Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Aalborg - ny stioverføring for Planetvej (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/11 2020, 22:34 (1214 dage siden)

Tidligere i år blev vejoverføringen for Planetvej i den sydlige del af Aalborg revet ned. De seneste 3 måneder har man opført en ny stioverføring på samme sted. Stioverføringen er kun for fodgængere og cyklister, og den er - mig bekendt - ikke blevet officielt "indviet". Hvornår den præcist er ibrugtaget, ved jeg ikke. Da jeg var forbi onsdag den 25. november 2020, arbejdede man stadig på den. I dag, da jeg kom forbi i skumringen, var den åbnet og ibrugtaget. Man havde dog fuldstændig "glemt" at opstille skilte og chikaner m.m., og som stioverføringen fremstod kl. 15.58, var der risiko for, at ikke stedkendte bilister uforvarende kunne komme til at køre op på broen. Den kan næppe holde til et 56 tons vogntog. Relevant myndighed blev underrettet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


[image]Ny stioverføring set fra Planetvej.

[image]Ny stioverføring set fra Ådalen. I baggrunden til venstre Planetvej.
Begge fotos: 30. november 2020. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Aalborg - ny stioverføring for Planetvej

af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ, 1/12 2020, 06:47 (1214 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Den blev uofficielt åbnet tirsdag den 24/11. Jeg forsøgte mig med at krydse broen på cykel ved 8-9 tiden men blev stoppet af en mand i orange tøj. Han fortalte at hans formand var på trapperne og ville komme og godkende broen. Så jeg tror ikke der kommer noget officielt. Broen ved Hjortevej er også åbnet igen.

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Aalborg - ny stioverføring for Planetvej

af Claus Nielsen, 1/12 2020, 13:30 (1214 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det er set før, at midlertidige broer dimensioneret til fodgængere og cyklister i en snæver vending anvendes af billister. I sommer kørte en billist ud på en midlertidig bro ved Vårby Å.


Mvh
Claus N

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak