det til at køre i.......Italien fx ville en italiener også forstå nummeret.

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af 1993matias ⌂, KH, 29/9 2020, 11:43 (1302 dage siden) @ Nordexpress

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.

Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af larsht, 29/9 2020, 11:45 (1302 dage siden) @ 1993matias

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.


Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.

Ikke korrekt.

Registreres køretøjet til en bruger i et andet land skal ciffer 3+4 ændres (og deraf også ciffer 12 som beregnes på grundlag af de øvrige cifre)

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af OLL, Ballerup, 29/9 2020, 18:45 (1302 dage siden) @ larsht

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.


Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.


Ikke korrekt.

Registreres køretøjet til en bruger i et andet land skal ciffer 3+4 ændres (og deraf også ciffer 12 som beregnes på grundlag af de øvrige cifre)

Så tror jeg svenskerne har klokket i det TME 1527 Nordic Re-Finance

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af larsht, 29/9 2020, 23:38 (1301 dage siden) @ OLL

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.


Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.


Ikke korrekt.

Registreres køretøjet til en bruger i et andet land skal ciffer 3+4 ændres (og deraf også ciffer 12 som beregnes på grundlag af de øvrige cifre)


Så tror jeg svenskerne har klokket i det TME 1527 Nordic Re-Finance

Hvem er den registrerede bruger?
Det fremgår nemlig ikke af billedet. Der kan man ikke se VKM (Vehicle Keeper Marking)

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af 1993matias ⌂, KH, 30/9 2020, 06:12 (1301 dage siden) @ larsht

Hvem er den registrerede bruger?
Det fremgår nemlig ikke af billedet. Der kan man ikke se VKM (Vehicle Keeper Marking)

Jeg kan ikke se nogen VKM her:
https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=141522
Det er ME 1513, som nu ejes af Nordic Re-Finance AB (NRFAB). Det er i hvert fald helt sikkert, at den ikke ejes af et dansk selskab, så enten er koden forkert, eller også ændres den ikke ved videresalg :-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af OD, Od ⌂, 30/9 2020, 06:20 (1301 dage siden) @ 1993matias

Hvem er den registrerede bruger?
Det fremgår nemlig ikke af billedet. Der kan man ikke se VKM (Vehicle Keeper Marking)


Jeg kan ikke se nogen VKM her:
https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=141522
Det er ME 1513, som nu ejes af Nordic Re-Finance AB (NRFAB). Det er i hvert fald helt sikkert, at den ikke ejes af et dansk selskab, så enten er koden forkert, eller også ændres den ikke ved videresalg :-)

STAB TMZ 1425 har også landekode 86, og Malus har flere tidligere svenske vogne kørende med landekode 74.

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09.

af OLL, Ballerup, 30/9 2020, 14:45 (1301 dage siden) @ 1993matias

Hvem er den registrerede bruger?
Det fremgår nemlig ikke af billedet. Der kan man ikke se VKM (Vehicle Keeper Marking)


Jeg kan ikke se nogen VKM her:
https://jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=141522
Det er ME 1513, som nu ejes af Nordic Re-Finance AB (NRFAB). Det er i hvert fald helt sikkert, at den ikke ejes af et dansk selskab, så enten er koden forkert, eller også ændres den ikke ved videresalg :-)

Så har romanerne også klokket i det.
[image]

Som jeg husker at have fået det forklaret så følger numrene 1-4 altid togsættet/vognen/lokomotivet, hvis det er registreret efter 2007-2008.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Kennys film

af Karl Høst, 1/10 2020, 18:31 (1300 dage siden) @ ChrBrun

Kenny har som sædvanligt været på pletten YouYube

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak