En MQ i Struer (+1 foto) (Jernbanen i dag)
Denne MQ stod i Struer i dag.
MQ sæt 23 i Struer, 24. oktober 2020 (tdr)
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
af T. Rithmester , Struer, 24/10 2020, 20:12 (1252 dage siden)
Denne MQ stod i Struer i dag.
MQ sæt 23 i Struer, 24. oktober 2020 (tdr)
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
af Vestjyden, 24/10 2020, 21:21 (1252 dage siden) @ T. Rithmester
Er det Arriva eller Midtjyske jernbaner der skal overtage den?
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af andersj, Aalborg, 24/10 2020, 22:04 (1252 dage siden) @ Vestjyden
Er det Arriva eller Midtjyske jernbaner der skal overtage den?
Mvh vestjyden
Det er Arriva der har overtaget den i september. Den bruges til uddannelse hos værksted og lokomotivførere. Arriva skrev på deres side på Facebook den 22. september: "Nu er de første Desiro-tog fra DSB leveret" men jeg har kun set billeder af togsæt 23 i Struer og Viborg.
Midtjyske Jernbaner overtager fire tog fra første levering til DSB bygget i 2002.
--
Mvh Anders
af Vestjyden, 24/10 2020, 22:40 (1252 dage siden) @ andersj
Er det Arriva eller Midtjyske jernbaner der skal overtage den?
Mvh vestjyden
Det er Arriva der har overtaget den i september. Den bruges til uddannelse hos værksted og lokomotivførere. Arriva skrev på deres side på Facebook den 22. september: "Nu er de første Desiro-tog fra DSB leveret" men jeg har kun set billeder af togsæt 23 i Struer og Viborg.Midtjyske Jernbaner overtager fire tog fra første levering til DSB bygget i 2002.
Ok, tak for svar.
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af BoA, Herlev, 24/10 2020, 22:45 (1252 dage siden) @ andersj
Hej Anders m. fl.
"Midtjyske Jernbaner overtager fire tog fra første levering til DSB bygget i 2002."
MQ-sæt 23 er 2. levering fra 2010
https://www.jernbanen.dk/lyntog_solo.php?lokid=1607
Lidt underfundigt, at Arriva skal uddanne sig på 2. levering, og så have leveret 1. levering?
Med venlig hilsen
Bjørn Andrup.
af andersj, Aalborg, 24/10 2020, 22:50 (1252 dage siden) @ BoA
Hej Anders m. fl.
"Midtjyske Jernbaner overtager fire tog fra første levering til DSB bygget i 2002."MQ-sæt 23 er 2. levering fra 2010
https://www.jernbanen.dk/lyntog_solo.php?lokid=1607Lidt underfundigt, at Arriva skal uddanne sig på 2. levering, og så have leveret 1. levering?
Med venlig hilsen
Bjørn Andrup.
Arriva overtager togsæt fra begge leveringer - Midtjyske Jernbaner kun fra første levering.
--
Mvh Anders
af BoA, Herlev, 24/10 2020, 22:55 (1252 dage siden) @ andersj
Hej Anders.
Tak for svar.
Bjørn.
af Vollensir, 25/10 2020, 08:56 (1251 dage siden) @ BoA
Ja så er det slut med de behagelige togture fra det nordvest jyske ned mod Vejle, når man skal til og befordre sig i sådan en knurrekasse, med lige så dårlige komfort som Linten...
Bedre service, billigere drift ha ha ha ha ha
Hvori består den bedre service, jeg kan ikke få øje på den. Måske andre kan her i forummet.....
Ingen togpersonale, ingen 1 klasse, elendige sæder og komfort. Skal skifte tog i Vejle hvis man skal videre mod Odense eller København, hvor er den bedre service Ja jeg spørger bare......
af andersj, Aalborg, 25/10 2020, 09:33 (1251 dage siden) @ Vollensir
Bedre service, billigere drift ha ha ha ha ha
Hvori består den bedre service, jeg kan ikke få øje på den. Måske andre kan her i forummet.....
Ingen togpersonale, ingen 1 klasse, elendige sæder og komfort. Skal skifte tog i Vejle hvis man skal videre mod Odense eller København, hvor er den bedre service Ja jeg spørger bare......
Hvem er det, udover dig, der lover bedre service? Transport- og Boligministeriet nævner ikke bedre service, og Arriva lover heller ikke bedre service - kun at man vil levere den samme service som man har gjort de seneste 15 år.
https://trbm.dk/temaer/togkontrakter/togkontrakter-artikler/midt-og-vestjylland-samt-sv...
https://arriva.dk/om-arriva/nyheder/archive/2018/arriva-genvinder-togtrafikken
--
Mvh Anders
af Vollensir, 25/10 2020, 09:42 (1251 dage siden) @ andersj
Har set flere transport ministre og ordfører der har udtalt at de kan få samme eller beder service for billigere pris, end den DSB tager i dag for at kører.
Der står også i Arrivas artikel at de vil levere en høj service, der er sgu ikke meget service i en larmende og kold skinnebus. Hvor man er overladt til sig selv, ingen personale man kan henvende sig til.
Forstår ikke hvorfor alting skal ændres og næsten altid til et dårligere produkt. Sørgeligt at folk ikke kan eller vil indse det.
Man vil gerne have flere folk over i den kollektive trafik, det kræver sgu også nogle gode behagelige tog, gode forbindelser og ikke alt for mange togskift undervejs eller ophold på stationerne...
af Lyntoget, 25/10 2020, 14:21 (1251 dage siden) @ Vollensir
Hvis det nu havde været DSB der havde sat MQ togene ind mellem Vejle og Struer så var der nok ikke en kæft der havde gøet over det
af Peter Linaa, 25/10 2020, 10:06 (1251 dage siden) @ Vollensir
Ja så er det slut med de behagelige togture fra det nordvest jyske ned mod Vejle, når man skal til og befordre sig i sådan en knurrekasse, med lige så dårlige komfort som Linten...
Bedre service, billigere drift ha ha ha ha ha
Hvori består den bedre service, jeg kan ikke få øje på den. Måske andre kan her i forummet.....
Ingen togpersonale, ingen 1 klasse, elendige sæder og komfort. Skal skifte tog i Vejle hvis man skal videre mod Odense eller København, hvor er den bedre service Ja jeg spørger bare......
Gode Vollensir
Der bliver stadig 4 direkte ICL-tog dagligt Struer-København-Struer:
Struer afgang kl. 08:03 med ICL 726/26
Struer afgang kl. 12:03 med ICL 742/42
Struer afgang kl. 14:03 med ICL 750/50
Struer afgang kl. 18:03 med ICL 766/66
København afgang kl 06:56 med ICL 23/723
København afgang kl. 08:56 med ICL 31/731
København afgang kl. 12:56 med ICL 47/747
København afgang kl. 16:56 med ICL 63/763
Så du behøver IKKE at skal med en ”knurrekasse” til/fra Vejle for at komme til/fra København.
Tiderne fremgår også af DSB´s køreplan for InterCity og InterCity Lyn, som ligger på DSB´s hjemmeside.
af Niels Munch, 25/10 2020, 15:51 (1251 dage siden) @ Vollensir
Ja jeg spørger bare......
Og det er ikke første gang.
Men tro mig, et DSB, som det var før 1. januar 1997, får du aldrig tilbage.
af T. Rithmester , Struer, 25/10 2020, 12:09 (1251 dage siden) @ andersj
Er det Arriva eller Midtjyske jernbaner der skal overtage den?
Mvh vestjyden
Det er Arriva der har overtaget den i september.
Tak for oplysningen, Anders.
Jeg var lidt i tvivl om om Arriva havde overtaget den.
Men godt at få det verificeret
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
af Jan_8800, 25/10 2020, 14:00 (1251 dage siden) @ T. Rithmester
Bliver spændende at se det i Arriva bemaling. :)
Kommer man til at møde Desiro tog på strækningen Struer-Viborg-Langå-Aarhus?
af Vestjyden, 27/10 2020, 17:04 (1249 dage siden) @ Jan_8800
Bliver spændende at se det i Arriva bemaling. :)
Kommer man til at møde Desiro tog på strækningen Struer-Viborg-Langå-Aarhus?
Nej, Arrivas kommende MQ'er kommer til kører på Vejle-Struer og Svendborgbanen. Arrivas øvrige strækninger køres fortsat af Lint.
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af ual, 27/10 2020, 21:00 (1249 dage siden) @ Vestjyden
De kommer nu også på Thybanen.
af Vestjyden, 27/10 2020, 21:13 (1249 dage siden) @ ual
De kommer nu også på Thybanen.
Ifølge et svar fra Arriva Danmark er det Vejle-Struer og Svendborgbanen at MQ'erne vil kører.
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af Lyntoget, 27/10 2020, 22:41 (1248 dage siden) @ Vestjyden
MQ holdt i spor 5 i Aarhus kl. 21.55
af Vestjyden, 4/12 2020, 16:24 (1211 dage siden) @ Vestjyden
De kommer nu også på Thybanen.
Ifølge et svar fra Arriva Danmark er det Vejle-Struer og Svendborgbanen at MQ'erne vil kører.Mvh vestjyden
Ifølge et nyt svar fra Arriva kommer MQ'erne også til at køre på Thybanen.
PS. Der er billede af en mq med Arriva logo på arrivas facebook.
Mvh vestjyden
--
AR 2052