Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

K21 international køreplan PDF (Generelt)

af Trainee, 9/1 2021, 01:13 (1195 dage siden)

Hej med jer

Jeg undrer mig over at der endnu ikke er kommet en international køreplan PDF for K21, især nu når DSB har fjernet de gamle køreplaner fra siden (https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/).

Ved I hvorfor, og hvornår den evt. kommer?
Kender I desuden til et sted, hvor man kan finde gamle køreplaner ('00-'20)?

På forhånd mange tak :)

K21 international køreplan PDF

af P.Jensen, 9/1 2021, 12:00 (1195 dage siden) @ Trainee

Tog til Hamborg er medtaget i køreplan 81 og 85 under Fyn/Sydjylland planerne.

Til Sverige kun til Malmö i plan 40 - kystbanen.

P.Jensen

K21 international køreplan PDF

af Peter Linaa, 9/1 2021, 13:20 (1195 dage siden) @ Trainee

Hej med jer

Jeg undrer mig over at der endnu ikke er kommet en international køreplan PDF for K21, især nu når DSB har fjernet de gamle køreplaner fra siden (https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/).

Ved I hvorfor, og hvornår den evt. kommer?
Kender I desuden til et sted, hvor man kan finde gamle køreplaner ('00-'20)?

På forhånd mange tak :)

Hej Trainee

Lige før jul rettede jeg henvendelse til DSB om samme spørgsmål og modtog lige før nytår følgende svar:

Tak for din henvendelse.

Pt. har vores køreplanskontor ikke planer om at udarbejde en pdf-køreplan for de internationale tog. Som pdf er tiderne angivet i Fyn og Sydjylland -> Plan81.

Velkommen i toget.

Med venlig hilsen

Kurt H. Sørensen
Sagsbehandler

DSB ∙ Kundecenter ∙ Kundehenvendelser Udland ∙ Postboks 363, 2630 Taastrup ∙ CVR 25 05 00 53
Telefon 70131418 ∙ www.dsb.dk

M v h
Peter L

K21 international køreplan PDF

af SGN, 10/1 2021, 10:10 (1194 dage siden) @ Peter Linaa

Jag fick samma svar vid förfrågan!
Nu kan man fråga sig hur dyrt eller hur stor insats det krävs för att göra denna PDF-tidtabell. Mycket liten!
Men det visa på DSBs ointresse för kunden! Liksom att köra 3 tåg per dag till utlandet från Köpenhamn,
därtill utan servering!
Nej -DSB platsar som det sämsta järnvägsbolaget i Europa!

K21 international køreplan PDF

af Bent Jensen, 10/1 2021, 11:50 (1194 dage siden) @ SGN

Jeg ved det ikke, men kunne måske skyldes indrejse bestemmelser i forhold til covid19, altså man ved ikke hvilke tog det er muligt at gennemføre, har du prøvet via den tyske rejseplan, måske en mulighed,

Med venlig hilsen
Bent Jensen

K21 international køreplan PDF

af Trainee, 10/1 2021, 12:41 (1194 dage siden) @ Bent Jensen

Den danske Rejseplanen kan også vise tog til/fra Europa.

K21 international køreplan PDF

af XAL Olesen, 13/1 2021, 13:30 (1191 dage siden) @ Trainee

Den danske Rejseplanen kan også vise tog til/fra Europa.

Jep. Men d.d. (13/1 2021) kan man kun se rejser til og med marts 2021.

Det er ikke ok.

K21 international køreplan PDF

af Trainee, 13/1 2021, 13:37 (1191 dage siden) @ XAL Olesen

Den danske Rejseplanen kan også vise tog til/fra Europa.


Jep. Men d.d. (13/1 2021) kan man kun se rejser til og med marts 2021.

Det er ikke ok.

Det er desværre begrænset af hvor langt frem i tiden den data som trafikvirksomhederne leverer rækker. Det er klart at der ikke kan vises data som ikke eksisterer.

Som Rejseplanen skriver:
"Bemærk, at du ikke kan søge længere frem end den 31. marts 2021, da køreplanerne kun gælder til denne dato."

Her er der naturligvis tale om de køreplaner (køreplansdata) som Rejseplanen har modtaget, og ikke de faktiske køreplaner.

K21 international køreplan PDF

af XAL Olesen, 13/1 2021, 13:55 (1191 dage siden) @ Trainee

Som Rejseplanen skriver:
"Bemærk, at du ikke kan søge længere frem end den 31. marts 2021, da køreplanerne kun gælder til denne dato."

Her er der naturligvis tale om de køreplaner (køreplansdata) som Rejseplanen har modtaget, og ikke de faktiske køreplaner.

Så kunne Rejseplanen måske lette r.... og skaffe de faktiske køreplaner som findes eller henvise til de selskaber der godt kan vise køreplaner ud i fremtiden.

K21 international køreplan PDF

af Trainee, 13/1 2021, 14:46 (1191 dage siden) @ XAL Olesen

Som Rejseplanen skriver:
"Bemærk, at du ikke kan søge længere frem end den 31. marts 2021, da køreplanerne kun gælder til denne dato."

Her er der naturligvis tale om de køreplaner (køreplansdata) som Rejseplanen har modtaget, og ikke de faktiske køreplaner.


Så kunne Rejseplanen måske lette r.... og skaffe de faktiske køreplaner som findes eller henvise til de selskaber der godt kan vise køreplaner ud i fremtiden.

Det er sgu ikke helt sådan det fungerer, makker. ;-)
Det er trafikvirksomhedernes opgave og ansvar, og således dem der kan gøre noget ved det.

K21 international køreplan PDF

af SGN, 10/1 2021, 14:00 (1194 dage siden) @ Bent Jensen

Nej, det tror jag inte, då borde man inte visa förbindelser till Hamborg i de inländska tabellerna helller.
Nej, förakt för kunderna är skälet!

K21 international køreplan PDF

af RasmusD, 10/1 2021, 14:08 (1194 dage siden) @ SGN

Hvor mange kunder benytter PDF-køreplaner?

K21 international køreplan PDF

af SGN, 10/1 2021, 14:54 (1194 dage siden) @ RasmusD

Det vet jag inte, men i alla fall jag och tydligen fler!
Men om ingen använder dem, varför gör man dem då för inrikestrafiken?

Jag förstår att det svider i det danska hjärtat, när man får kritik.
Men DSB har varit på nedåtgående sedan de gick in i Sverige och Tyskland och skulle bli en ledande spelare. Sedan har dumheterna avlöst varandra!

K21 international - med små overraskelser m.m.

af XAL Olesen, 13/1 2021, 13:28 (1191 dage siden) @ Trainee

//www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/[/link]).

Tak for linket til køreplanerne. Da jeg rejser en del via Hamburg Hbf både ferie og forretningsmæssigt, ville jeg lige tjekke plan 81 Hvor København H - Hamburg Hbf er vist.

Det viser sig at IC 393 m.flere i perioden 17/7 - 13/8 2021 kun kører til Hamburg-Altona. Som den nysgerrige togforbruger jeg er skulle jeg lige se hvad den præcise årsag til omlægningen. Det kunne være dette projekt:

https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/hamburg-sternbruecke

Men der er flere at vælge imellem:

https://bauprojekte.deutschebahn.com/

Under alle omstændigheder ledte jeg videre. Det viste sig at at allerede den 2.-4- april 2021 er omlægninger af kørslen til/fra Hamburg Hbf. Bl.a. køres der kun til Tinglev den 4. april 2021. Årsag. Svelleudskiftning mellem Tinglev og Padborg.

[image]

Nu blev jeg rigtig nysgerrig. Dels fordi de 3 ovennævnte dage ikke nævnes i Køreplan 81, dels fordi jeg havde planlagt rejsedage i påsken. Så jeg gik ind på DSBs hjemmeside for at se hvad der sker den 4. april 2021. Der sker dette her:


[image]

DSB kører hele vejen til Hamburg-Altona - DB kører kun til Tinglev.

Så kan man jo godt blive lidt forvirret. Deutsche Bahn skriver et, DSB skriver noget andet. Og Banedanmarks hjemmesider over kommende arbejder viser ikke noget i området i april 2021. Så hvem har ret? DSB eller Deutsche Bahn?

Ingen konspirationsteorier herfra. Men hvem informerer hvem om svelleudskiftninger Tinglev-Padborg. Det ser ud til at kommunikationen er gået galt et sted.

Mvh
Den nysgerrige togpassager

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak