Tog til Kattegat (Generelt)

af My1202, torsdag 21. januar, 2021, 13:25 (47 dage siden)

Ing.dk har denne historie.

https://ing.dk/artikel/video-kina-fremviser-prototype-superhurtigt-magnettog-242978


Måske værd at vente på fremfor at bruge mange penge på en middelmådig løsning med tog over Kattegat.

--
[image]

Tog til Kattegat

af pjl, fredag 22. januar, 2021, 10:39 (46 dage siden) @ My1202

Ing.dk har denne historie.

https://ing.dk/artikel/video-kina-fremviser-prototype-superhurtigt-magnettog-242978


Måske værd at vente på fremfor at bruge mange penge på en middelmådig løsning med tog over Kattegat.

hvorfor købe en kopi når den ægte være findes?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen

Tog til Kattegat

af My1202, fredag 22. januar, 2021, 11:15 (46 dage siden) @ pjl

Ing.dk har denne historie.

https://ing.dk/artikel/video-kina-fremviser-prototype-superhurtigt-magnettog-242978


Måske værd at vente på fremfor at bruge mange penge på en middelmådig løsning med tog over Kattegat.


hvorfor købe en kopi når den ægte være findes?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen

Næppe en kopi.
Teksten antyder at den kinesiske udgave kan køre hurtigere end den japanske:

Toget er udviklet til at kunne køre med en hastighed på op til 620 km/t, men forskerne bag håber på at videreudvikle det til at komme helt op på 800 km/t.

--
[image]

Tog til Kattegat

af pjl, fredag 22. januar, 2021, 12:11 (46 dage siden) @ My1202

Ing.dk har denne historie.

https://ing.dk/artikel/video-kina-fremviser-prototype-superhurtigt-magnettog-242978


Måske værd at vente på fremfor at bruge mange penge på en middelmådig løsning med tog over Kattegat.


hvorfor købe en kopi når den ægte være findes?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen


Næppe en kopi.
Teksten antyder at den kinesiske udgave kan køre hurtigere end den japanske:

L0 shinkansen har nået 605 km/t og leder efter "har kørt...." eller "har opnået hastighed på..." og ikke " er udviklet til..." eller "vi håber på at den kører...."

Tog til Kattegat

af My1202, fredag 22. januar, 2021, 21:26 (45 dage siden) @ pjl

Ing.dk har denne historie.

https://ing.dk/artikel/video-kina-fremviser-prototype-superhurtigt-magnettog-242978


Måske værd at vente på fremfor at bruge mange penge på en middelmådig løsning med tog over Kattegat.


hvorfor købe en kopi når den ægte være findes?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen


Næppe en kopi.
Teksten antyder at den kinesiske udgave kan køre hurtigere end den japanske:


L0 shinkansen har nået 605 km/t og leder efter "har kørt...." eller "har opnået hastighed på..." og ikke " er udviklet til..." eller "vi håber på at den kører...."

Tja. Tror måske nok kineserne kan nå længere i deres måksætninger / drømme på jernbaneområdet end vi kan i lille Danmark.
IC4 / Signalprogram / Ringsted station / 2-3 mdr længere lukning på sydbanen etc.

Sikkert mange flere gode eksempler på hvor gode vi er herhjemme i forhold til Kina.
De har vist i mere end 15 år haft den længste strækning med magnettog og var ikke mange år om at bygge banen til Tibet med vogne med trykkabine i vognene.

--
[image]

Tog til Kattegat

af Bent Jensen, fredag 22. januar, 2021, 22:48 (45 dage siden) @ My1202

Jeg tror til gengæld at kinerserne har masser af personale til rådighed og antal passagerer som retfæfdiggør den investering det vil kræve i Danmark, uanset om det er banedanmark, eller et andet firma der står for anlæg og drift, med venlig hilsen Bent Jensen

Tog til Kattegat

af anho, fredag 22. januar, 2021, 17:24 (45 dage siden) @ pjl

Hvis kinersernes version lever op til forventningerne, bliver den betydeligt billigere i drift end Chuo Shinkansen, da den kan køles med flydende kvælstof i stedet for helium.

Helium er vi desuden så småt ved at løbe tør for her på jorden. I modsætning til kvælstof forsvinder frigjort helium nemlig ud i rummet og helt væk fra jorden for stedse.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen