Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto) (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 29/10 2020, 22:16 (1274 dage siden)

Et hurtigt skud af Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station.

[image]Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station, 28. oktober 2020 (tdr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af UTJ, 30/10 2020, 10:31 (1273 dage siden) @ Vestjyden

Det kunne være spændende at se om et Arriva-tog fungerer på Roskilde-Køge ;-)

--
ئۇلغىك

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Vestjyden, 30/10 2020, 10:45 (1273 dage siden) @ UTJ

Arriva kører allerede med ERTMS på Thybanen.

Her er lidt fra Arrivas artikel:

"Siden februar 2020 har Arriva kørt med fuld ERTMS-overvågning på Thy-banen, som kører fra Struer til Thisted. Og man forventer at strækningen Langå – Struer – Holstebro, inkl. Struer station, er fuld udstyret med ERTMS og klar til idriftsættelse i første kvartal 2021."

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Peter Christensen, 30/10 2020, 10:49 (1273 dage siden) @ Vestjyden

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Niels Buch, 30/10 2020, 11:58 (1273 dage siden) @ Peter Christensen

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.


Det er jo det samme udstyr der sidder i Arrivas Lint som i DSB's Desiro, og DSB kører (lidt endnu) på Lille Syd, så mon ikke det virker. Men du har da ret i at vi endnu ikke har set et tog fra øst køre i vest og vice versa.

Hilsen
Niels

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Gæst42, 30/10 2020, 12:04 (1273 dage siden) @ Peter Christensen

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.

Arriva har overtaget den første MQ, den kan vel hurtigt komme på en tur til Thisted ?

ContecRailBillige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak