Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Nu skal kontrol- og vedligeholdelsescentret stå sin prøve" (Jernbanen i dag)

af Niels Munch, 30/10 2020, 19:15 (1267 dage siden)

[image]Odense Letbanes kontrol- og vedligeholdelsescenter set fra vest, 30.09.2020 (nm).

Odense Letbanes nyhedsbrev 30. oktober 2020:

"Nu skal kontrol- og vedligeholdelsescentret stå sin prøve
- Det er jo i virkeligheden nu hvor byggeriet tages i brug, at det skal stå sin prøve, og det skal vise sig, om vi har ramt skiven, siger Christoffer Niemann, der har været bygherreansvarlig for Odense Letbanes kontrol- og vedligeholdelsescenter i Hjallese. Han har haft den daglige koordinering med entreprenøren for at sikre, at byggeriet lever op til forventningerne og kravene i kontrakten."

Læs hele nyhedsbrevet og se video her: https://www.odenseletbane.dk/nyheder/video-nu-skal-kontrol-og-vedligeholdelsescentret-s... .

[image]Samtlige STADLER Variobahn opstillet ved KVC, forrest nr. 10, 20.09.2020 (nm).


Bedste hilsener
Niels

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af Niels Munch, 18/12 2020, 21:03 (1218 dage siden) @ Niels Munch

Odense Letbanes Nyhedsbrev 18. december 2020:

"Kom med på en virtuel rundvisning på kontrolcentret
VIDEO: Nu kan du få et indblik i, hvordan letbanetogene tager sig ud indefra, hvordan de bliver vedligeholdt, og hvordan togdriften bliver overvåget fra letbanens kommende hovedkvarter, når letbanedirektør Mogens Hagelskær og projektleder Søren Thrane tager dig med på en virtuel rundvisning."


Se hele nyhedsbrevet og videoen her: https://www.odenseletbane.dk/nyheder/video-kom-paa-virtuel-rundvisning-paa-letbanens-ko... .


M.v.h.
Niels

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af Morten, 20/12 2020, 11:19 (1216 dage siden) @ Niels Munch

Meget interessant video. Stor ros til Odense Letbane.

Det bliver interessant at se hvornår de åbner. På Aarhus Letbane trak det jo ud grundet problemer med at få godkendt de tekniske sikkerhedsregler. På Odense Letbane er det (jf nedenstående udklip fra deres nyhedsarkiv) driftsoperatøren som skal have reglerne godkendt. I hvertilfælde nogen af dem.

“Endelig skal operatøren Keolis også indhente en række godkendelser for at kunne få lov at køre med passagerer.

Blandt andet skal de have godkendt deres sikkerhedsledelses-system. Det er en række beskrivelser af, hvordan Keolis som operatør og infrastrukturforvalter vil håndtere sikkerheden under driften - både den daglige sikkerhed og i nødsituationer.

Keolis skal desuden have en licens som operatør og en godkendt uddannelse til deres letbaneførere.

Derudover skal Keolis udarbejde trafikale regler for letbanen. Det kan for eksempel handle om, med hvilken hastighed en letbane må køre igennem en station. Og så skal Keolis udarbejde tekniske sikkerhedsregler for arbejder nær letbanen, sådan at der kan udføres et byggeri eller opsættes et stillads på en nabogrund.“

Mvh
Morten

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 20/12 2020, 11:28 (1216 dage siden) @ Morten

Tænker at man må kunne se på hvordan Århus gjorde.

Håber ikke vi igen skal se det cirkus, også kedeligt med alt den kransekage

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af re20000, 20/12 2020, 20:00 (1216 dage siden) @ hummel_62

Tænker at man må kunne se på hvordan Århus gjorde.

Håber ikke vi igen skal se det cirkus, også kedeligt med alt den kransekage

Det kan da aldrig blive kedeligt med kage? Blev det ikke spist alligevel?
Måske skulle vi omdøbe dette forum til Kage.dk?

Nold
(Trinbræt Karleby)

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 20/12 2020, 22:24 (1216 dage siden) @ re20000

Jo den blev spist

Dancake har vist ikke haft egne godsvogne?
Duk ,,,,,

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af re20000, 20/12 2020, 22:39 (1216 dage siden) @ hummel_62

Men ved indvielsen i Odense skal det vel være brunsvigere, det er mere fynsk?

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 21/12 2020, 09:06 (1215 dage siden) @ re20000

Men ved indvielsen i Odense skal det vel være brunsvigere, det er mere fynsk?


Så kan man passende nappe det sæt der hedder "BRUNNEREN" :-)

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af Banemanden, 21/12 2020, 14:25 (1215 dage siden) @ Morten

Meget interessant video. Stor ros til Odense Letbane.

Det bliver interessant at se hvornår de åbner. På Aarhus Letbane trak det jo ud grundet problemer med at få godkendt de tekniske sikkerhedsregler. På Odense Letbane er det (jf nedenstående udklip fra deres nyhedsarkiv) driftsoperatøren som skal have reglerne godkendt. I hvertilfælde nogen af dem.

“Endelig skal operatøren Keolis også indhente en række godkendelser for at kunne få lov at køre med passagerer.

Blandt andet skal de have godkendt deres sikkerhedsledelses-system. Det er en række beskrivelser af, hvordan Keolis som operatør og infrastrukturforvalter vil håndtere sikkerheden under driften - både den daglige sikkerhed og i nødsituationer.

Keolis skal desuden have en licens som operatør og en godkendt uddannelse til deres letbaneførere.

Derudover skal Keolis udarbejde trafikale regler for letbanen. Det kan for eksempel handle om, med hvilken hastighed en letbane må køre igennem en station. Og så skal Keolis udarbejde tekniske sikkerhedsregler for arbejder nær letbanen, sådan at der kan udføres et byggeri eller opsættes et stillads på en nabogrund.“

Det bliver nok ikke det helt store problem, eftersom Keolis også er operatør i Aarhus :)

Odense Letbane: "Virtuel rundvisning på kontrolcentret"

af jaer, 21/12 2020, 16:50 (1215 dage siden) @ Banemanden

Meget interessant video. Stor ros til Odense Letbane.

Det bliver interessant at se hvornår de åbner. På Aarhus Letbane trak det jo ud grundet problemer med at få godkendt de tekniske sikkerhedsregler. På Odense Letbane er det (jf nedenstående udklip fra deres nyhedsarkiv) driftsoperatøren som skal have reglerne godkendt. I hvertilfælde nogen af dem.

“Endelig skal operatøren Keolis også indhente en række godkendelser for at kunne få lov at køre med passagerer.

Blandt andet skal de have godkendt deres sikkerhedsledelses-system. Det er en række beskrivelser af, hvordan Keolis som operatør og infrastrukturforvalter vil håndtere sikkerheden under driften - både den daglige sikkerhed og i nødsituationer.

Keolis skal desuden have en licens som operatør og en godkendt uddannelse til deres letbaneførere.

Derudover skal Keolis udarbejde trafikale regler for letbanen. Det kan for eksempel handle om, med hvilken hastighed en letbane må køre igennem en station. Og så skal Keolis udarbejde tekniske sikkerhedsregler for arbejder nær letbanen, sådan at der kan udføres et byggeri eller opsættes et stillads på en nabogrund.“


Det bliver nok ikke det helt store problem, eftersom Keolis også er operatør i Aarhus :)

Ja, operatør, ikke infrastrukturforvalter, så der er en del mere, der ikke-bæredygtig kan tages med fra Aarhus, men nu skal Odense jo ikke køre så eget under jernbaneloven i samme omfang, så det kan lette lidt på det.

/Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak