Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Herning st. 2021 (Generelt)

af Vestjyden, 2/1 2021, 17:07 (1208 dage siden)

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Herning st. 2021

af Thom32, 2/1 2021, 17:57 (1207 dage siden) @ Vestjyden

Der sker i det mindste lidt mht gods deroppe. Det samme kan dsv ikke siges så mange andre steder i det Jydske...

Herning st. 2021

af Vestjyden, 2/1 2021, 18:07 (1207 dage siden) @ Thom32

Der sker i det mindste lidt mht gods deroppe. Det samme kan dsv ikke siges så mange andre steder i det Jydske...

Ja, det er DB cargo Scandinavia der holder til med matrielt i Herning.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Herning st. 2021

af Eyolf, 2/1 2021, 19:09 (1207 dage siden) @ Vestjyden

Mitt hittil eneste besøk i Herning var i november 2015, etter en laaaang togreise fra Stralsund i Tyskland (med overnatting i Flensburg, på et vandrerhjem like ved stasjonen). Billetten fra Flensburg til Herning kostet meg hele 29,50 Euro (Ja, jeg har kundekort hos DB), så det var det ikke noe å si på, og det ble rikelig anledning til å fotografere tog underveis. Jeg skulle på et styremøte i Herning for å+ forberede en større internasjonal konferanse for sjelesorg blant hørselshemmede i Løgumkloster den påfølgende sommeren. De andre styremedlemmene visste jo om min fascinasjon for alt som går på skinner, men de trodde jo jeg var mettet da jeg ankom Herning etter å ha vært underveis i 21 timer fra Stralsund. Den gang ei! Jeg oppdaget denne på nabosporet:
[image]
Og da måtte jeg selvsagt ha et bilde. Det var jo mitt første (og så langt mitt eneste) møte med Arriva Danmark. Da ble de for alvor overbevist om at de hadde med en gal mann å gjøre.

Flere bilder fra både denne og andre reiser i Danmark her.

Herning st. 2021

af Vestjyden, 2/1 2021, 20:04 (1207 dage siden) @ Eyolf

Ja, det er altid en oplevelse at se tog man ikke har set før. Jeg husker da Linten afløste MR, der kiggede man lige en ekstra gang :-D

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Herning st. 2021+ andre billeder.

af Poul Andersen, 2/1 2021, 20:18 (1207 dage siden) @ Eyolf

Mitt hittil eneste besøk i Herning var i november 2015, etter en laaaang togreise fra Stralsund i Tyskland (med overnatting i Flensburg, på et vandrerhjem like ved stasjonen). Billetten fra Flensburg til Herning kostet meg hele 29,50 Euro (Ja, jeg har kundekort hos DB), så det var det ikke noe å si på, og det ble rikelig anledning til å fotografere tog underveis. Jeg skulle på et styremøte i Herning for å+ forberede en større internasjonal konferanse for sjelesorg blant hørselshemmede i Løgumkloster den påfølgende sommeren. De andre styremedlemmene visste jo om min fascinasjon for alt som går på skinner, men de trodde jo jeg var mettet da jeg ankom Herning etter å ha vært underveis i 21 timer fra Stralsund. Den gang ei! Jeg oppdaget denne på nabosporet:
[image]
Og da måtte jeg selvsagt ha et bilde. Det var jo mitt første (og så langt mitt eneste) møte med Arriva Danmark. Da ble de for alvor overbevist om at de hadde med en gal mann å gjøre.

Flere bilder fra både denne og andre reiser i Danmark her.

Hej Eyolf

Jeg har set linket til dine øvrige billeder fra Danmark, og bemærket tre billeder med Mo fra Varde, som desværre ikke er fra Varde.
De to første med Mo 18xx er fra Skjern og det sidste med Mo 19xx er fra Struer.

Mvh.
Poul
Varde.

Herning st. 2021+ andre billeder.

af Eyolf, 2/1 2021, 22:24 (1207 dage siden) @ Poul Andersen

Takk for korrigeringen, Poul. De bildene stammer fra en bildesamling jeg arvet anonymt gjennom en dansk bekjent. Jeg fikk full disposisjonsrett til bildene, men dessverre fulgte det ikke med noen beskrivelse av hvor og når bildene var tatt, så jeg har måttet gjette meg frem. Tidsmessig tror jeg jeg har truffet ganske godt, men geografisk har jeg vært avhengig av hjelp, og de stedsangivelsene du korrigerer fikk jeg faktisk på Jernbanehistorisk Forum her på jernbanen.dk for noen år siden. Men vedkommende var nok ikke hjemmehørende i Varde. Så summa summarum: Hjertelig takk for hjelpen!

Jeg har så langt bare skannet inn en mindre del av denne samlingen. Jeg kommer nok derfor til å plage dere med flere spørsmål om stedsangivelser når jeg kommer i gang igjen. Samlingen inneholdt forresten også denne lille kavalkaden fra avskjeden med sporveien i Flensburg (eller Flensborg som dere dansker sier).

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak