Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva natstop i Vejle (Jernbanen i dag)

af Petteri, 23/12 2020, 23:51 (1218 dage siden)

Hej!

Jeg har bemærket, at Arriva har en afgang som slutter i Vejle, og starter op næste morgen. Holder det i Vejle over natten, eller hvor kører køres toget hen?

.. og lidt i samme retning:

DSB har også et togsæt i Struer over natten, har de stadigvæk personale med base i Struer?

Mvh Peter

Arriva natstop i Vejle

af Peter Linaa, 24/12 2020, 00:22 (1218 dage siden) @ Petteri

Hej!

Jeg har bemærket, at Arriva har en afgang som slutter i Vejle, og starter op næste morgen. Holder det i Vejle over natten, eller hvor kører køres toget hen?

Toget, der slutter i Vejle, kører tomt fra Vejle til Herning.
Toget, der starter i Vejle kører tomt fra Herning til Vejle.

M v h
Peter L

.. og lidt i samme retning:

DSB har også et togsæt i Struer over natten, har de stadigvæk personale med base i Struer?

Mvh Peter

Arriva natstop i Vejle

af Lars, 25/12 2020, 19:33 (1216 dage siden) @ Peter Linaa

Toget, der slutter i Vejle, kører tomt fra Vejle til Herning.
Toget, der starter i Vejle kører tomt fra Herning til Vejle.


Der er nok ikke ret mange passagerer kl 4 om natten, men hvorfor slutter/starter togene ikke køreplanmæssigt i Herning, så eventuelle rejsende kunne køre med?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Arriva natstop i Vejle

af Frank Poulsen, 25/12 2020, 20:12 (1216 dage siden) @ Lars

Toget, der slutter i Vejle, kører tomt fra Vejle til Herning.
Toget, der starter i Vejle kører tomt fra Herning til Vejle.

Der er nok ikke ret mange passagerer kl 4 om natten, men hvorfor slutter/starter togene ikke køreplanmæssigt i Herning, så eventuelle rejsende kunne køre med?

Deri kan jeg godt være enig. Det virker som lidt dumt man ikke bare gør det.

Arriva natstop i Vejle

af Filip, 25/12 2020, 22:37 (1216 dage siden) @ Frank Poulsen

Arriva har vidst før eksperimenteret med at lægge nogle af deres matrielkørsler ind i publikumskøreplanen. Det er vidst hurtigt blevet droppet igen, da billetindtægterne ikke svarede til de ekstra gebyr der skal betales til BDK. (Matrielkørsel slidder åbenbart mindre på skinnerne end passagererkørsel)

Arriva natstop i Vejle

af Jens Hansen, 26/12 2020, 09:04 (1215 dage siden) @ Filip

Hvis toget står i rejseplanen, ja så forpligtiger det jo.

JH

Arriva natstop i Vejle

af andersj, Aalborg, 24/12 2020, 00:28 (1218 dage siden) @ Petteri

Hej!

Jeg har bemærket, at Arriva har en afgang som slutter i Vejle, og starter op næste morgen. Holder det i Vejle over natten, eller hvor kører køres toget hen?

Det overnatter i Herning. Kører som materieltog AM 7314 fra Herning 04:09 med ankomst i Vejle 04:55. I den anden retning hedder toget AM 7351 med afgang Vejle 00:04 og ankomst Herning 00:50.


.. og lidt i samme retning:

DSB har også et togsæt i Struer over natten, har de stadigvæk personale med base i Struer?

Mvh Peter

DSB har stadig personale i Struer, men de hører nu under Fredericia depot. Det vil sige at de har base i Fredericia men mødested i Struer - også kaldet et satelitdepot.

--
Mvh Anders

Arriva natstop i Vejle

af Lathom, 24/12 2020, 10:14 (1217 dage siden) @ Petteri

Hej!

Jeg har bemærket, at Arriva har en afgang som slutter i Vejle, og starter op næste morgen. Holder det i Vejle over natten, eller hvor kører køres toget hen?

.. og lidt i samme retning:

DSB har også et togsæt i Struer over natten, har de stadigvæk personale med base i Struer?

Mvh Peter

Der er 14 Lkf og 13 Tgf i Str. Ganske rigtigt er vi blevet satellit depot under Fa ganske som Od, Te, Es. For os betyder det at der køres 4 gennemgående ic tog til Kh hver vej( 726,742,750 og 766 mod Kh og 723,731,747 og 763 fra Kh. Det er ganske rigtigt togsættet fra 763 der overnatter og bliver til 726 næste morgen. Denne kørsel er ikke nok til at dække en fuldtidsstilling. Derfor skal Tgf møde i Fa på 1/3 af deres arbejdsdage. Rejsen til og fra Fa foretages i fritiden. Dette kan give fravær på 12-13 timer. Dette fortsætter de næste 4 år til start af K25(dec 2024). Alternativet havde været at nedlægge Str helt og flytte alt personel til Fa. Jeg kender ikke Lkf´s ture, så det kan jeg ikke kommentere.

Arriva natstop i Vejle

af Simon Poulsen, 24/12 2020, 11:27 (1217 dage siden) @ Lathom

Derfor skal Tgf møde i Fa på 1/3 af deres arbejdsdage. Rejsen til og fra Fa foretages i fritiden. Dette kan give fravær på 12-13 timer. Dette fortsætter de næste 4 år til start af K25(dec 2024). Alternativet havde været at nedlægge Str helt og flytte alt personel til Fa.


Det er meget normalt, at man bruger fritiden til at tage på arbejde i? Jeg har haft arbejdspladser med mødepunkter i Næstved, Slagelse og København. Så måtte man lidt før op nogle dage.

Arriva natstop i Vejle

af larsht, 24/12 2020, 11:33 (1217 dage siden) @ Simon Poulsen

Derfor skal Tgf møde i Fa på 1/3 af deres arbejdsdage. Rejsen til og fra Fa foretages i fritiden. Dette kan give fravær på 12-13 timer. Dette fortsætter de næste 4 år til start af K25(dec 2024). Alternativet havde været at nedlægge Str helt og flytte alt personel til Fa.


Det er meget normalt, at man bruger fritiden til at tage på arbejde i? Jeg har haft arbejdspladser med mødepunkter i Næstved, Slagelse og København. Så måtte man lidt før op nogle dage.

Jeg har tjenestested i København (siger min kontrakt) - hvis jeg skal arbejde andetsteds foregår transport dertil i arbejdstiden - det er meget normalt i det offentlige.

Arriva natstop i Vejle

af thomastog, 24/12 2020, 12:06 (1217 dage siden) @ Simon Poulsen

Derfor skal Tgf møde i Fa på 1/3 af deres arbejdsdage. Rejsen til og fra Fa foretages i fritiden. Dette kan give fravær på 12-13 timer. Dette fortsætter de næste 4 år til start af K25(dec 2024). Alternativet havde været at nedlægge Str helt og flytte alt personel til Fa.


Det er meget normalt, at man bruger fritiden til at tage på arbejde i? Jeg har haft arbejdspladser med mødepunkter i Næstved, Slagelse og København. Så måtte man lidt før op nogle dage.

Det er ikke normalt at ens mødested ændres, i forhold til det der står i den underskrevne ansættelseskontrakt.

Mødested står i ens ansættelseskontrakt, ønsker arbejdsgiver at man møder andet sted, er den ekstra rejsetid (arbejdsgiver pålægger) arbejdstid.

Hvis ikke det var sådan, ville arbejdsgiver kunne tvinge medarbejdere til at sige op, ved at pålægge dem at møde i den anden ende af landet.

Arriva natstop i Vejle

af Jens Hansen, 25/12 2020, 09:04 (1216 dage siden) @ thomastog

et gæt -

DSBs medarbejdere har selv accepteret denne løsning, at noget mødested er i Fredericia, i resten af DSBs nuværende kontrakt.

Alternativet havde givet været at DSB havde nedlagt Struer depot december 2020.

JH

Arriva natstop i Vejle

af Petteri, 25/12 2020, 19:22 (1216 dage siden) @ Petteri

Tak for jeres svar.

Det lyder som spild af brændstof, når de skal køre så meget tomkørsel mellem Herning og Vejle.

Godt nytår!

Arriva natstop i Vejle

af ivar, 25/12 2020, 20:04 (1216 dage siden) @ Petteri

Ja, men det kan jo være billigere end at lade en lkf overnatte i Vejle, hvis lkf i det hele taget kan nå at blive køreklar i forhold til arbejdstidsregler og arbejdstidsaftaler.

mvh
-ivar

Arriva natstop i Vejle

af Jakob Christensen, 28/12 2020, 16:36 (1213 dage siden) @ ivar

Hvor skulle den stå i Vejle, og i givet fald skal der skal vel laves fremmednet, og hver anden dag vil der være graffiti på sættet, hvis det skulle stå her..

Hvis det er som i busbranchen, så er tomkørsel vognmandens problem, og ikke udbyderens

Arriva natstop i Vejle

af Peter Linaa, 28/12 2020, 16:52 (1213 dage siden) @ Jakob Christensen

Hvor skulle den stå i Vejle, og i givet fald skal der skal vel laves fremmednet, og hver anden dag vil der være graffiti på sættet, hvis det skulle stå her..

Hvis det er som i busbranchen, så er tomkørsel vognmandens problem, og ikke udbyderens

Og i øvrigt er der INGEN opholdslokaler til lokomotiv- og togpersonalet i Vejle.

M v h
Peter L

Arriva natstop i Vejle

af Jens N, Fredericia, 28/12 2020, 18:20 (1213 dage siden) @ Peter Linaa

Og i øvrigt er der INGEN opholdslokaler til lokomotiv- og togpersonalet i Vejle.


Jeg mener at kunne huske at frokostrum og toilet i bygningen mellem spor 3 og 4, tidligere har været benyttet af tog- og lokomotivpersonale ved sporarbejder.

Mvh. Jens

Arriva natstop i Vejle

af Peter Linaa, 28/12 2020, 23:48 (1213 dage siden) @ Jens N

Og i øvrigt er der INGEN opholdslokaler til lokomotiv- og togpersonalet i Vejle.

Jeg mener at kunne huske at frokostrum og toilet i bygningen mellem spor 3 og 4, tidligere har været benyttet af tog- og lokomotivpersonale ved sporarbejder.

Mvh. Jens

Hvis det er den hvide bygning i nordenden af Vejle mellem spor 3 og 4, du skriver om, så er det altså kommandoposten i Vejle, der findes derinde og har gjort det de sidste 50 år. Der er IKKE plads til at hverken togpersonale eller lokomotivpersonale kan have haft opholdslokale/toilet derinde.
Banetjenesten har opholdshus nede ved den gamle godsterminal modsat pakhuset.
I al den tid, jeg var ansat ved jernbanen, har hverken togpersonale eller lokomotivpersonale haft ophold/pause i Vejle.

M v h
Peter L

Arriva natstop i Vejle

af Jens N, Fredericia, 28/12 2020, 23:59 (1213 dage siden) @ Peter Linaa

Hvis det er den hvide bygning i nordenden af Vejle mellem spor 3 og 4, du skriver om, så er det altså kommandoposten i Vejle, der findes derinde og har gjort det de sidste 50 år. Der er IKKE plads til at hverken togpersonale eller lokomotivpersonale kan have haft opholdslokale/toilet derinde.


Når man går ind ad døren i bygningen, er det kommandoposten til højre, toilettet i midten og frokoststue til venstre.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.

I al den tid, jeg var ansat ved jernbanen, har hverken togpersonale eller lokomotivpersonale haft ophold/pause i Vejle.


Ikke desto mindre findes lokalerne, og personalet har haft adgang til disse.

Jeg prøver at søge efter noget udgivet info om benyttelsen.

Mvh. Jens

Arriva natstop i Vejle

af Keld H. Mikkelsen, 29/12 2020, 15:32 (1212 dage siden) @ Jens N


Når man går ind ad døren i bygningen, er det kommandoposten til højre, toilettet i midten og frokoststue til venstre.

Toilettet er til venstre og frokoststuen i midten.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.

Jeg var i kmp. nogle dage under sporarbejdet i sommers og der lignede frokoststuen stadigvæk noget der var i brug.

Arriva natstop i Vejle

af Jens N, Fredericia, 29/12 2020, 16:04 (1212 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Toilettet er til venstre og frokoststuen i midten.


Tak for korrektionen Keld. Det er nogle år siden jeg sidst var derinde selv.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.


Jeg var i kmp. nogle dage under sporarbejdet i sommers og der lignede frokoststuen stadigvæk noget der var i brug.


Det er muligt at benyttelsen ikke er officiel, da jeg ikke har kunnet grave noget frem på skrift.

Jeg har selv benyttet lokalerne i min DSB tid for små 20 år siden og har efterfølgende gennem flere år, set togpersonale gå ind og ud af døren i bygningen.

Mvh. Jens

Arriva natstop i Vejle

af Peter Linaa, 29/12 2020, 16:23 (1212 dage siden) @ Jens N

Toilettet er til venstre og frokoststuen i midten.

Tak for korrektionen Keld. Det er nogle år siden jeg sidst var derinde selv.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.


Jeg var i kmp. nogle dage under sporarbejdet i sommers og der lignede frokoststuen stadigvæk noget der var i brug.

Det er muligt at benyttelsen ikke er officiel, da jeg ikke har kunnet grave noget frem på skrift.

Jeg har selv benyttet lokalerne i min DSB tid for små 20 år siden og har efterfølgende gennem flere år, set togpersonale gå ind og ud af døren i bygningen.

Mvh. Jens

Er du 100% sikker på, at det er togpersonale, der går derind og ikke Vejle Stations rangerpersonale? For som jeg tidligere har skrevet, så er der IKKE noget togpersonale, der har ophold/pause i Vejle ej heller noget lokomotivpersonale.

M v h
Peter L

Arriva natstop i Vejle

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 29/12 2020, 18:04 (1212 dage siden) @ Peter Linaa

Toilettet er til venstre og frokoststuen i midten.

Tak for korrektionen Keld. Det er nogle år siden jeg sidst var derinde selv.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.


Jeg var i kmp. nogle dage under sporarbejdet i sommers og der lignede frokoststuen stadigvæk noget der var i brug.

Det er muligt at benyttelsen ikke er officiel, da jeg ikke har kunnet grave noget frem på skrift.

Jeg har selv benyttet lokalerne i min DSB tid for små 20 år siden og har efterfølgende gennem flere år, set togpersonale gå ind og ud af døren i bygningen.

Mvh. Jens


Er du 100% sikker på, at det er togpersonale, der går derind og ikke Vejle Stations rangerpersonale? For som jeg tidligere har skrevet, så er der IKKE noget togpersonale, der har ophold/pause i Vejle ej heller noget lokomotivpersonale.

M v h
Peter L

Det har været brugt til midlertidigt pauselokale for både tog- og lokomotivpersonale i forbindelse med sporarbejde.

Mvh Jørgen

Arriva natstop i Vejle

af Jens N, Fredericia, 29/12 2020, 18:41 (1212 dage siden) @ Peter Linaa

Er du 100% sikker på, at det er togpersonale, der går derind og ikke Vejle Stations rangerpersonale? For som jeg tidligere har skrevet, så er der IKKE noget togpersonale, der har ophold/pause i Vejle ej heller noget lokomotivpersonale.


Det personale jeg har set benytte lokalerne ved kommandoposten, havde DSB uniform på, og DSB har mig bekendt, ikke haft med rangering i Vejle at gøre siden DSB Gods blev solgt fra for ca. 20 år siden.

Vejle har ikke lokalt rangerpersonale længere, og dengang der var, havde de lokaler et helt andet sted.

Mvh. Jens

Arriva natstop i Vejle

af Jakob Christensen, 30/12 2020, 13:35 (1211 dage siden) @ Jens N

Har vi ikke fast personale i Vejle mere til rangering, synes da det plejer at være vores to flinke ( Per og Egon ) der er der..

Den 25. december kom der en DSB uniformeret kvinde ud inde fra Kmp-bygningen, da jeg lige var oppe på perronen i min pause.. Så den må bruges til noget..

Arriva natstop i Vejle

af Vollensir, 20/1 2021, 22:41 (1190 dage siden) @ Jakob Christensen

Lokalet bliver brugt af DSB personale, dog ikke i normal drift. I forbindelse med sporarbejdet mellem Fredericia og Århus i 2008 hvor regionaltogene fra Struer endte og udgik fra Vejle. Brugte lokomotivpersonalet lokalerne. Man da de ikke var/er godkendte som pauselokale fik man 600 kr. Oveni hver gang man skulle holde pause i Vejle...

Svenska-lok
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak