Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerrumsvideo Sydbanen (Generelt)

af andersj, Aalborg, 23/1 2021, 17:33 (1160 dage siden)

Der er i dag blevet lagt en førerrumvideo op på YouTube fra en IC4 mellem Ringsted og Nykøbing F. Her kan man se hvor langt man er kommet med elektrificering, udbygning til dobbeltspor samt den nye tekniske station "Møllebækken" med overhalingsspor nord for Glumsø.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=AB2vVjI8ltg&t

--
Mvh Anders

Førerrumsvideo Sydbanen

af Bent Jensen, 23/1 2021, 20:31 (1160 dage siden) @ andersj

Mange tak Anders, det svarede mig på de spørgsmål jeg har til syfbanen, og jeg skyndte mig at abonnere på togkanalen.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Førerrumsvideo Sydbanen

af Danielsen, 23/1 2021, 20:55 (1160 dage siden) @ andersj

Tak for link.

Godt at se, at der er sat køretråd op helt til nord for Vordingborg (nogen, der ved, hvorfor man endnu ikke har elektrificeret selve Vordingborg st.?) og at der nu stort set er dobbeltspor hele vejen til Nykøbing F.

Førerrumsvideo Sydbanen

af andersj, Aalborg, 23/1 2021, 21:15 (1160 dage siden) @ Danielsen

Tak for link.

Godt at se, at der er sat køretråd op helt til nord for Vordingborg (nogen, der ved, hvorfor man endnu ikke har elektrificeret selve Vordingborg st.?) og at der nu stort set er dobbeltspor hele vejen til Nykøbing F.

Umiddelbart ser det ud til at Vordingborg station først bliver elektrificeret samtidig med den nye Storstrømsbro.

--
Mvh Anders

Førerrumsvideo Sydbanen

af Niels Bak, 23/1 2021, 21:17 (1160 dage siden) @ andersj

Tak for link.

Godt at se, at der er sat køretråd op helt til nord for Vordingborg (nogen, der ved, hvorfor man endnu ikke har elektrificeret selve Vordingborg st.?) og at der nu stort set er dobbeltspor hele vejen til Nykøbing F.


Umiddelbart ser det ud til at Vordingborg station først bliver elektrificeret samtidig med den nye Storstrømsbro.

Det giver vel mening. Man skal alligevel have tilsluttet dobbeltspor syd ud af stationen og dermed muligvis have en sporspærring.

Førerrumsvideo Sydbanen

af P.Jensen, 24/1 2021, 07:19 (1159 dage siden) @ Niels Bak

Hej Niels

Jeg tror såmænd du har ret i din bemærkning om sporspærring.

Det slår mig når jeg ser den sidste del af videoen fra lige nord for Vordingborg at der laves mange småarbejder rundt omkring. Så er der 2 spor så er der 1 spor skiftevis. Når man nu har maskiner m.v. på stedet hvorfor kobler man ikke sporene til stationerne, så man ikke skal derud igen? Jeg kan se et problem syd for Nr.Alslev hvor det ser ud til at sporet skal flyttes, men ellers ikke.

Tilslutning til broen kunne man vel lave således at man gør sporene incl. el på broen færdig - tilslutter det vestlige spor og lad trafikken køre på dette indtil man har afbrudt og tilsluttet der østlige. En sådan tilslutning kan vel gøres over måske 2 weekender. Man så at det kunne gå hurtigt oppe ved Lindholm. Så næsten ingen sporspærring her.

På samme måde ved de enkelte stationer.

Hvorfor kan man ikke sætte el op på det ene spor mens trafikken kører på det andet?? Er det ikke for let for Banedanmark bare at spærre i månedsvis?? Jeg har en fornemmelse af at der ikke er nogen fornemmelse for at det skal være færdigt hurtigt for at genere passagerer mindst muligt.

P.Jensen

Førerrumsvideo Sydbanen

af Frank Poulsen, 24/1 2021, 07:48 (1159 dage siden) @ P.Jensen

Hej Niels

Jeg tror såmænd du har ret i din bemærkning om sporspærring.

Det slår mig når jeg ser den sidste del af videoen fra lige nord for Vordingborg at der laves mange småarbejder rundt omkring. Så er der 2 spor så er der 1 spor skiftevis. Når man nu har maskiner m.v. på stedet hvorfor kobler man ikke sporene til stationerne, så man ikke skal derud igen? Jeg kan se et problem syd for Nr.Alslev hvor det ser ud til at sporet skal flyttes, men ellers ikke.

Tilslutning til broen kunne man vel lave således at man gør sporene incl. el på broen færdig - tilslutter det vestlige spor og lad trafikken køre på dette indtil man har afbrudt og tilsluttet der østlige. En sådan tilslutning kan vel gøres over måske 2 weekender. Man så at det kunne gå hurtigt oppe ved Lindholm. Så næsten ingen sporspærring her.

På samme måde ved de enkelte stationer.

Hvorfor kan man ikke sætte el op på det ene spor mens trafikken kører på det andet?? Er det ikke for let for Banedanmark bare at spærre i månedsvis?? Jeg har en fornemmelse af at der ikke er nogen fornemmelse for at det skal være færdigt hurtigt for at genere passagerer mindst muligt.

P.Jensen

Det handler helt sikkert om sikringsanlæg. Man kan ikke bare tilslutte et spor. Hele sikringsanlægget, sikkerhedsafstande, signaler osv skal jo tilpasses.

Førerrumsvideo Sydbanen

af My1202, 24/1 2021, 08:05 (1159 dage siden) @ Frank Poulsen

Hej Niels

Jeg tror såmænd du har ret i din bemærkning om sporspærring.

Det slår mig når jeg ser den sidste del af videoen fra lige nord for Vordingborg at der laves mange småarbejder rundt omkring. Så er der 2 spor så er der 1 spor skiftevis. Når man nu har maskiner m.v. på stedet hvorfor kobler man ikke sporene til stationerne, så man ikke skal derud igen? Jeg kan se et problem syd for Nr.Alslev hvor det ser ud til at sporet skal flyttes, men ellers ikke.

Tilslutning til broen kunne man vel lave således at man gør sporene incl. el på broen færdig - tilslutter det vestlige spor og lad trafikken køre på dette indtil man har afbrudt og tilsluttet der østlige. En sådan tilslutning kan vel gøres over måske 2 weekender. Man så at det kunne gå hurtigt oppe ved Lindholm. Så næsten ingen sporspærring her.

På samme måde ved de enkelte stationer.

Hvorfor kan man ikke sætte el op på det ene spor mens trafikken kører på det andet?? Er det ikke for let for Banedanmark bare at spærre i månedsvis?? Jeg har en fornemmelse af at der ikke er nogen fornemmelse for at det skal være færdigt hurtigt for at genere passagerer mindst muligt.

P.Jensen


Det handler helt sikkert om sikringsanlæg. Man kan ikke bare tilslutte et spor. Hele sikringsanlægget, sikkerhedsafstande, signaler osv skal jo tilpasses.

De nye sikringsanlæg og det nye signalsystem er alle digitale systemer.
Dermed er det vel ALENE en softwareopgave at få et spor til at fungere på en dobbeltsporet strækning.

Selvfølgelig giver det nogle udfordringer- men det ville senere give fordele ved reparationer, udskiftninger etc. at man kunne køre sikkert på det ene spor.

Så enten har man købt et dårligt program eller man har bevidst valgt at nedprioritere kerneproduktet - nemlig passagertransporten.

--
[image]

Førerrumsvideo Sydbanen

af Frank Poulsen, 24/1 2021, 08:19 (1159 dage siden) @ My1202


Det handler helt sikkert om sikringsanlæg. Man kan ikke bare tilslutte et spor. Hele sikringsanlægget, sikkerhedsafstande, signaler osv skal jo tilpasses.


De nye sikringsanlæg og det nye signalsystem er alle digitale systemer.
Dermed er det vel ALENE en softwareopgave at få et spor til at fungere på en dobbeltsporet strækning.

Selvfølgelig giver det nogle udfordringer- men det ville senere give fordele ved reparationer, udskiftninger etc. at man kunne køre sikkert på det ene spor.

Så enten har man købt et dårligt program eller man har bevidst valgt at nedprioritere kerneproduktet - nemlig passagertransporten.

Du misforstår mig. Eller også forklarer jeg mig ikke tydeligt nok :)

Jeg mener, at man venter med tilslutninger i Nørre Alslev og Eskilstrup af dobbelsporet, fordi det kræver sikringsarbejde i de gamle sikringsanlæg. Og når man alligevel tager det nye system i brug til december vil det være spild af tid at bruge kræfter på at få de gamle sikringsanlæg omkoblet til dobbeltsporet, og så venter man med de tilslutninger til man har taget det nye system i brug hvor det hele skal køre på fremadrettet, og som jeg går ud fra, fra start er forberedt på dobbeltsporet hele vejen.

Det er i hvert fald sådan jeg antager det hele. (Jeg kan dog selvfølgelig tage fejl).

Førerrumsvideo Sydbanen

af P.Jensen, 24/1 2021, 11:12 (1159 dage siden) @ Frank Poulsen

Hej Frank

Det lyder ulogisk for en ikke tekniker. Kan man virkelig ikke lægge et skiftespor ind i stedet for et buet spor? Vel og mærket til et spor som er blokeret idet man låser skiftesporet?? Hvis man ikke kan køre ind på det nye spor, hvorfor skal man så ændre noget i sikringssystemet?

P.Jensen

Førerrumsvideo Sydbanen

af Bent Jensen, 24/1 2021, 11:52 (1159 dage siden) @ P.Jensen
redigeret af Bent Jensen, 24/1 2021, 12:17

Der er helt sikkert en fornuftig svar, lad os se hvad årets sporspærring på Falster bringer, og så håbe på en ny førerrumstur. Ønskeligt var nok at man fortsætter til Holeby (Rødby) til næste år, med venlig hilsen
Bent Jensen.
Ps Slagelse station har sikkert 1 prioritet i år øst for storebælt, og vest skal også have klaret Århus Langå, jo der er mange ting skal laves færdig.

Førerrumsvideo Sydbanen

af andersj, Aalborg, 24/1 2021, 14:22 (1159 dage siden) @ Bent Jensen

Der er helt sikkert en fornuftig svar, lad os se hvad årets sporspærring på Falster bringer, og så håbe på en ny førerrumstur. Ønskeligt var nok at man fortsætter til Holeby (Rødby) til næste år, med venlig hilsen
Bent Jensen.
Ps Slagelse station har sikkert 1 prioritet i år øst for storebælt, og vest skal også have klaret Århus Langå, jo der er mange ting skal laves færdig.

Aarhus-Langå er udskudt til 2022.

--
Mvh Anders

Førerrumsvideo Sydbanen

af Bent Jensen, 24/1 2021, 14:24 (1159 dage siden) @ andersj

Ups den havde undgået min opmærksomhed, nogen speciel grund, måske man vil være færdig i øst først, eller afklaring på Århus? Med venlig hilsen Bent Jensen

Førerrumsvideo Sydbanen

af andersj, Aalborg, 24/1 2021, 15:38 (1159 dage siden) @ Bent Jensen

Ups den havde undgået min opmærksomhed, nogen speciel grund, måske man vil være færdig i øst først, eller afklaring på Århus? Med venlig hilsen Bent Jensen

Der er ikke angivet nogen særlig grund, men en del sporprojekter er jo rykket rundt og udskudt så det er nok konsekvensen deraf.

https://www.bane.dk/Borger/Baneprojekter/Hastighedsopgradering-og-sporfornyelse-Aarhus_...

--
Mvh Anders

Førerrumsvideo Sydbanen

af Gæst42, 24/1 2021, 16:27 (1159 dage siden) @ Bent Jensen

Ups den havde undgået min opmærksomhed, nogen speciel grund, måske man vil være færdig i øst først, eller afklaring på Århus? Med venlig hilsen Bent Jensen

Primære grund er at sporarbejder åbenbart planlægges med hovedet under armen hos Banedanmark. Så der er kæmpe dele af det der hvert år bliver meldt ud aldrig bliver til noget. Så er det bare at gætte hvad man skal tro på og ikke...

Førerrumsvideo Sydbanen

af Frank Poulsen, 24/1 2021, 18:37 (1159 dage siden) @ P.Jensen

Hej Frank

Det lyder ulogisk for en ikke tekniker. Kan man virkelig ikke lægge et skiftespor ind i stedet for et buet spor? Vel og mærket til et spor som er blokeret idet man låser skiftesporet?? Hvis man ikke kan køre ind på det nye spor, hvorfor skal man så ændre noget i sikringssystemet?

P.Jensen

Jo det vil jeg give dig ret i. Men mener bare der har været noget ballade med et lignende skifte et sted man havde gjort sådan, at det ikke blev tjekket løbende grundigt nok og skete en mindre ranger afsporing et sted hvor det var isat men ikke i brugtaget. Men jeg er absolut ikke helt sikker på det her, eller hvor det var. Men mener da der kom nogle skærpede krav til sporskifter i sikringsanlæg der ikke var tillyst osv. Så er måske nemmere bare at vente. Derudover det de mangler er måske slet ikke de samme maskiner som dem der har lagt alle de lige stykker. Så kan jo også sagtens være jeg tager fejl og det bare bliver koblet sammen som du siger her lidt senere.

Førerrumsvideo Sydbanen

af Gæst42, 23/1 2021, 22:08 (1160 dage siden) @ andersj

Tak for link.

Godt at se, at der er sat køretråd op helt til nord for Vordingborg (nogen, der ved, hvorfor man endnu ikke har elektrificeret selve Vordingborg st.?) og at der nu stort set er dobbeltspor hele vejen til Nykøbing F.


Umiddelbart ser det ud til at Vordingborg station først bliver elektrificeret samtidig med den nye Storstrømsbro.

Nej det skal nok komme før, men det når ikke at blive færdigt til at blive ibrugtaget samtidigt med Ringsted - Næstved.

Førerrumsvideo Sydbanen

af Frank Poulsen, 23/1 2021, 21:34 (1160 dage siden) @ Danielsen

Tak for link.

Godt at se, at der er sat køretråd op helt til nord for Vordingborg (nogen, der ved, hvorfor man endnu ikke har elektrificeret selve Vordingborg st.?) og at der nu stort set er dobbeltspor hele vejen til Nykøbing F.

Ja dejligt at man er nået så langt med dobbeltsporet. Det troede jeg faktisk ikke. Det er jo kun over vand og lige omkring stationerne Eskilstrup og Nørre Alslev det ikke er endelig tilsluttet. Og det skyldes sikkert at man ikke vil ombygge sikringsanlæg på stationerne før det nye signalprogram tager over.

Førerrumsvideo Sydbanen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/1 2021, 20:59 (1160 dage siden) @ andersj

Spændende
Tillad et læ mand spørgsmål
Syndes der køres frem for rød, kort før Nykøbing rød og hvidt kryds.
Nok er jeg farveblinde, men betyder det ikke forbi kørelse forbudt?

Spørger Jørgen

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Førerrumsvideo Sydbanen

af thomastog, 23/1 2021, 21:04 (1160 dage siden) @ hummel_62

Spændende
Tillad et læ mand spørgsmål
Syndes der køres frem for rød, kort før Nykøbing rød og hvidt kryds.
Nok er jeg farveblinde, men betyder det ikke forbi kørelse forbudt?

(det er faren ved at lægge denne slags videoer op til lægfolk)

Ud fra din beskrivelse, lyder det som “Stop og ryk frem”. Stands foran signalet og kør forbi. Kan slås op i SR, hvis du vil nørde med det; der er en del forbehold i forhold til hvordan kørslen skal foregå.

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK

Førerrumsvideo Sydbanen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/1 2021, 21:51 (1160 dage siden) @ thomastog

Jooo, men tænkte at det nok var noget det samme
Og Jørgen skal ikke tage alt jeres tid :-)

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Førerrumsvideo Sydbanen

af Danielsen, 23/1 2021, 22:20 (1160 dage siden) @ thomastog

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK

Jeg studsede over det. Hvad betyder det, at blive "ud-rangeret"? Hvordan foregår det i praksis? Opkald fra fjernstyringscentralen?

-Spørge-Jørgen II

Førerrumsvideo Sydbanen

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/1 2021, 23:06 (1160 dage siden) @ thomastog

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK

Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.

Førerrumsvideo Sydbanen

af AndreasM, 23/1 2021, 23:16 (1160 dage siden) @ Henrik Hansen

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.

Det er en strækning uden linjeblok ;-)

Førerrumsvideo Sydbanen

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/1 2021, 23:34 (1160 dage siden) @ AndreasM

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.


Det er en strækning uden linjeblok ;-)

Linjeblokken er der, men den er bare ikke taget i brug :-)

Udrangeringstilladelsen må så være klippet væk. Den må være givet, i den periode hvor toget holder for stop ved U-signalet, for PU-signalet viste rigtig nok kør uden blink, fordi U-signal var på stop.

Førerrumsvideo Sydbanen

af AndreasM, 24/1 2021, 08:50 (1159 dage siden) @ Henrik Hansen
redigeret af AndreasM, 24/1 2021, 09:25

Det er en strækning uden linjeblok ;-)


Linjeblokken er der, men den er bare ikke taget i brug :-)

Du slynger om dig med regler, men vil så alligevel ikke acceptere dem? :-) Fra SR SSB 138-2020:

[image]

Strækningen har ikke linjeblok. Det er muligt der ligger noget teknisk grej der, som en dag bliver en del af en linjeblok, men en linjeblok er det ikke før den er tillyst.

Udrangeringstilladelsen må så være klippet væk. Den må være givet, i den periode hvor toget holder for stop ved U-signalet, for PU-signalet viste rigtig nok kør uden blink, fordi U-signal var på stop.

"Kør" er altid uden blink, det andet hedder "kør igennem" ;-)

Førerrumsvideo Sydbanen

af MMP, 24/1 2021, 10:06 (1159 dage siden) @ Henrik Hansen

Linjeblokken Rg-Næ forventes afprøvet i uge 13 2021

Mvh Morten

Førerrumsvideo Sydbanen

af 1993matias ⌂, KH, 24/1 2021, 16:13 (1159 dage siden) @ Henrik Hansen

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.

Der er ikke tillyst linjeblok mellem Ringsted og Næstved. Derfor skal man udrangeres. En udrangering gælder normalt frem til næste hovedsignal og med maks 40 km/t, men da alle signalerne frem til Næstveds I-signal er annullerede, samt strækningen er uden linjeblok, så må man køre normal strækningshastighed. Ingen S1 her :-)

Ventetiden ved U-signalet er blot mens man får sikkerhedsmeldingen om udrangering.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Førerrumsvideo Sydbanen

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/1 2021, 17:47 (1159 dage siden) @ 1993matias

P.S. du studsede ikke over at Ringsted’s U-signal blev passeret i stilling stop (rødt lys) ? Der bliver man ud-rangeret, så den er også OK


Hvis toget var blevet udrangeret forbi et udkørselsignal, så må der ikke køres med fuld hastighed på strækningen. Jeg mener der skal køres 40 km/t indtil det næste signal der viser en kør tilladelse.

Toget er formentlig fået lov til at køre på en S1, der er en skriftlig udkørselstilladelse. På en sådan, må der køres med den normale hastighed på strækningen, hvilket det også ser ud til der gøres.


Der er ikke tillyst linjeblok mellem Ringsted og Næstved. Derfor skal man udrangeres. En udrangering gælder normalt frem til næste hovedsignal og med maks 40 km/t, men da alle signalerne frem til Næstveds I-signal er annullerede, samt strækningen er uden linjeblok, så må man køre normal strækningshastighed. Ingen S1 her :-)

Signalerne er vel strengt taget 'ugyldig gjorde' - 'annulleret' findes vist kun på dværg- og PU-signaler :-)

Ventetiden ved U-signalet er blot mens man får sikkerhedsmeldingen om udrangering.

Jeg så kun til lidt efter udkørselssignalet og den manglende radio-kommunikation (klippet ud) gjorde at jeg antog at strækningen var udstyret med linjeblok - hvilket så den ikke er endnu :-)

Avatar

Førerrumsvideo Sydbanen

af gaest, 27/1 2021, 18:00 (1156 dage siden) @ Henrik Hansen

U-signalerne står usædvanligt langt ude ift til sidste sporskifte, er der nogen god forklaring på det?

Førerrumsvideo Sydbanen - forbikørsel af rødt signal?

af bjergged, Zentralschweiz, 23/1 2021, 22:38 (1160 dage siden) @ andersj

Ved tidspunkt 3:30, hvorfor kører han frem for rødt signal, efter først at have ventet et stykke tid? Får han klarmelding andetsteds fra?

Førerrumsvideo Sydbanen - forbikørsel af rødt signal?

af 1993matias ⌂, KH, 24/1 2021, 16:12 (1159 dage siden) @ bjergged

Ved tidspunkt 3:30, hvorfor kører han frem for rødt signal, efter først at have ventet et stykke tid? Får han klarmelding andetsteds fra?

Der er ikke tillyst linjeblok mellem Ringsted og Næstved. Derfor skal man udrangeres. En udrangering gælder normalt frem til næste hovedsignal og med maks 40 km/t, men da alle signalerne frem til Næstveds I-signal er annullerede, samt strækningen er uden linjeblok, så må man køre normal strækningshastighed.

Ventetiden ved U-signalet er blot mens man får sikkerhedsmeldingen om udrangering.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Førerrumsvideo Sydbanen

af pjl, 24/1 2021, 12:09 (1159 dage siden) @ andersj

Der er i dag blevet lagt en førerrumvideo op på YouTube fra en IC4 mellem Ringsted og Nykøbing F. Her kan man se hvor langt man er kommet med elektrificering, udbygning til dobbeltspor samt den nye tekniske station "Møllebækken" med overhalingsspor nord for Glumsø.

Tak for video-link, hvornår hæves strækningshastigheden fra 160 km/t til de 200 km/t, hvad mangler før dette gøres?

Førerrumsvideo Sydbanen

af Danielsen, 24/1 2021, 13:36 (1159 dage siden) @ pjl

Det bliver nok først med ibrugtagning af ERTMS at man kan hæve hastigheden til 200. Mellem Ringsted og Næstved er det først planlagt til 2028.

Førerrumsvideo Sydbanen

af Gæst42, 24/1 2021, 16:29 (1159 dage siden) @ pjl

Der er i dag blevet lagt en førerrumvideo op på YouTube fra en IC4 mellem Ringsted og Nykøbing F. Her kan man se hvor langt man er kommet med elektrificering, udbygning til dobbeltspor samt den nye tekniske station "Møllebækken" med overhalingsspor nord for Glumsø.


Tak for video-link, hvornår hæves strækningshastigheden fra 160 km/t til de 200 km/t, hvad mangler før dette gøres?

Strækningshastigheden er allerede hævet fra 160 til 180 km/t, altså hvis der ikke lige manglede nogle signaler. Så man kan vel kører 180 fra april/maj på strækningen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak