DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard (Jernbanen i dag)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 02. marts, 2021, 11:12 (43 dage siden)

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

af andersj @, Aalborg, tirsdag 02. marts, 2021, 11:18 (43 dage siden) @ Poul Brandt

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

Men det er vel "bare" de allerede planlagt besparelser som følge af Trafikkontrakten fra 2014, Finansloven for 2016 samt Erhvervs- og Iværksætterpakken fra efteråret 2017.

https://www.altinget.dk/artikel/189853-besparelser-paa-dsb-naermer-sig-en-milliard-aarligt

--
Mvh Anders

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 02. marts, 2021, 11:24 (43 dage siden) @ andersj

Men det er vel "bare" de allerede planlagt besparelser som følge af Trafikkontrakten fra 2014, Finansloven for 2016 samt Erhvervs- og Iværksætterpakken fra efteråret 2017.

Jo, det er nok hovedparten. Men tabet af baner udløser et ekstra behov for at spare.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

af Jens Hansen, tirsdag 02. marts, 2021, 12:14 (43 dage siden) @ Poul Brandt


Jo, det er nok hovedparten. Men tabet af baner udløser et ekstra behov for at spare.

Ikke nævneværdigt jvf. artiklen fra Altinget:

De øvrige reduktioner af kontraktbetalingen skyldes mindre justeringer som følge af blandt andet udbuddet af Svendborgbanen og strækningen mellem Vejle og Struer.

JH

DSB bekræfter: Skal reducere udgifter med en halv milliard

af anderswb, tirsdag 02. marts, 2021, 11:26 (43 dage siden) @ Poul Brandt

Det jeg tog med mig fra artiklen er at Fremtidens Tog bliver offentliggjort i april..

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen