Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB vinder i retten - og finder rådgiver til S-togs omstilli (Jernbanen i dag)

af larsL, 27/1 2021, 16:46 (1178 dage siden)

DSBs motorleverandør til IC3, som er den tyske virksomhed Deutz, er blevet dømt for bl.a. "leveringsnægtelse og hindring af parallelhandel" - læs mere om dette hos Metal-supply - Det er ikke lykkedes mig at finde ud af om DSB får nogle millioner af Deutz for den dårlige behandling.

Og så har DSB fundet et rådgiverteam til omstillingen af S-togsdriften til selvkørende. Det blev COWI m.fl. Det er noget som forventes at tage lang tid, da kontrakten løber i 8 år + mulighed for 2 gange forlængelse af 6 år

/Lars

DSB vinder i retten - og finder rådgiver til S-togs omstilli

af Frank Poulsen, 27/1 2021, 17:10 (1178 dage siden) @ larsL

DSBs motorleverandør til IC3, som er den tyske virksomhed Deutz, er blevet dømt for bl.a. "leveringsnægtelse og hindring af parallelhandel" - læs mere om dette hos Metal-supply - Det er ikke lykkedes mig at finde ud af om DSB får nogle millioner af Deutz for den dårlige behandling.

Og så har DSB fundet et rådgiverteam til omstillingen af S-togsdriften til selvkørende. Det blev COWI m.fl. Det er noget som forventes at tage lang tid, da kontrakten løber i 8 år + mulighed for 2 gange forlængelse af 6 år

/Lars

Det lyder som en fed aftale for Cowi... alle kan regne ud at sådan et projekt er uendelig langt, og de har dermed en god fast indtægt gennem mange mange år... (ja jeg er ikke fortaler at ofre de mange mange milliarder på det. Mener man kunne forbedre den offentlige trafik meget bedre med de milliarder på anden vis).

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak