Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Grøndal 2020 (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/12 2020, 20:56 (1213 dage siden)

Hermed en serie billeder fra Grøndal anno 2020.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Grøndal 2020

af K 564, 2/12 2020, 22:02 (1213 dage siden) @ Tommy Nilsson

Godaften

Herlig serie foto. Her et foto fra 1984, da der også kørte godstog, perronerne gik ind under broen, der var fremskudte signaller og stationen hed Godthåbsvej.

[image]
ME 1517 juni 1984 (kh)

Hilsner Keld

Grøndal 2020

af Banemanden, 5/12 2020, 00:04 (1210 dage siden) @ K 564

Stationsforkortelsen for Grøndal er i øvrigt den samme som da den hed Godthåbsvej - GHT :)

Grøndal 2020

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 3/12 2020, 09:00 (1212 dage siden) @ Tommy Nilsson

ja bygningen oppe ligner jo sig selv :-)

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Grøndal 2020

af Niels-Erik Hansen, 4/12 2020, 17:35 (1211 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tja! - Et hyggeligt gensyn. Tak Tommy.

Min første afløservagt på Godthåbsvej Station (som det hed den gang) var den 3. januar 1973. Fuglebakken Station betrådte jeg den 1. marts, Ryparken den 25. marts og Vanløse den 4. april samme år. På Nørrebro afløste jeg den 13. februar 1976. Billetkontoret i Hellerup har jeg også "betjent" en enkelt eller ganske få gange, men her jeg fik ikke sat et stempel i min stempelbog.

Det var rent tidsfordriv, når man sad på en aftenvagt på en af de små stationer på F-linien. Omsætningen var minimal, og "tidsspildet" var enormt, men billetkontoret skulle være åbent! - Jeg kan vist ikke blive hængt op på at fortælle usandheder, når jeg beretter om, at omsætningen på en aftenvagt på en af "de små" steder var omkring 700 kroner! - Nå-ja, "pengene" var også anderledes dengang, og jeg kan huske forkert.

Velfærdsforanstaltningerne var minimale! - Var der en radio, var man heldig! Men jeg havde da bare min egen radio med ..... - Kaffe, kan jeg ikke huske. Fjernsyn? - Det var ikke "opfundet" som et gode for personalet endnu!

Grøndal 2020

af Finnjust, Glostrup, 4/12 2020, 18:28 (1211 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Bringer også minder hos mig

--
Finnjust

Grøndal 2020

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 4/12 2020, 19:06 (1211 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Tja! - Et hyggeligt gensyn. Tak Tommy.

Min første afløservagt på Godthåbsvej Station (som det hed den gang) var den 3. januar 1973. Fuglebakken Station betrådte jeg den 1. marts, Ryparken den 25. marts og Vanløse den 4. april samme år. På Nørrebro afløste jeg den 13. februar 1976. Billetkontoret i Hellerup har jeg også "betjent" en enkelt eller ganske få gange, men her jeg fik ikke sat et stempel i min stempelbog.

Det var rent tidsfordriv, når man sad på en aftenvagt på en af de små stationer på F-linien. Omsætningen var minimal, og "tidsspildet" var enormt, men billetkontoret skulle være åbent! - Jeg kan vist ikke blive hængt op på at fortælle usandheder, når jeg beretter om, at omsætningen på en aftenvagt på en af "de små" steder var omkring 700 kroner! - Nå-ja, "pengene" var også anderledes dengang, og jeg kan huske forkert.

Velfærdsforanstaltningerne var minimale! - Var der en radio, var man heldig! Men jeg havde da bare min egen radio med ..... - Kaffe, kan jeg ikke huske. Fjernsyn? - Det var ikke "opfundet" som et gode for personalet endnu!

Min mormor og morfar boede skråt overfor Godthåbsvej stationen, lige på hjørnet af Godthåbsvej og Grøndalsvænge Alle, så jeg har tit været med min morfor ovre på stationen for at købe billetter sidste i 1970'erne og først i 1980'erne. Stationen var lille og mit indtryk var også, at der ikke var særlig mange kunder.

Jeg husker, at når vi skulle hjem fra ferie, så tog mig og min morfar ind på hovedbanegården aftenen i forvejen og fik sendt en kuffert som rejsegods til Vejen Station, det var dengang at hallen på hovedbanegården hovedsagelig var optaget er rejsegodsekspeditionen i midten.

Næste dag gik turen hjemad mod Vejen. Vi var som regel med intercitytoget kl. 10 (IC135) fra hovedbanegården, men turen startede på Godhåbsvej station med S-toget 06 mod Vanløse, så var der god til at skifte på Vanløse station. Hvis man ventede til toget 26, så skulle alt passe for at være på hovedbanegården inden afgangen mod Jylland.

Sjovt nok kan jeg huske afgangstiderne på Godthåbsvej Station endnu den dag i dag. 06-26-46 mod Vanløse og 14-34-54 mod Hellerup - ak ja, disse minder.

Grøndal 2020

af K 564, 16/12 2020, 14:45 (1199 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hermed en serie billeder fra Grøndal anno 2020.

[image]

Hej Tommy

Det er ikke meget, som er ændret på næste 20 år.

[image]
Grøndal april 2001 (kh)


Hilsner Keld

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak