Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt. (Jernbanen i dag)

af OLL, Ballerup, 25/10 2020, 13:31 (1273 dage siden)

Sakset fra DSB personalets egen portal.

[image]

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Avatar

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af mss ⌂, 25/10 2020, 15:02 (1272 dage siden) @ OLL

Så må vi håbe at man samtidig opgraderer interiøret til IC-standard.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af larsht, 25/10 2020, 15:50 (1272 dage siden) @ mss

Så må vi håbe at man samtidig opgraderer interiøret til IC-standard.

Det er næppe nødvendigt for at få ERTMS-anlægget til at virke.......

Avatar

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af mss ⌂, 26/10 2020, 00:12 (1272 dage siden) @ larsht
redigeret af mss, 26/10 2020, 00:24

Så må vi håbe at man samtidig opgraderer interiøret til IC-standard.


Det er næppe nødvendigt for at få ERTMS-anlægget til at virke.......

Nej selvfølgelig.
Men nu har man jo lovet at ombygge interiøret til IC standard. Så var det måske en idé at klare det imens man bakser ny elektronik i.
Men da det åbenbart skal foregå på to forskellige værksteder er det jo så ikke en option.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af kme, 26/10 2020, 01:10 (1272 dage siden) @ mss

Men nu har man jo lovet at ombygge interiøret til IC standard. Så var det måske en idé at klare det imens man bakser ny elektronik i.
Men da det åbenbart skal foregå på to forskellige værksteder er det jo så ikke en option.

Jeg ser ikke problemet. Man skruer sæderne af og kører dem i lastbil til DSB's sadelmagerværksted. Efter renovering køres de tilbage igen og genmonteres.

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af steenth, 25/10 2020, 17:58 (1272 dage siden) @ mss

Så må vi håbe at man samtidig opgraderer interiøret til IC-standard.

Det er 2 forskellige opgaver. Mig bekendt sker de større opgaver om interiøret i Århus

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af mikedk2100, 25/10 2020, 18:50 (1272 dage siden) @ steenth

Det er 2 forskellige opgaver. Mig bekendt sker de større opgaver om interiøret i Århus

Så giver det jo mening med den manglende opgradering af interiøret. Der er jo ikke el til Aarhus før slutningen af årtiet, så de kan simpelthen ikke køre derop :-D :-D

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af UTJ, 26/10 2020, 06:49 (1272 dage siden) @ mikedk2100

Et IC3 kan skubbe/trække ER til Århus

--
ئۇلغىك

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af Peter Christensen, 26/10 2020, 07:56 (1272 dage siden) @ UTJ

Et IC3 kan skubbe/trække ER til Århus

I teorien, men mon ikke en ME findes i bunken til formålet?

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af thomastog, 26/10 2020, 08:53 (1272 dage siden) @ Peter Christensen

Et IC3 kan skubbe/trække ER til Århus

I teorien, men mon ikke en ME findes i bunken til formålet?

Eller MG. Det er lidt simplere med koblingen

ER sæt skubbet/trukket af MF.

af AndreasM, 26/10 2020, 09:12 (1272 dage siden) @ Peter Christensen

Et IC3 kan skubbe/trække ER til Århus

I teorien, men mon ikke en ME findes i bunken til formålet?

Og i praksis! Det er langt nemmere at bruge MF end at bruge ME (eller MG for den sags skyld). Et MF hvor begge A anlæg er virksomme, kan levere 380V og luft til ER sættet, når det er i strømløst område. Og dermed kan ER sættet levere 24V til sig selv, så man kan betjene førerbordet og køre fra det "døde" ER sæt og der er kontrol over døre og andre vitale funktioner.

ET derimod er en helt anden historie.

ER sæt skubbet/trukket af MF.

af thomastog, 26/10 2020, 18:08 (1271 dage siden) @ AndreasM

Et IC3 kan skubbe/trække ER til Århus

I teorien, men mon ikke en ME findes i bunken til formålet?


Og i praksis! Det er langt nemmere at bruge MF end at bruge ME (eller MG for den sags skyld). Et MF hvor begge A anlæg er virksomme, kan levere 380V og luft til ER sættet, når det er i strømløst område. Og dermed kan ER sættet levere 24V til sig selv, så man kan betjene førerbordet og køre fra det "døde" ER sæt og der er kontrol over døre og andre vitale funktioner.

ET derimod er en helt anden historie.

Hvordan får du ladning på batterierne, på fjerneste (fra MF’en) halvsæt i ER’en ?

ER sæt skubbet/trukket af MF.

af esni, Frederikssund, 27/10 2020, 12:20 (1271 dage siden) @ thomastog

I den tråd der er linket til er der en post fra af RasmusD, onsdag 09. september, 2020, 14:54.

Den fortæller at begge halv-sæt af IR4 kan forsynes fra en tilstødende enhed. Dvs der bliver næppe ladet på batterierne, men 24 V er til rådighed i hele toget

--
Eskild

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af SFJ, 26/10 2020, 21:42 (1271 dage siden) @ OLL

Spændende!
Nogen der ved, hvorfor kun 43 ud af 44 IR4 sæt ?

Mvh

DSB skal indbygge ECTS i ER togsæt.

af andersj, Aalborg, 26/10 2020, 21:47 (1271 dage siden) @ SFJ

Spændende!
Nogen der ved, hvorfor kun 43 ud af 44 IR4 sæt ?

Mvh

Det første er ombygget af Alstom hos DSB S-Tog i Taastrup. Så det er serieudrustningen af de resterende 43 togsæt der skal foregå på Helgoland.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak