Stop for lastbiltrailere via Storebælt (Jernbanen i dag)
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
af Ove N., Gribskov kommune, 16/1 2021, 12:55 (1195 dage siden)
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
af RasmusR, 16/1 2021, 13:27 (1195 dage siden) @ Ove N.
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
Plan B er vist at køre dem på vejen som en lastvogn.
/R
af Steen Nielsen , Faaborg, 16/1 2021, 14:31 (1195 dage siden) @ RasmusR
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
Plan B er vist at køre dem på vejen som en lastvogn./R
Jeg befandt mig på Nyborg Station d. 15.01.21 ca. i tidsrummet 10.45-13.15 og talte 5 køretøjer på
motorvejen meget tæt på med navnene CARLSBERG og TUBORG
af andersj, Aalborg, 16/1 2021, 15:06 (1195 dage siden) @ Steen Nielsen
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
Plan B er vist at køre dem på vejen som en lastvogn./R
Jeg befandt mig på Nyborg Station d. 15.01.21 ca. i tidsrummet 10.45-13.15 og talte 5 køretøjer på
motorvejen meget tæt på med navnene CARLSBERG og TUBORG
For to år siden var de ret hurtige til at omstille til veksellad, der kan transporteres på containerbærervogne.
--
Mvh Anders
af Petteri, 16/1 2021, 16:44 (1195 dage siden) @ Steen Nielsen
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
Plan B er vist at køre dem på vejen som en lastvogn./R
Jeg befandt mig på Nyborg Station d. 15.01.21 ca. i tidsrummet 10.45-13.15 og talte 5 køretøjer på
motorvejen meget tæt på med navnene CARLSBERG og TUBORG
Carlsberg / Tuborg får da godt nok også (dårlig) reklame med disse hændelser. Gad vide om de har tænkt sig at skifte togoperatør?
af re20000, 16/1 2021, 23:09 (1194 dage siden) @ Petteri
-eller anlægge en rørledning til Sjælland..?
Nold
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 17/1 2021, 15:31 (1194 dage siden) @ re20000
Skal jo være aftappet, men rørpost måske
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris
af Mo 568, 17/1 2021, 03:23 (1194 dage siden) @ Ove N.
At stoppe al trafik med lommevogne er en overreaktion. Indtil i dag er der jo kun en enkelt operatør som har haft problemer med at trailerne ikke er låst fast til lommevognen. Jeg er enlig med Svend Brandt i at det ikke bør gå ud over de andre operatører.
Et stort antal tunge trailere på de danske landeveje er ensbetydende med en forøget risiko for uheld der. Så jeg håber at Transportministeren snart åbener for de operatører som indtil nu ikke har haft probelmer med at få låst trailerne fast til lommevognene.
af Kaj Aage Holdt , Køge, 17/1 2021, 04:14 (1194 dage siden) @ Ove N.
Nogen der kender Plan B i forløbet? Trafikken skulle da hurtigst muligt i gang igen!
Plan B er at få så meget af transitgodset mellem Tyskland og Sverige frem.
Jeg har set at Hector Rail fortsat kører tog gennem Danmark, men udelukkende med containere, veksellad og tankcontainere.
Jeg var i Trelleborg lørdag hvor jeg så Hector Rail både ankomme og afgå med heltog til og fra havnen dernede, så noget af godset finder bare andre veje uden om Danmark på turen mellem Sverige og kontinentet.
TX Logistik så jeg også ankomme til Trelleborg med et af de trailertog der normalt kører gennem Danmark, så det er heldigvis ikke alt der ryger ud på de europæiske veje.
af Ove Nygaard, 19/1 2021, 12:00 (1192 dage siden) @ Ove N.
Kære Ove Nygaard, den yngre!
Ja, vi "sidebanedommere" sidder jo og "hopper i stolen" for at få gang i transporterne igen. Havarikommissionen er i gang og har et omfattende materiale fra den skrækkelige ulykke i 2019. Hvis det er påbuddet om at være omhyggelig ved håndteringen på afgangsterminalen (Høje Taastrup), er det vel virksomhedens ansvar, og der skal måske noget (mere) "synlig ledelse til", hvad ved jeg?
Bedste hilsener og håb om en snarlig og forsvarlig løsning.
Ove Nygaard, d Æ, af Erritsø
af Jens Hansen, 19/1 2021, 14:39 (1192 dage siden) @ Ove Nygaard
Havarikommissionen (og en del andre) får her et ordentlig svada!
Til Folketingets trafikudvalg:
Henvendelse af vedrørende Havarikommissionens manglende rekommandationer vedrørende togulykken på Storebæltsbroen, fra Mogens Nygaard Christoffersen, København
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/124/2320640.pdf
JH
af Flemming Jakielski, Rødovre, 19/1 2021, 14:53 (1192 dage siden) @ Jens Hansen
Havarikommissionen (og en del andre) får her et ordentlig svada!
Til Folketingets trafikudvalg:
Henvendelse af vedrørende Havarikommissionens manglende rekommandationer vedrørende togulykken på Storebæltsbroen, fra Mogens Nygaard Christoffersen, København
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/TRU/bilag/124/2320640.pdf
JH
Dagens spørgsmål: Hvem er afsenderen ? Kender ikke manden trods navns nævnelse.
V.H.
Flemming J
af re20000, 19/1 2021, 23:11 (1191 dage siden) @ Flemming Jakielski
Dagens spørgsmål: Hvem er afsenderen ? Kender ikke manden trods navns nævnelse.
V.H.
Flemming J
ved googling fremkommer denne herre:
Mogens Nygaard Christoffersen er magister i sociologi ved Københavns Universitet fra 1980. Har skrevet en række forskningsrapporter om børn, familie og samfundsforhold.
Nold
af Mo 568, 20/1 2021, 01:12 (1191 dage siden) @ re20000
Mogens Nygaard Christoffersen er ikke, mig bekendt, et ansigt som er almindelig kendt i jernbanebranchen, men han er fantastisk godt inde i materien. Jeg har fulgt udviklingen omkring Havarikomissionen fra den blev udskilt fra DSB i 1996 (den blev dengang en del af Jernbanetilsynet) til idag. Jeg enig i alt det Mogens Nygård Christoffersen påpeger, idet jeg dog undtager omtalen af luftfarsdelen i Havarikommissionen, den har jeg ikke forstand på.
Der er dog to små misforståelse i papiret. Mogens Nygård Christensen er ikke klar over at DSB ikke længer er godsoperatør, men at operatøren i dag er DB Cargo Scandinavia. Endvidere skelner han ikke klart mellem selve ulykken og de grundlæggende årsager som førte til den (Citat fra rapporten: ”Skammelpladens underside, med bevægelige dele, bar tydeligt præg af manglende smøring. Skammelpladen var slidt og defekt.”), men det kan man jo heller ikke forvente af personer uden kompetencer til uheldundersøgelser.
Thomas Albøg Olsen
af Peter Christensen, 19/1 2021, 16:15 (1192 dage siden) @ Jens Hansen
Ja - pu-ha-da-da for en omgang.
Visse dele af indlægget kan jeg godt følge, men jeg er ikke helt sikker på at afsenderen har fat i at DSB ikke har haft godstranport de sidste mange år.
Indlægget kunne også bruges af de kræfter, som ønsker færre godstog på BDKs spor.