Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 30/9 2020, 23:06 (1296 dage siden)

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Lars, 30/9 2020, 23:21 (1296 dage siden) @ T. Rithmester

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.

De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af larsht, 30/9 2020, 23:30 (1296 dage siden) @ Lars

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.

Forhåbentligt ikke.

Forhåbentligt har man bare fulgt reglerne i SR i stedet - det er gevaldigt meget mere konstruktivt......

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af 1993matias ⌂, KH, 30/9 2020, 23:33 (1296 dage siden) @ Lars

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.

Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at sætte den i gang manuelt. Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Lars, 1/10 2020, 00:06 (1296 dage siden) @ 1993matias

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.


Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at sætte den i gang manuelt. Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)

Tak for belæringen :-P

Men toget har altså måttet køre langsomt uanset ordvalget.

Kan toget sætte farten op lige efter overkørslen, eller skal man først have tilladelse via signal/ATC ?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Poul Andersen, 1/10 2020, 08:21 (1296 dage siden) @ Lars

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.


Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at sætte den i gang manuelt. Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)


Tak for belæringen :-P

Men toget har altså måttet køre langsomt uanset ordvalget.

Kan toget sætte farten op lige efter overkørslen, eller skal man først have tilladelse via signal/ATC ?

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Niels Buch, 1/10 2020, 10:14 (1296 dage siden) @ Poul Andersen

ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.

Jeg mener at ATC er lavet sådan her; når først et tog har blokeret vejen i overkørslen, dvs. fronten af toget har lige passeret overkørslen, så skal restriktionen på de 5 km/t fjernes så toget kan komme væk hurtigst muligt. Sådan bliver det med ERTMS.

Hilsen
Niels

Avatar

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af T. Rithmester ⌂, Struer, 1/10 2020, 14:18 (1296 dage siden) @ Poul Andersen

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.


Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at sætte den i gang manuelt. Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)


Tak for belæringen :-P

Men toget har altså måttet køre langsomt uanset ordvalget.

Kan toget sætte farten op lige efter overkørslen, eller skal man først have tilladelse via signal/ATC ?


Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.


Jeg skal ikke gøre mig klog på signaler, men signalerne længere ude af strækningen mod Lunderskov viste grønt, eller det gjorde de i hvert fald før overkørslen gik i gang med "musik og lys" :-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Poul Andersen, 1/10 2020, 14:34 (1296 dage siden) @ T. Rithmester

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.


Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at sætte den i gang manuelt. Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)


Tak for belæringen :-P

Men toget har altså måttet køre langsomt uanset ordvalget.

Kan toget sætte farten op lige efter overkørslen, eller skal man først have tilladelse via signal/ATC ?


Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

Jeg skal ikke gøre mig klog på signaler, men signalerne længere ude af strækningen mod Lunderskov viste grønt, eller det gjorde de i hvert fald før overkørslen gik i gang med "musik og lys" :-)

Det er SU og U-signalerne mod Lunderskov du har set, og da de står i køreretning efter overkørslen, er der ingen problemer her.

mvh.
Poul.

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Lars, 1/10 2020, 19:53 (1296 dage siden) @ Poul Andersen

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.

Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 1/10 2020, 21:15 (1296 dage siden) @ Lars

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.


Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Rangering og ind/udrangering er to forskellige ting jf. SR. Rangering af beskrevet i §36 mens ind/udrangering i beskrevet i §46.

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Poul Andersen, 1/10 2020, 22:32 (1295 dage siden) @ Lars

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.


Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?

Efter passage af overkørslen med 5 km/t, vender ATC tilbage til tidligere visning (i dette tilfælde til "passage af signal STOP", højst 40 km/t.) og bliver herefter opdateret ved passage af næste balise til strækningen/togets hastighed.

Mvh.
Poul.

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af Lars, 1/10 2020, 22:50 (1295 dage siden) @ Poul Andersen

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.


Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?


Efter passage af overkørslen med 5 km/t, vender ATC tilbage til tidligere visning (i dette tilfælde til "passage af signal STOP", højst 40 km/t.) og bliver herefter opdateret ved passage af næste balise til strækningen/togets hastighed.

Mvh.
Poul.

Tak for svaret, Poul.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af larsht, 2/10 2020, 00:04 (1295 dage siden) @ Lars

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.


Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?

Der er gevaldig forskel på rangering og ind- hhv udrangering. Herunder hastighed, roller, ansvar, sikkerhed, betjening af materiellet og en hel del mere

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag

af thomastog, 2/10 2020, 07:40 (1295 dage siden) @ 1993matias

Der var øjensynligt fejl på overkørsel 48 i Holsted her i eftermiddags ved 16:40-tiden. Klokkerne bimlede og bamlede og blinklysene lyste som de skulle, men bommene gik ikke ned. Og uordenssignalet viste da også brandgult under hele seancen. Desværre havde jeg ikke mulighed for at blive og se hvad som hændte efterfølgende, men da jeg forlod stedet var der efterhånden en pæn lang kø.


De har givetvis måttet rangere toget over vejen, så det har taget sin tid.


Er overkørslen i uorden hedder det ikke rangering :-)

Den korte forklaring er: Man skal standse før overkørslen, for så at forsøge at
sætte den i gang manuelt.

Man har ikke behøvet, at forsøge at igangsætte, i dette tilfælde (“delvist igangsat”)

Virker det ikke, så tyfonerer man mens man kører
over vejen i skridtgang. Derefter kan man køre hurtigere igen.

“Før toget forsigtigt over overkørslen under afgivelse af lydsignal “Giv agt”, indtil forreste førerrum har passeret overkørslen”

Den lange forklaring må du kigge i SR efter ;-)

F.eks undtagelserne, hvor man ikke behøver “forsigtigt” eller tyfonere.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak