Prøvetog EB i Tinglev (Generelt)
EB 3201 kører som prøvetog i det sønderjyske bane.
DSB EB 3201, Tinglev d. 1. december 2020 ( Foto: Baumann )
af TeamBaumann, Hjordkær, 1/12 2020, 16:26 (1240 dage siden)
EB 3201 kører som prøvetog i det sønderjyske bane.
DSB EB 3201, Tinglev d. 1. december 2020 ( Foto: Baumann )
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 1/12 2020, 17:11 (1240 dage siden) @ TeamBaumann
Øøh hvorfor EB prøve tog.?
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
af 1993matias , KH, 1/12 2020, 22:01 (1240 dage siden) @ hummel_62
Øøh hvorfor EB prøve tog.?
Noget med ATC og STM, det er typisk nede i Sønderjylland man kører sådanne prøvekørsler. Der er god kapacitet der, hvor der er dobbeltspor.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af larsht, 1/12 2020, 22:59 (1240 dage siden) @ 1993matias
Øøh hvorfor EB prøve tog.?
Noget med ATC og STM, det er typisk nede i Sønderjylland man kører sådanne prøvekørsler. Der er god kapacitet der, hvor der er dobbeltspor.
Det er måske en test af STM på dobbeltdækkeren? ;) (EB'eren er jo testet med STM for længst)
af 1993matias , KH, 2/12 2020, 08:56 (1239 dage siden) @ larsht
Det er måske en test af STM på dobbeltdækkeren? ;) (EB'eren er jo testet med STM for længst)
Jeg har hørt, at det er noget med en opdatering til en STM, der skal godkendes. Måske er det noget i den stil?
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af steenth, 2/12 2020, 11:30 (1239 dage siden) @ larsht
Øøh hvorfor EB prøve tog.?
Noget med ATC og STM, det er typisk nede i Sønderjylland man kører sådanne prøvekørsler. Der er god kapacitet der, hvor der er dobbeltspor.
Det er måske en test af STM på dobbeltdækkeren? ;) (EB'eren er jo testet med STM for længst)
Som en antyder andet sted, er det kombinationen Siemens ETCS og DK-STM, hvor skulle være problemer. Dobbeltdækkervognen har Alstrom ETCS, hvor kombinationen med STM også bruges i alle de andre tog med ETCS. Men hvis det er test af ny version af software i STM, så har man med EB med en dobbeltdækker rådelighed over begge fabrikanter af udstyr samme tog som p.t. bruges i dette land...
af larsht, 2/12 2020, 20:15 (1239 dage siden) @ steenth
Øøh hvorfor EB prøve tog.?
Noget med ATC og STM, det er typisk nede i Sønderjylland man kører sådanne prøvekørsler. Der er god kapacitet der, hvor der er dobbeltspor.
Det er måske en test af STM på dobbeltdækkeren? ;) (EB'eren er jo testet med STM for længst)
Som en antyder andet sted, er det kombinationen Siemens ETCS og DK-STM, hvor skulle være problemer. Dobbeltdækkervognen har Alstrom ETCS, hvor kombinationen med STM også bruges i alle de andre tog med ETCS. Men hvis det er test af ny version af software i STM, så har man med EB med en dobbeltdækker rådelighed over begge fabrikanter af udstyr samme tog som p.t. bruges i dette land...
Modtaget :)
af Vestjyden, 1/12 2020, 19:19 (1240 dage siden) @ TeamBaumann
Så mangler der bare to spor:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronen
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af Poul Andersen, 1/12 2020, 19:59 (1240 dage siden) @ Vestjyden
Iflg. SIN L, instruks 26.3 og 26.4, er der mulighed for forskellige prøvekørsler mellem Tinglev og Vojens.
mvh.
Poul.
af mikedk2100, 1/12 2020, 20:18 (1240 dage siden) @ Vestjyden
Så mangler der bare to spor:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronenMvh vestjyden
Det der med “den store infrastrukturplan, som bliver hans hovedopgave i 2020”, altså transportministerens hovedopgave i år, er da vist endnu en plan, der er skredet.
Men det kender vi jo fra jernbanen
af Frank Poulsen, 1/12 2020, 20:40 (1240 dage siden) @ mikedk2100
Så mangler der bare to spor:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronenMvh vestjyden
Det der med “den store infrastrukturplan, som bliver hans hovedopgave i 2020”, altså transportministerens hovedopgave i år, er da vist endnu en plan, der er skredet.Men det kender vi jo fra jernbanen
Denne infrastrukturplan er dog ikke kun jernbanen, men også alle mulige vejprojekter (og jeg ved ikke om andre emner, som kloakering og andre typer af infrastruktur er med i dette). Men grundlæggende er jeg enig. Op til valget fremlagde blå blok en storstilet infrastrukturplan, rød blok sagde de ville fremlægge deres egen. Formentlig med mere bane, end blå bloks forslag tænker jeg. Men jeg finder det enormt skuffende at der er gået nu 1½ år i denne regering uden der hverken er besluttet det ene eller andet eller tredje. Intet er der sket i det ministerium. Man havde næsten håbet på ny minister i minirokaden, det går jo tit udover transportministre, og at det kunne betyde lidt, men der henvises bare hele tiden til den store infrastrukturplan... Gad vide hvor længe de kan blive ved med det.
af mikedk2100, 1/12 2020, 21:20 (1240 dage siden) @ Frank Poulsen
Denne infrastrukturplan er dog ikke kun jernbanen
Det er sandt. Jeg skrev nu heller ikke noget om, at den plan kun ville indeholde jernbanerelaterede projekter. Jeg skrev, at vi kender det med planer der skrider fra jernbanen.
af Vestjyden, 1/12 2020, 20:55 (1240 dage siden) @ mikedk2100
Så mangler der bare to spor:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronenMvh vestjyden
Det der med “den store infrastrukturplan, som bliver hans hovedopgave i 2020”, altså transportministerens hovedopgave i år, er da vist endnu en plan, der er skredet.Men det kender vi jo fra jernbanen
Ja
Her er seneste nye i sagen:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/efter-27-aar-i-ministerskuffer-dobbeltsporet-skal-igen-ti...
Mvh vestjyden
--
AR 2052
af Svend, 2/12 2020, 00:42 (1240 dage siden) @ Vestjyden
Så mangler der bare to spor:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronenMvh vestjyden
Det der med “den store infrastrukturplan, som bliver hans hovedopgave i 2020”, altså transportministerens hovedopgave i år, er da vist endnu en plan, der er skredet.Men det kender vi jo fra jernbanen
JaHer er seneste nye i sagen:
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/efter-27-aar-i-ministerskuffer-dobbeltsporet-skal-igen-ti...Mvh vestjyden
.
Nu kan jeg ikke lige se sammenhængen mellem prøvekørsler i Sønderjylland med litra EB og enkeltsporet mellem Tinglev og Padborg.
Men at anlægge et dobbeltspor der, er det samme som at smide penge ud af vinduet. Der er ikke det store behov for det i dag og behovet bliver endnu mindre, når de fleste godstog skal køre via Femern-forbindelsen.
--
Svend
af mikedk2100, 2/12 2020, 08:43 (1239 dage siden) @ Svend
Men at anlægge et dobbeltspor der, er det samme som at smide penge ud af vinduet. Der er ikke det store behov for det i dag og behovet bliver endnu mindre, når de fleste godstog skal køre via Femern-forbindelsen.
Tja, sådan er vi så forskellige. Jeg havde hellere set, at man brugte en lille milliard kroner på de 14 km spor end de 23+ milliarder kroner brugt på et nyt signalsystem, der ødelægger togdriften endnu mere i 2 årtier og foreløbig kun har givet os langsommere tog, der hvor det er indført.
At alt bliver bedre en gang langt, langt ude i fremtiden kan vi ikke bruge til noget.
af Svend, 2/12 2020, 09:04 (1239 dage siden) @ mikedk2100
Men at anlægge et dobbeltspor der, er det samme som at smide penge ud af vinduet. Der er ikke det store behov for det i dag og behovet bliver endnu mindre, når de fleste godstog skal køre via Femern-forbindelsen.
Tja, sådan er vi så forskellige. Jeg havde hellere set, at man brugte en lille milliard kroner på de 14 km spor end de 23+ milliarder kroner brugt på et nyt signalsystem, der ødelægger togdriften endnu mere i 2 årtier og foreløbig kun har givet os langsommere tog, der hvor det er indført.At alt bliver bedre en gang langt, langt ude i fremtiden kan vi ikke bruge til noget.
.
Jo men der der trickede mig var, at nogen begyndte at skrive videre om noget, der ikke vedrørte tråden.
Det er da i orden at fremsætte sine synspunkter. Også om at genoptage trafikken mellem Tinglev og Tønder og hvad man ellers kan have på hjerte, men kan man så ikke gøre sig den ulejlighed at starte en ny tråd?
--
Svend
af gaest, 3/12 2020, 12:03 (1238 dage siden) @ Svend
Men at anlægge et dobbeltspor der, er det samme som at smide penge ud af vinduet. Der er ikke det store behov for det i dag og behovet bliver endnu mindre, når de fleste godstog skal køre via Femern-forbindelsen.
Man bør også spørge sig selv hvor meget sporspærring byggeriet vil medføre af det eksisterende spor. Bevares, nogen håber måske på en ny runde Ludmilla på Marskbanen, men hvor sjovt det end ville være, så gavner det ikke godstrafikken.
Det bedste vi kan gøre er at håbe på at en afsporet godsvogn ikke pløjer strækningen op før Fehmernforbindelsen er færdig.
af bjergged, Zentralschweiz, 1/12 2020, 20:44 (1240 dage siden) @ Vestjyden
The Undoing
https://www.tvsyd.dk/aabenraa/politikere-har-staaet-26-aar-paa-perronen
Mvh vestjyden
Nu har de jo trukket det i langdrag så længe. Forestiller mig at man til stor fanfare endelig kan åbne det 2. spor, lige efter at Femern-forbindelsen er kommet i drift, så man kan opnå det maksimale spild af skattekroner.
af TeamBaumann, Hjordkær, 3/12 2020, 12:41 (1238 dage siden) @ TeamBaumann
DSB EB 3201, Vojens d. 2. december 2020
Ikke meget afstand mellem vogn og tog ....
DSB B 7702
DSB B 7742
DSB Bk 7815
DSB ABs 7920
DSB EB 3201 + B 7702, Rødekro d. 3. december 2020
alle billeder : Baumann